Menü

10 egyszerű szokás az egészségesebb életért

Tudjuk, hogy az egészséges ember nem dohányzik, normális testsúllyal rendelkezik, mozog, és egészségesen étkezik. Ugye milyen könnyűnek hangzik? Akik megpróbálták már ezt mind betartani és alkalmazni, tisztában vannak a nehézségekkel. Néhányan elhatározzák, hogy drasztikus lépést fognak tenni, de amikor szembesülnek a nehézségekkel, egyszerűen motivációjukat veszítik, és feladják.

Kövessük a következő 10 egyszerű tippet, hogy egészségesebben élhessünk!

1. Minden reggel igyunk egy pohár vizet!

2. Aludjunk eleget! A kevés alvás fáradttá és ingerültté tesz, így nem igazán tudunk figyelni. Az alváshiány megterheli a szívet is. A felnőttek számára átlagosan a napi 8 óra lenne a megfelelő mennyiség, de természetesen mindenki különböző, így ez az intervallum 6 és 10 óra között mozoghat. Ha délután 4 és 6 óra között álmosnak érezzük magunkat, valószínűleg éjszaka nem alszunk eleget.

3. Reggelente nyújtsunk! A telefonon lévő szundi gomb ötödszörre történő benyomása helyett inkább bölcsen használjuk ki az időnket! Nyújtsuk a hátunkat, lábainkat, nyakunkat. Ezek a gyakorlatok ébresztő hatásúak, növelik a véráramlást, így az izmaink egy extra löketnyi oxigénhez jutnak. Így a felkelés is könnyebben fog menni.

4. Nassoljunk egészségesen! A chips, a sós mogyoró, a cukorkák és a kekszfélék határozottan egészségtelenek, mivel rengeteg zsírt, sót és cukrot tartalmaznak. Helyettük válasszunk magvakat, friss gyümölcsöket vagy bogyókat, amelyek gazdagok vitaminban és ásványi anyagokban.

5. Reggelizzünk! A reggeli a nap legfontosabb étkezése, főleg, ha éppen fogyókúrázásba kezdünk. Ha kihagyjuk, jóval ebéd előtt ránk tör az éhség, és zsíros, nagy mennyiségű cukrot tartalmazó nasik után fogunk nyúlni. Egy tanulmány szerint azok az emberek, akik rendszeresen reggeliznek, kevésbé hajlamosak az elhízásra, és alacsonyabb eséllyel alakul ki náluk később a cukorbetegség.

6. Minden nap sétáljunk! Mindannyian tudjuk, hogy a fizikai aktivitás milyen előnyökkel jár, de a legtöbbünknek sosincs ideje vagy kedve mozogni. Használjuk a lépcsőt a lift helyett, amilyen gyakran csak lehetőségünk nyílik rá, sétáljunk a barátainkkal vagy a kutyánkkal egy kicsit tovább a szokásosnál.

7. Legyünk szociálisak! Egyes kimutatások szerint a magányos emberek hamarabb megbetegszenek, vagy korábban meghalnak. Sokkal stresszesebbek, depresszívebb alkatúak, és fizikailag is kevésbé aktívak.

8. Ellenőrizzük a kedvenc étkeink összetevőinek listáját! Így megtudhatjuk, hogy mennyi mesterséges és egészségtelen összetevőt tartalmaz a termék, amit éppen a kosarunkba készülünk tenni.

9. Találjunk új elfoglaltságokat, és vonjuk bele a családunkat, a barátainkat! Ezek lehetnek különböző sportok, de egy egyszerű biciklizés is. A hobbi és az élvezet csökkenti a stresszt. Próbáljunk meg olyan embereket találni a környezetünkben, akiket ugyanazok a dolgok érdekelnek, így új barátokra is szert tehetünk. Élvezzük az új hobbinkat, és emlékezzünk rá, hogy a boldog emberek tovább élnek!

10. Szeressük az életünket! Eresszünk le! Triviális dolgok miatt ne idegeskedjünk és mérgelődjünk! Ne vegyük túl komolyan az életet! Mosolyogjunk, szeressük egymást, és mindig az élet napos oldalára fordítsuk a figyelmünket!

Forrás: www.boredpanda.com

A jó főnök tulajdonságai

A főnöki titulust nem adják ingyen, és a vezetői rang sem csöppen csak úgy az ölbe. Ahhoz pedig, hogy valaki kiváló vezető legyen, elengedhetetlen a kollégáival ápolt jó kapcsolat, ami egyben a vállalat fejlődésének kulcsa is.

Felnőtt társasjátékok II. avagy ki mondta, hogy csak a gyerekek szeretnek játszani?

Ki mondta, hogy csak a gyerekek szeretnek játszani? – tettem fel a kérdést az előző, felnőtt társasjátékokkal foglalkozó cikkemben. A folytatásban be is mutatok néhányat a legnépszerűbbek közül!

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Társasjátékok felnőtteknek

Ki mondta, hogy a felnőttek nem szeretnek játszani? Téves elképzelés, hogy a társasjáték a gyerekeknek való. Ha szétnézünk a piacon, bizony látni, milyen jópofa felnőtt társasjátékokra lehet bukkanni és milyen széles a paletta, akármilyen alkalomra is keresgélünk felnőtteknek való társasokat. Ötletes, kreatív, szórakoztató!

Alap dolgok a szépségünkért

Sokszor a legalapvetőbb dolgok elmulasztásával ártunk a legtöbbet szépségünknek. Bőrünk, hajunk, körmünk, arcunk szépségéhez, egészségéhez elég betartani néhány egyszerű aranyszabályt.