Menü

Trükkök, amivel rávesznek az online vásárlásra

A reklámok folyamatosan jelen vannak az életünkben. Nehéz definiálni egy olyan jelenséget, ami ennyire intenzíven jelen van mindennapjainkban, mint a hirdetés. A marketing és a reklámok fő célja a meggyőzés, a rábeszélés, manipulálás. Konkrétan milyen trükköket alkalmaznak a meggyőzésünkre és mit tehetünk, hogy ellenálljuk a reklámok csábításának, erről írunk ma.

„Csak ma! Amíg a készlet tart!” S már sietünk is vásárolni. Na jó, talán ez kicsit kisarkított megfogalmazás, de az időkorlát a leggyakoribb hirdetési technikák közé tartozik. Azzal operál, hogy a vásárló érezze, ha nem vásárol azonnal, elszalasztja a nagy lehetőséget. Ellenállási tipp: gondoljuk végig, valóban szükségünk van-e a termékre.

„Kötelező darabok”

Mi az, hogy kötelező, egyáltalán miért is kötelező és kinek, miért… Egy hirdetés miért szólít fel vásárlásra.

Ellenállási tipp: semmi sem kötelező és amúgy is van ilyen alapdarab otthon.

„Egyet fizet, kettőt kap!” A harmadik termék valóban ingyen van? Dehogy!

Ez a stratégia valóságos becsapás: azt hisszük spórolunk, holott valójában még többet is költünk, mint egyébként.

Hárítási tipp: döntsük el hány darabra és pontosan mikor van szükségünk.

„Ha valamennyi forint felett vásárol, legközelebb kedvezményt adunk!”

Ellenállási tipp: Nézzük csak meg ilyenkor a sokszor rejtett feltételeket. Az apró betűs részt.

Erotikus reklámmal is sok mindent el lehet adni.

A hirdetések sokszor annyira erősen alapulnak szexuális témákon, hogy szinte már észre sem vesszük. Azt sugallják, hogy egy áru vonzóbbá teheti használóját.

Ne hagyjuk magunkat félrevezetni! Szándékosan félrevezető dizájn.

Ki ne találkozott volna az akaratunk ellenére felugró hirdetési ablakokkal, melyeket nem lehet bezárni, vagy átugrani, átléptetni. Az az ajánlat bezárásához szükséges „x” alig található meg. Kétségtelenül dühítő módszer.

Feliratkozás – ki ne ismerné ezt a technikát, emailben csak kapjuk és kapjuk a reklámanyagot, leiratkozni róla pedig már nekünk kell. Nehezen szabadul meg az ember sokszor a rengeteg spamtől, amit kap egy nap a fiókjába.

„Ami drága, az jó is”

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy minél több pénzt adunk ki egy bizonyos termékért, annál jobbat fogunk kapni érte, ami a valóságban sokszor egyáltalán nem igaz.

Óvakodjunk a túlárazott termékektől!

Ha az interneten vásárlunk, sokszor megvetetik velünk azt is, amit eszünk ágában sem volt beszerezni. Erre külön szakma épül, ők pedig megpróbálnak mindenféle módon hatni a tudatunkra, befolyásolni a véleményünket.

Eső a Balatonnál? Így mentsd meg a nyaralást rossz időben

Balaton, július – mindenki napfényt, csobbanást és fagyit remél egy balatoni nyaraláson. De mi van akkor, ha beborul az ég, és a napokat eső, szél vagy hidegebb idő kíséri? Pánik helyett jöjjön a B-terv – mert a rossz idő nem jelenti azt, hogy unalmas napok várnak ránk.

Tisztelet a teremben: Amit minden sportolónak tudnia kell

Nincs írott szabály a konditermi viselkedésre, mégis van egyfajta etikett, amit illik vagy illene egy edzőteremben betartani, a zökkenőmentes egymás mellett edzés érdekében.

Egészség vagy mánia? A sportfüggőség árnyoldalai

A mozgás egészséges – ezt tudjuk. De mi történik, ha a sport már nem örömforrás, hanem kényszer? A sportfüggőség sokszor láthatatlanul alakul ki, miközben a külvilág gyakran dicséri a kitartást és az akaraterőt. Pedig a túlzásba vitt edzés éppúgy árthat a testnek és a léleknek, mint a mozgáshiány.

Amit megeszünk, őt megölheti – Miért nem etethetjük a kutyát akármivel?

A kutyák az ember legjobb barátai, és sok gazdi hajlamos „családtagként” kezelni kedvencét – ez természetes. Azonban amikor az étkezésről van szó, fontos megérteni, hogy a kutyák emésztőrendszere és táplálkozási igényei nagyon különböznek az emberekétől. A „csak egy falat nem árt” hozzáállás komoly egészségügyi kockázatokhoz vezethet. Miért nem szabad etetni a kutyákat bármivel?

A munkahelyi viszályoktól a jobb csapatmunkáig – a konfliktuskezelés művészete

A munkahelyi konfliktusok a legtöbb munkahelyen előfordulnak, hiszen emberek dolgoznak együtt, különböző személyiséggel, célokkal és kommunikációs stílussal. A konfliktus önmagában nem feltétlenül negatív – ha jól kezeljük.