Menü

A kabin veszélyei

A szaunázásnak ma már nálunk is rengeteg formája elérhető. Aki a klasszikus, finn típust kedveli, nem árt néhány dolgot megfogadnia, annak érdekében, hogy a szaunázás valójában egészséges és ne káros legyen.

A rendszeres szaunázó általában tisztában van a veszélyekkel, ugyanakkor nagyon sokan vannak, aki csak többhavonta egyszer-egyszer ülnek/fekszenek be a kabinba. Az első és legfontosabb tanács: a szaunázás időtartamát nem érdemes erőltetni, csak annyi ideig szabad tartózkodni a helységben, amíg az jól esik. Aki egyáltalán nem bírja a hőséget, annak ajánlatos más típust, mondjuk infraszaunát használnia.

A szaunázás pozitív élettani, felfrissítő, méregtelenítő hatásai közismertek, azt viszont már kevesebben tudják, hogy bizonyos betegségek esetén nem ajánlott, vagy csak orvosi „engedély” kérése után az. A legkézenfekvőbb a különböző szív és érrendszeri megbetegedések különböző típusa, de ilyen például a magas és az alacsony vérnyomás is. Általában a bőrbetegségekkel rendelkezők is a tiltott csoportba tartoznak, és lázasan is hanyagolni kell a szaunázást. A várandós kismamákat általában szintén óvják a túlzott melegtől, ám akadnak, akik épp az ellenkezőt vallják, de hazánkban azért nem terjedt a terhesség alatti szaunázás.

Fontos tanács továbbá, hogy érdemes odafigyelni az étkezésre és a folyadékbevitelre. Sem teli hassal, sem teljesen üres gyomorral nem érdemes szaunába ülni, és a folyadék megfelelő pótlása is hozzátartozik az eseményhez. Természetesen az alkohol fogyasztása erősen ellenjavalt. A pihenésre is oda kell figyelni, ezért érdemesebb sportolás után, mint az előtt szaunázni.

Fotó:
pixabay.com

A tavaszi fáradtság okai és megelőzése

Tavasszal éreznünk kellene, hogy ébred a természet és mi is töltődünk fel energiával, de ebben az időszakban sokan levertségről, fáradtságról és állandó lehangoltságról beszélnek. Ezt az általában rövid időszakot tavaszi fáradtságnak nevezik. Azonban ez nem betegség és nem is komoly probléma, ez egy természetes reakciója a szervezetnek, mikor a téli időszak után folyamatosan alkalmazkodik a tavaszi viszonyokhoz.

Albérlet vagy kollégium?

Olyan dilemma ez amivel minden egyetemista, egyes esetekben már középiskolás találkozik. A felvételi utáni napokban elindul a nagy albérlet vagy kollégium vadászat, azonban érdemes kicsit előre gondolkodni és felmérni, hogy melyik városban melyik lehetőségek érik meg a legjobban.

Tippek az unalomevés ellen

A karantén kilók gyorsan felszaladhatnak, de van megoldás ellenük.

A meditáció fajtái

Tudtad, hogy a meditációnak vannak különböző fajtái, és mind máshogy hatnak az elménkre? Ebben a cikkben most ezekről olvashatsz…

Idősgondozás otthon

Az otthoni ápolás meghatározása nagyon egyszerűnek tűnhet, de itt is jogszabályok vannak, amelyeket be kell tartani. Rövid definíciója: Egy beteg hozzátartozónkat, szeretünket az otthonunkban, vagyis nem egészségügyi intézményben látjuk el, gondoskodunk a testi-lelki jólétéről, segítjük a gyógyulását, elviselhetőbbé tesszük a mindennapjait. Azonban ezen szabályozás alapján a legtöbb ember volt már otthonápolt. Most azt fogjuk megnézni, hogy mi történik abban az esetben, ha valaki idős segítségre szoruló hozzátartozóját szeretné ápolni.