Menü

Márkahűség egyenlő vallásos hit?

Belegondoltunk már abba, hogy világunkban a vásárlás szerepe teljesen átformálódott, jelentősége és funkciója nagyon hasonlatossá vált a vallásokéhoz? Egy-egy új márka megjelenése, szinte egy vallásalapítással ér fel.

A kísérteties hasonlóság nem véletlen, a reklámok tudatosan építenek olyan kommunikációs formákra, melyek a vallásokhoz hasonlóan követőket akarnak toborozni. Az ilyen módszerrel megtérített emberek lesznek a márkakövetők, pszichológiai szempontból ez esetben is a hit a fő motívum. A márkaépítés során a szakemberek tudatosan olyan hatásrendszert dolgoznak ki, mely érzelmi azonosulást vált ki a márkaközönség körében. Ennek alapvető része az áruszimbolika melynek fő „küldetése” hogy megkülönböztesse az adott terméket a piacon felelhető azonos paraméterű más áruktól.

Amit a vallásban hittérítésnek neveznek az is egy fajta reklám, és a vallási identitás megfogalmazásánál is nagyon fontos, a más hitrendszerektől való megkülönböztetés. A mai reklámok bizony a több ezer éve működő hittérítő kommunikáción alapulnak. A vallási jelképeket a márka elemei helyettesítik, mint például a logó, embléma, csomagolás, színek.

Mindenféle termékkel vizsgálható, de jó példa minderre a kólákkal végzett kísérlet. Vannak ugyanis, akik a Pepsire esküsznek, míg mások a Coke-ra, állítják ízük igenis is megkülönböztethető, és ez alapján ízlés kérdése, hogy kinek, melyik a kedvence. Igen ám, de amikor nincs néven nevezve a vallás, vagyis a terméket megfosztják beazonosító jelképeitől (a márka szimbolikától), akkor bizony eltűnik a márkahűség, megszűnik az identitás. A vizsgálati személyek egyike se tudta megmondani, melyik is az ő márkájának terméke. Mindez bizonyítja, hogy a milyen nagy szerepe van a hitnek a márkahűségben kialakulásában is. És ha ez így van, bizony nem is olyan meglepő a reklámok erőteljes modern hittérítése, amely azonos kommunikációt használ, mint a vallások és az egyházak.

A tanulási zavarok típusai

A tanulási zavarok komplex jelenségek, amelyek nemcsak a tanulásra, hanem a viselkedésre és a szociális interakciókra is hatással vannak. A cikk részletesen bemutatja a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek jellemző tüneteit, amelyek szoros összefüggésben állhatnak egymással.

A kutyatartás jelentősége a stressz kezelésében

A kutyatartásnak jelentős hatása van a stressz kezelésében. Az állatok jelenléte segít csökkenteni a stressz szintjét és fenntartani a mentális egyensúlyt. A kutyák nyugtató hatással vannak ránk, ugyanis csökkentik a szorongást és a feszültséget. Egy friss felmérés bemutatta, amit gazdiként már régóta tudunk: a házi kedvencként tartott kutyák is lehetnek pozitív hatással a mentális egészségre.

Rákellenes Világséta

Január 12-én tartják világszerte a Rákellenes Világsétát, mely a magyarországi időintervallum szerint 15-16 óráig tart. Ebben az időben tehetünk közösen egy sétát, amivel kifejezhetjük együttérzésünket a daganatos betegekkel, hozzátartozóikkal, ismerőseikkel szemben. Ezzel egyidőben támogathatjuk a rákellenes harcot.

Öt egyszerű lépés az egészségesebb életmód felé

Az egészséges életmód irányába nem könnyű elmozdulni főleg, ha úgy érezzük, minden napunk tele van teendővel. Van néhány trükk, aminek segítségével azonban könnyen belecsempészhetünk apró változásokat a mindennapjainkba, amitől javulni fog a közérzetünk és az egészségünk.

Bekuckózós tippek

A január beköszöntével megérkeznek a mínuszok, ugyan ezen a héten kifejezetten tavaszias időjárásunk volt, jövő héttől fel kell készülnünk a hűvösebb napokra, kemény mínuszokkal. Mit tehetünk, hogy melegen tartsuk testünket?