Trükkök, amivel rávesznek az online vásárlásra
- Dátum: 2024.07.28., 20:44
- Martinka Dia
- képek:pixabay.com
- befolyásolás, csábítás, ellenállási tipp, hirdetés, hirdetési technika, manipulálás, marketing, meggyőzés, online, rábeszélés, reklám, vásárlás, véleményformálás
A reklámok folyamatosan jelen vannak az életünkben. Nehéz definiálni egy olyan jelenséget, ami ennyire intenzíven jelen van mindennapjainkban, mint a hirdetés. A marketing és a reklámok fő célja a meggyőzés, a rábeszélés, manipulálás. Konkrétan milyen trükköket alkalmaznak a meggyőzésünkre és mit tehetünk, hogy ellenálljuk a reklámok csábításának, erről írunk ma.
„Csak ma! Amíg a készlet tart!” S már sietünk is vásárolni. Na jó, talán ez kicsit kisarkított megfogalmazás, de az időkorlát a leggyakoribb hirdetési technikák közé tartozik. Azzal operál, hogy a vásárló érezze, ha nem vásárol azonnal, elszalasztja a nagy lehetőséget. Ellenállási tipp: gondoljuk végig, valóban szükségünk van-e a termékre.
„Kötelező darabok”
Mi az, hogy kötelező, egyáltalán miért is kötelező és kinek, miért… Egy hirdetés miért szólít fel vásárlásra.
Ellenállási tipp: semmi sem kötelező és amúgy is van ilyen alapdarab otthon.
„Egyet fizet, kettőt kap!” A harmadik termék valóban ingyen van? Dehogy!
Ez a stratégia valóságos becsapás: azt hisszük spórolunk, holott valójában még többet is költünk, mint egyébként.
Hárítási tipp: döntsük el hány darabra és pontosan mikor van szükségünk.
„Ha valamennyi forint felett vásárol, legközelebb kedvezményt adunk!”
Ellenállási tipp: Nézzük csak meg ilyenkor a sokszor rejtett feltételeket. Az apró betűs részt.
Erotikus reklámmal is sok mindent el lehet adni.
A hirdetések sokszor annyira erősen alapulnak szexuális témákon, hogy szinte már észre sem vesszük. Azt sugallják, hogy egy áru vonzóbbá teheti használóját.
Ne hagyjuk magunkat félrevezetni! Szándékosan félrevezető dizájn.
Ki ne találkozott volna az akaratunk ellenére felugró hirdetési ablakokkal, melyeket nem lehet bezárni, vagy átugrani, átléptetni. Az az ajánlat bezárásához szükséges „x” alig található meg. Kétségtelenül dühítő módszer.
Feliratkozás – ki ne ismerné ezt a technikát, emailben csak kapjuk és kapjuk a reklámanyagot, leiratkozni róla pedig már nekünk kell. Nehezen szabadul meg az ember sokszor a rengeteg spamtől, amit kap egy nap a fiókjába.
„Ami drága, az jó is”
Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy minél több pénzt adunk ki egy bizonyos termékért, annál jobbat fogunk kapni érte, ami a valóságban sokszor egyáltalán nem igaz.
Óvakodjunk a túlárazott termékektől!
Ha az interneten vásárlunk, sokszor megvetetik velünk azt is, amit eszünk ágában sem volt beszerezni. Erre külön szakma épül, ők pedig megpróbálnak mindenféle módon hatni a tudatunkra, befolyásolni a véleményünket.
Hotelszoba, apartman vagy Airbnb?

A kirándulás élményét nemcsak a programok és az emberek határozzák meg, hanem az is, hogy hol hajtjuk álomra a fejünket. A kínálat ma már óriási, hiszen a hotelszobáktól kezdve a kényelmes apartmanokon át rengeteg opció elérhető. Azonban melyik a jobb választás, és mi alapján érdemes döntenünk?
Iskolába készül az óvodás – kis lépés a gyereknek, nagy lépés az egész családnak

Az iskolakezdés nemcsak tanulást, hanem barátkozást és rengeteg új élményt is hoz. Ha a gyerek érzi, hogy otthon támogatják és mellette állnak, könnyebben veszi majd az akadályokat, és örömmel indul minden reggel az iskolába.
Ne hagyd az utolsó hétre! – Iskolakezdési teendők időben

Az iskolakezdés nemcsak a tanévkezdés időpontját jelzi, hanem egy egész sor előkészületet is, amelyek mindegyike fontos a zökkenőmentes visszatéréshez. Akár szülő, akár diák, akár pedagógus a kedves Olvasó, van néhány kulcsfontosságú feladat, amit érdemes időben elintézni. Összegyűjtöttük a legfontosabb teendőket!
Segít vagy árt a kalóriaszámlálás?

A kalóriaszámlálás sokak számára az első lépés a tudatos étkezés felé, hiszen segít átlátni, mennyi energiát viszünk be nap mint nap. Ugyanakkor a számolgatás nemcsak hasznos, hanem megterhelő is lehet: könnyen elvonja a figyelmet az ételek minőségéről, és akár pszichés nyomást is okozhat. Vajon valóban megéri a kalóriák bűvöletében élni?
Hogyan írjunk meggyőző motivációs levelet?

A kísérőlevél munkahelyekre történő jelentkezéskor az első benyomás eszköze az önéletrajz mellett. Nem pusztán kiegészítő dokumentum, hanem lehetőség arra, hogy megmutassuk, miért pont mi illünk az adott pozícióhoz és miért lenne velünk teljesebb a csapat. Egy jó bemutatkozó írás lényegre törő, személyes és közvetlenül kapcsolódik a hirdetett álláshoz.