Menü

Túl sokat eszünk!

A nyugati átlagemberről leegyszerűsítve elmondható, hogy nem táplálkozik helyesen, ezen belül többet eszik annál, mint amire szervezetének szüksége van. Ha ez ráadásul mozgásszegény életmóddal is párosul, kész is a baj, a túlsúlyt és az elhízást nem nagyon akadályozhatja meg semmi.

No, de mit tegyünk? Szerencsére bőven akadnak hasznos fogások arra az esetre, ha úgy érezzük, nem bírjuk tovább, azonnal ennünk kell valamit. Pedig tudjuk, hogy nem lenne szabad.


Finom a torta, az igaz, de kevesebb szénhidrátot kellene fogyasztanunk...

Először is, ha a só, a cukor és zsír mellett a szénhidrát beviteli értékét is a megfelelő szintre csökkentjük, kisebb az esélye annak, hogy egy-egy főétkezés után nem sokkal farkaséhséget érzünk. Nem kell teljesen kiiktatnunk a szénhidrátot, de tapasztalni fogjuk, a kisebb mennyiség jó hatással lesz éhségérzetünkre.

Egyébként is jogos a többször kevesebbet elv, azaz nyugodtan étkezzünk napi ötször, vagy hatszor, ám ne vigyük túlzásba a mennyiséget. Na és persze a minőségre is figyeljünk oda. Aki hosszabb távon jót szeretne magának, az édességeket csak ünnepnapokon veszi elő és a cukros, vagy sós péksüteményeket is igyekszik elkerülni. Ezek helyett jöhetnek a gyümölcsök, zöldségek, finomítatlan szénhidrátok.


Inkább többször együnk keveset

A folyadékfogyasztás fontossága közismert, s a hidratálás miatt abban is segít, hogy csökkentsük vele éhségérzetünket. Tehát igyunk bőséggel, de lehetőleg ne üdítőitalokat, alkoholt, de a túl sok gyümölcslétől is óvakodjunk. A legjobb a víz, amelyet nem mellesleg számos egészséges ízesítővel is meg lehet bolondítani.

Életmentő tanácsok! De szó szerint

Szó szerint életmentő tanácsokat hoztam a kánikula beköszöntével, kérem szívleljék meg ezeket a sorokat és legyünk felelős szülők, felelősségteljes autósok és gazdik!

Az énidő nem önzőség

Az egyéni boldogság megjelenésével egyre lényegesebbé vált a személyes jólét. Olyannyira fontossá, hogy ma már az önmagunkkal való foglalkozás adja társadalmunk alapját. Az énidő napjainkban divatos kifejezés, sok helyen látjuk, de általában elsiklunk felette. Sokan azt gondolják, hogy elegendő időt töltenek el saját testi-lelki egészségük ápolásával, de ez egy jóval hosszabb folyamat tud lenni, mint a pillanatnyi pihenés.

Miért fontos a B12 vitamin?

A vitaminok elengedhetetlenek az egészséges testi, szervi és pszichés működésünkhöz, nem lehet eleget hangsúlyozni fontosságukat. Egyik ezek közül a B12 vitamin, aminek sokféle jótékony hatása ismert.

Mit vigyünk magunkkal és mire figyeljünk túrázáskor?

A túrázás, kirándulás, terepfutás hasznos szabadidős tevékenység és egészséges időtöltés. Sokan nem tudják pontosan, hogy miket kell pakolni a hátizsákjukba, mire kell figyelni, ezért mai cikkünkben tanácsokat hozunk, hogy mi is szükséges egy ideális túrázáshoz.

Hideg gyógyteák meleg napokra

Nyáron is érdemes gyógyteákat fogyasztani, hiszen jótékony hatással van az immunrendszerünkre. Hogyha a kánikulában nem szeretnénk forró italt inni, kiváló megoldás lehet egy hidegen fogyasztható gyógytea elkészítése. Ezzel kapcsolatban olvashatsz elkészítési tippeket és teafajtákat ebben a cikkben!