Ősszel folytatódnak a Boldogságórák
- Dátum: 2016.08.31., 23:20
- boldogság, boldogságóra, flow-élmény, gyerek, iskola, kihívás, kitartás, koncentráció, közoktatás, kreativitás, oktatás, optimizmus, önbizalom, öröm
Szeptembertől újra elindul a Boldogságóra program, amely az előző tanévben több mint 6000 gyermeknek segített nyitottabbá és elfogadóbbá válni. A Bagdi Bella által életre hívott projekt célja, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az iskolás korosztály számára. A most induló, harmadik évadhoz Böjte Csaba, a Dévai Szent Ferenc Alapítvány alapítója is csatlakozott.
Több mint 1500 pedagógus segítségével több mint 6000 gyermek kapott eddig lehetőséget arra, hogy részt vegyen a Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogság Intézetének 10 hónapos Boldogságóra programjában. A projekt szeptembertől immár a harmadik évadával folytatódik, számos kiemelt céllal: szeretnék minél több magyarországi és határon túli magyar intézményben megismertetni, elindítani a projektet, emellett kiépíteni a Boldog Iskolák hálózatát, szakmai támogatást nyújtva a résztvevő intézményeknek.
A Boldog Iskola címre pályázók száma folyamatosan nő, és egyre több határon túli intézmény is szeretné kiérdemelni az igazoló oklevelet. A boldogságórát oktató pedagógusok szerint a résztvevő gyerekeknek javultak a társas kapcsolataik, csökkent a szorongásuk, nőtt a teljesítményük és a pozitív változást a szülők is észreveszik otthon.
Erdélyben Böjte Csaba, a Dévai Szent Ferenc Alapítvány alapítója is csatlakozott a kezdeményezéshez, így szeptembertől a gyermekotthonokban a Jobb Veled a Világ Alapítvány jóvoltából boldogságórán vehetnek részt a gyerekek, akiknek a fejlődését az év során az ELTE Pozitív Pszichológia Laboratóriuma tudományosan is mérni fogja Prof. Oláh Attila vezetésével. A Boldogságórákhoz csatlakozó Böjte Csaba a cselekvő szeretetet tartja legfontosabbnak, amely tökéletesen megjelenik a program szellemiségében is.
„Számunkra nem elég az Isten hajdani nagy tetteit csodálni, nekünk ma is a hozzánk szóló élő Isten akaratát kell teljesítenünk, ahogy Ferenc pápa mondja: tovább kell írjuk Isten örök evangéliumát! Életünkkel láthatóvá kell tegyük, hogy Krisztus ma, a XXI. században is általunk, a marék porból született botladozó gyermekei által is képes bölcsen a teremtés művét tovább vinni, szép világunkat kibontakoztatni gondviselő, irgalmas szeretetével!” – mondta Böjte Csaba.
Bagdi Bella életmódfejlesztő énekesnő, tréner, a Jobb Veled a Világ Alapítvány elnöke szerint a gyakorlatias, kellemes és tartalmas élet elsajátításához szükséges játékos fizikai tevékenységek, pozitív szülői és nevelői megerősítés, az örömteli elfoglaltságokra való szoktatás nem várathat magára. „A jövő kiegyensúlyozott, sikeres és elégedett generációja most fejlődik. Természetesen nem az a célunk, hogy problémamentes életmodellt állítsunk a fiatalok elé, de adhatunk egy vezérfonalat ahhoz, hogy könnyebben birkózzanak meg a nehézségekkel, ne ijedjenek meg a kihívásoktól. A foglalkozások lényege a személyiségfejlesztés, a pozitív életszemléletre való képesség elsajátítása" – hangsúlyozta a szakember.
Az előző tanévben, az órákon részt vevő 3. 4. és 5. osztályos tanulókkal végzett felmérések a pedagógusok tapasztalatain túl, nemrégiben tudományosan is alátámasztották: a programba bevont gyerekek nyitottabbaknak, érdeklődőbbeknek és kreatívabbaknak mutatkoztak, mint a kontrollcsoport-beli társaik. Kiderült továbbá: a 10 hónapos ingyenesen is elérhető program gyakorlatai erősítik az önbizalmat, a kitartást, fokozzák a koncentrációs képességet, fejlesztik a divergens gondolkodást és kreativitást és a gyerekek Boldogságórákon megélt flow-élmény gyakorisága szignifikánsan magasabb a hagyományos tantárgyak (matematika, irodalom, technika) óráin általuk megélt flow-élmény gyakoriságnál. A boldogság tehát tanítható, amelyet a Boldogságórák és fejlesztő programok keretében érdemes lenne mind a közoktatás mind a felnőttoktatás részévé tenni.
További információk a programmal kapcsolatban, amelyre szeptember végéig lehet jelentkezni a www.boldogsagora.hu és a www.boldogiskola.hu oldalakon találhatók.
"Mancsokkal a lélekig – a kutyás terápia ereje"

A kutyák nemcsak hűséges társaink, hanem segítőink is lehetnek a testi-lelki gyógyulás útján. Az úgynevezett kutyás terápia, más néven állatasszisztált terápia, egyre elterjedtebb a különböző egészségügyi és oktatási intézményekben, sőt már az idősgondozás és a gyermekfejlesztés terén is gyakran alkalmazzák. Mi az a kutyás terápia?
Mindent az aviofóbiáról

A COVID-19 járvány és az azt követő korlátozások óta ismét fellendült a repülőturizmus, különösen az üzleti és szabadidős utak terén. Sokak számára a repülés egy kényelmes és gyors közlekedési mód, ugyanakkor nem mindenki érzi magát komfortosan a fedélzeten. A repüléstől való félelem, az aviofóbia, továbbra is gyakori probléma, különösen azok körében, akik féltik kontrollvesztésüket vagy a kiszolgáltatottság érzését.
Túl sok holmi, túl kevés tér. Így hat ránk az otthoni környezet

A legtöbb ember számára a lakása vagy a háza jelent valamilyen érzést, fogalmat. Helyszínek, tárgyak, kényelmi dolgok és a biztonság jelenhet meg a szemünk előtt. Ebben a cikkben arra keressük a választ, hogy hogyan és milyen szempontok szerint érdemes rendszerezni a dolgainkat, ha azt szeretnénk, hogy az otthonunkban töltött idő örömet hozzon az életünkbe.
Hűsítő nyári gyógynövények

A gyógynövények sokasága elérhető akár egy szépen kialakított, parkosított kertben is, vagy a konyhakertben, többet használhatunk a nyári melegben is.
Komposztálás – a természet körforgása otthon

A komposztálás nem csupán egy zöld hóbort – valójában az egyik legegyszerűbb és leghasznosabb módja annak, hogy csökkentsük a háztartási hulladék mennyiségét, miközben értékes tápanyagot adunk vissza a természetnek.