Menü

Vajon mennyire javítja majd a közlekedési morált a szupertraffipax?

Már teszteli a rendőrség az új szupertraffipaxokat, amelyek a sebesség-túllépésen kívül rengeteg más közlekedési tényezőt képes lesz vizsgálni. Vajon csökken majd a balesetek száma, és javul a közlekedési morál az új típusú ellenőrzések következtében, vagy inkább bosszantó túlszabályozásról van szó? Nehéz kérdés.

Az új eszközök nemcsak a gépjárművek sebességének hajszálpontos mérésére lesznek képesek, hanem olyan információkat is eljuttatnak az ellenőrzőkhöz, minthogy bekapcsoltuk-e a biztonsági övet, áthajtottunk-e a záróvonalon, sárga és piros lámpán, telefonálunk-e vezetés közben. Egyszerre aggasztó és örömteli ez a hír.

Sokan bizakodóak: az új készülékek talán segítenek, hogy a lazán-vagányul autózók egy kicsit jobban odafigyeljenek és kevesebb szabálytalanságot, merészséget kövessenek el. Másrészt félelem-keltő a szituáció, hiszen bárkivel előfordulhat, hogy nem indexel, amikor érzékeli, hogy körülötte senki sem közlekedik, vagy hogy valamivel gyorsabban hajt a kelleténél. Lássuk be, a hazai útviszonyok nem segítik a sofőrök helyzetét: a rossz útviszonyok, kátyúk, lassan lekezelt időjárási körülmények mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy magára a szabályszerű és pontos közlekedésre kevesebb figyelem jusson.

Többen arra hivatkoznak, hogy a szomszédos Ausztriában például már azért is helyszíni bírság jár, ha 1-2 km/h-val túllépik a lakott területen belüli 50-es korlátozást. Így az ottani közlekedési kultúrába beépült, hogy általában hajszálpontosan, a sebességkorlátozást betartva közlekedjenek. Valamilyen ehhez hasonló javulást várnak Magyarországon is az új szupermasinák használatát követően. Csakhogy nyugati társainknál sokkal jobbak az útviszonyok, és jóval több az olyan gépkocsi, amelyben beépített tempomat (azaz sebességszabályozó) segíti az egyenletes tempójú és meghatározott sebesség szerinti közlekedést.

A vizsgálatok alapján nemcsak az ellenőrzések gyakorisága és szigorúsága befolyásolja a közlekedési morált az adott országban, hanem még sok más tényező, úgymint az adott nép vérmérséklete és általános kultúrája, a közlekedési szabályok ésszerűsége, valamint az útviszonyok, a gépjárművek minősége és a többi közlekedő reakciója is.

Bízzunk benne, hogy a büntetések szaporodása mellett fejlődőképesek a magyar autósok, és valóban csökken a balesetek, balesethelyzetek száma. Azért jó lenne, ha a gépi ellenőrzés mellett valahogy vizsgálni és szankcionálni tudnák a legveszélyesebb helyzeteket is, például ami a beláthatatlan helyeken történő előzéseket illeti. 

Fotó:
pixabay.com

Vonzd be a szerencsét Feng Shui-val!

Teljességgel lehetetlen, hogy azonnal elkezdjem a készen és szépen berendezett otthonom megvariálni, átfesteni, újra gondolni, azonban nem elképzelhetetlen néhány egyszerű tipp ahhoz, hogy a Feng Shui-t megteremthessem a lakásomban.

Műszempilla, műköröm és társai tizenéves korban

Normális dolog-e, ha tízévesen gyantáztat a kislány, tizenkét évesen már műszempillát visel, a műköröm pedig már alapdolog – egyre korábbra tolódnak a szépészeti trendek, mit gondolnak erről szakemberek, erről elmélkedünk mai cikkünkben.

Zokniban aludjunk vagy ne?

Van, aki el sem tudja képzelni, hogy éjszakára is zoknit viseljen, míg más a legnagyobb melegben sem tud másképp elaludni (jelen). Vajon milyen hatással van az egészségre a zokniban, fehérneműben alvás?

Mesterséges intelligencia és az idősebb generációk

A mesterséges intelligencia, rövidítve csak MI technológiák rohamos fejlődése nem csupán a fiatal generációk életét formálja át, hanem egyre inkább befolyásolja az idősebb korosztály mindennapjait is. Az olyan lehetőségek, mint a digitális-, adminisztratív asszisztensek, az öngyógyászati rendszerek hatalmas előnyöket nyújtanak az idősebb generáció számára is.

Melyek a legjobb meditációs gyakorlatok kezdőknek?

A meditációs gyakorlatok hatékonyan csökkentik a stresszt és a szorongást az elme és a test megnyugtatásával. A jobb összpontosítás és koncentráció kéz a kézben jár a következetes meditációs gyakorlattal.