Menü

Szívritmus zavar- Mikor káros és mikor normális?

A szívritmus zavar előfordulhat ép szív mellett is, valamennyi szívbetegség is előidézheti, de számos esetben szíven kívüli ok a magyarázat például, pajzsmirigybetegség, a szervezet oxigénhiánya, stressz.

Fontos tudni, hogy sokszor felléphet (például bizonyos élethelyzetekben vagy életkorban) ártatlan szívdobogásérzés. Ilyenkor a belégzés felgyorsítja, a kilégzés pedig lelassítja a szívverést, ezt légzési aritmiának hívja az orvostudomány, és természetes élettani jelenségként értékeli.

A szívzörej is lehet normális, ártatlan és lehet kóros is. Szívzörej esetén általában arról van szó, hogy a véráramlás nem egyenletes, vagy például fiatalkorban a gyors, élénk véráramlás okozza a zörejeket. Ez a tünet normálisnak mondható például kismamák esetében, de a háttérben meghúzódhat súlyos billentyűbetegség is. Éppen ezért a hosszú távú megfigyelés minden esetben fontos.

Egyébként a szakemberek szerint, veleszületett enyhe szívritmus zavar esetén a terhesség nyugodtan vállalható. Ugyanakkor, ha más súlyosbító körülmény (például elhízás, cukorbetegség) fennáll, akkor már egy lehetséges terhesség komolyabb kockázatot jelenthet.

Összességében tehát szívritmus zavart okozhat bizonyos élethelyzet, vagy egy adott életkorral járó természetes élettani folyamat. Káros tünetre, illetve veszélyre akkor kell gondolnunk, ha a szapora szívverés rohamokban és hirtelen lép fel. Azonban a kimaradó szívműködés (például alkoholfogyasztás, vagy túlzott koffein bevitel esetén) még veszélyesebb előjel a szívbetegségre. Ezekben az esetekben mindenképpen orvoshoz kell fordulni.

Fotó:
pixabay.com

Légy egy napra vegán!

Sokak fejében a vegán szó automatikusan magával vonzza a bonyolult, drága és nehezen megoldható kifejezéseket. De ennek nem kell így lennie, hiszen a vegán recepteket elkészíteni néha könnyebb is, mint a hagyományosokat.

Ráérős főzés

Ha abban a szerencsés, avagy kevésbé szerencsés helyzetben vagy, hogy sok időt tölthetsz az otthonodban, esetleg van egy-két ráérősebb napod, próbálj ki valami olyat, amire néha sajnálod az idődet. Gyors ételek, gyors étkezés, gyors főzés helyett próbáld ki a lassú ételek, hosszú étkezés, ráérős főzés kombinációját. Adjuk meg a tiszteletet az ételnek, amit készítünk és fogyasztunk!

Futó-szabályok járvány idején

A rendszeresen futóknak sem kell feladni a karantén idejére szenvedélyüket.

Elválasztva – na de meddig?

Akarva-akaratlanul is felmerül mostanság bennünk a kérdés, hogy milyen következményekkel jár a kapcsolatainkra nézve az, ha most egy ideig folyamatosan otthon maradunk. Ha ez nem is jelenti azt, hogy nem tartózkodunk a lakásunkon kívül, hiszen sokan dolgozni is járnak, azért mégis beszűkül az életterünk, és ezzel együtt az emberi kapcsolataink is.

Hatékony módszerek otthoni mozgásra

Nem szeretnél kimozdulni otthonról? Nem kedveled az edzőtermeket? Nincs időd vagy kedves utazgatni ahhoz, hogy mozoghass? Otthon is remek konditermet vagy sarkot alakíthatsz ki magadnak!