Menü

A harmadik utas a „(halál)unalom”

A kisgyermekes szülők pontosan tudják, hogy gyerekkel való együtt utazás sosem olyan egyszerű, és nemcsak azért, mert sokkal több cuccal jár, mint gyerek nélkül.

Főleg egy hosszabb túra veszi komolyan igénybe a szülők kreativitását arra nézve, hogy hogyan foglalják le csemetéiket utazás közben. Mert ilyenkor ugye az életkor sajátosságait teljesen figyelmen kívül hagyó pozícióban, ülve, mozdulatlanul, legtöbbször lekötve kell rövidebb-hosszabb időt eltölteni a gyerekeknek. Az alvásidőben való utazás kifejezetten jól orvosolja ezt a problémát, de több gyereknél, illetve a babakort elhagyva ez sem mindig kivitelezhető.

Tipikus és bevált praktika a különböző rágcsálnivalók beraktározása, illetve azok utazás közben történő lassú, fokozatos adagolása. Ez lehet almagerezd, kölesgolyó, bármi ami elaprózható hosszabb ideig. Na de mi van még ezentúl? Mert ugye egy ilyen utazás több órás is lehet.

Nos, kisgyerekeknél az éneklés, mesélés, mese-cd bevetése működni szokott. Picit nagyobb korban különböző versenyeket találhatunk ki, például hogy ki látja meg előbb a tornyokat, templomokat, vagy egy bizonyos típusú autót és így tovább... A barkochbázás szintén egy jó alapötlet, kisebb korban pedig apróbb játékokkal is el lehet terelni a gyerekek figyelmét. A mai korban persze ott a telefon, ami sok szempontból kényelmes és egyszerű megoldás a gyerekek lekötésére utazás közben.

Egy biztos, ezekre azért érdemes azelőtt gondolni, mielőtt hosszabb utazásra vállalkozunk a gyerekkel, vagy gyerekekkel. Mert hát ugye ők nem arról híresek, hogy a szép kilátás eltereli figyelmüket a több órás mozdulatlanságról...

A ballagás pillanatai

Májusban valami véget ér. Elballagnak a végzős középiskolás gyerekek. Nem is annyira gyerekek már talán. A padokat csend öleli körbe, és a falak között még visszhangzik a múlt. Ballagunk. Bár több, mint húsz éve tanárként tekintek rá, mint a ballagási műsor megszervezője és lebonyolítója, ám idén a végzősök búcsúja után a saját nagyfiam is elballag az általános iskolából. A ballagás több mint egy iskolai szertartás,1870 óta tartjuk számon a magyar diákélet egyik legfontosabb rítusaként.

Szükségünk van sportórára?

Aki szeretné nyomon követni a fizikai aktivitás legfontosabb paramétereit, hogy javíthassa teljesítményét és elérhesse sport- és testépítési céljait, annak egy sportóra megfelelő segítséget nyújt. Mire használjuk a sportórákat?

Az örökké negatív testkép kamaszkorban

A serdülőkor egyik legfontosabb feladata az identitás alakítása, amelynek része nemcsak a jövőképpel való foglalkozás, de az önmagáról kialakított kép változása is. Intenzíven foglalkoztatja a kamaszokat, hogy kik ők, merre tartanak, milyen személyiségük van, és hogy, hogy néznek ki, azaz elég szépek-e, elég hasonlóak vagy éppen különbözőek a kortársaikhoz képest.

Tavaszi megújulás – kívül és belül

A tél után a tavasz olyan, mint egy mély lélegzetvétel: friss, üde, és tele van lehetőséggel. A természet új ruhát ölt, zöldbe borulnak a fák, virágba borul a világ, és ezzel együtt mi is új energiákat érzünk magunkban. De vajon tudatosan is megéljük ezt a megújulást?

Tavaszi szünet gyerekekkel

Mindig kihívást jelent a szülőknek a szünidőben lekötni a gyermekeket, tartalmas programmal kitölteni a szünetet. Ha egy gyerek unatkozik, rosszalkodni kezd, „nyűglődni”, testvéreivel veszekedni vagy a szüleit nyúzni, ezt elkerülendő a következő tippekkel készültem!