Menü

Ünnepeljünk-e, vagy minden nap legyen ünnep?

Egyes vallások nem tartanak ünnepeket, mondván minden napnak örüljünk egyformán, és legyen minden nap ünnep. Mások úgy vélik, a különböző ünnepek felébresztenek bennünket, kizökkentenek a hétköznapokból, és segítenek új nézőpontból szemlélni a dolgokat. Mindegyik szemléletből tanulhatunk valamit.

Ünnepelni igenis jó: alkalmat ad különböző dolgok kifejezésére, alkalomtól függően valamilyen dolog átgondolására. Kiszakíthat bennünket egy-egy percre, napra a mókuskerékből. Vegyük csak a példákat: az újév alkalmas arra, hogy fogadalmakat, elhatározásokat tegyünk a következő évre. Ha ezeket komolyan tudjuk venni, akkor minden évben megújulhatunk. A születésnapokon megállhatunk egy pillanatra, hogy megvitassuk magunkkal: tetszik-e az, ahol tartunk, és mit tervezünk a következő időkre. A nőnap segíthet, hogy a nők tudatosítsák magukban a nőiességüket, a férfiak pedig kifejezhessék ez iránti tetszésüket a hölgyek felé. A sokak által nem kedvelt Valentin-nap is szép lehet, ha a szerelmesek ezen a napon tényleg időt szánnak egymás felé. Ha valaki kifejezetten elzárkózik az ünnepektől, utálja a karácsonyt, titkolja a születésnapját, annak általában valamilyen probléma áll a hátterében. Egy korábbi negatív élmény, a jelen élethelyzet el nem fogadása, stb. Ha tehát így érzünk, akkor érdemes elgondolkodni rajta, hogy mi az, amin ideje lenne változtatni, mi az, amit ideje lenne elengedni.

Viszont érdemes tanulni azoktól a kultúráktól is, ahol minden nap ünnep, vagy ahol minden nap ünnepelnek valakit. Ez a felfogás azt tudatosítja bennünk, hogy minden egyes napunkat éljük meg örömmel, éljük meg csodaként és köszönettel, hogy itt lehetünk. Egyes népeknél nem klasszikus ünnepek vannak, hanem minden egyes nap kiválasztanak valakit a családból, vagy a csoportból, és őt ünneplik. Aznap hangsúlyozzák az ő pozitív tulajdonságait, cselekedeteit, és még a szokásosnál is nagyobb szeretettel és kitüntetéssel veszik körül. Talán mondani sem kell, hogy ezzel milyen mértékű önbizalmat és hitet sugároznak felé. Ezt a jó szokást kisebb közösségekben és formában mi is megvalósíthatjuk. Milyen jó lenne például, ha egy iskolai osztályban is így telne minden tanítási nap: nem csak a sokszor rettegéssel várt felelés lenne a rendszeres kiválasztás alapja, hanem mindig kiválasztanának valakit, és valamely pozitív tulajdonságát, szokását, tettét hangsúlyozná együtt a közösség. Sok mindent tanulhatnánk ebből egymás és önmagunk szeretetéről, és így aztán tényleg lehet minden nap ünnep.

Lássunk túl azon, hogy ünnepnapon ajándéktárgyakat, virágot és csokoládét lehet és kell adnunk egymásnak. Találjuk meg az ünnepek valódi mély tartalmát: a fejlődés, a törődés, az igaz szeretet és tisztelet kifejezésének lehetőségét.  

Fotó:
pixabay.com

A legjobb táplálékkiegészítők szorongás ellen

Számos kutatás bizonyítja, hogy egyes táplálékkiegészítők segíthetnek gyógyszerek nélkül enyhíteni a szorongás tüneteit, illetve erősíthetik a terápia és a receptre felírt szorongáscsökkentők hatását. Mutatjuk a legjobb lehetőségeket.

Ezeket a gyógyszereket tegyük a bőröndbe!

Ha nyaralni készülődünk, mindig gondoljuk át, milyen gyógyszereket vigyünk magukkal. Bár nagyon sok helyen van már gyógyszertár, azonban nem jó utolsó pillanatban futkosni nyitva tartó patika után, jobb, ha nálunk van néhány alap készítmény, egy kis összerakott „házipatika”.

Fiatalítja a sport az agyunkat?

Megfiatalítja meg a sport agyunkat? Ha igaz, amit a tudósok állítanak, akkor a rendszeres sportolás lelassítja az agy öregedését, a korral járó szellemi visszafejlődést, tehát akkor van ilyen, igen.

A kínzó térdfájás csillapítása

A gyógyszeres megoldások mellett otthoni és alternatív módszerekkel is felvehetjük a harcot a kellemetlen tünet ellen, de elhúzódó fájdalom esetén mindenképpen keressük fel az orvost.

Táplálkozási tanácsok 65 év felettieknek

A 65 év felettiek táplálkozása külön odafigyelést igényel, esetükben ugyanis gyakoribb, hogy az emésztés, így a tápanyagok felszívódása sem működik már megfelelően. Különösen fontos számukra a fehérjebevitel, a rendszeres folyadékfogyasztás, illetve szükség esetén a kalcium, a B12- és a D-vitamin pótlása.