Trükkök, amivel rávesznek az online vásárlásra
- Dátum: 2024.07.28., 20:44
- Martinka Dia
- képek:pixabay.com
- befolyásolás, csábítás, ellenállási tipp, hirdetés, hirdetési technika, manipulálás, marketing, meggyőzés, online, rábeszélés, reklám, vásárlás, véleményformálás
A reklámok folyamatosan jelen vannak az életünkben. Nehéz definiálni egy olyan jelenséget, ami ennyire intenzíven jelen van mindennapjainkban, mint a hirdetés. A marketing és a reklámok fő célja a meggyőzés, a rábeszélés, manipulálás. Konkrétan milyen trükköket alkalmaznak a meggyőzésünkre és mit tehetünk, hogy ellenálljuk a reklámok csábításának, erről írunk ma.
„Csak ma! Amíg a készlet tart!” S már sietünk is vásárolni. Na jó, talán ez kicsit kisarkított megfogalmazás, de az időkorlát a leggyakoribb hirdetési technikák közé tartozik. Azzal operál, hogy a vásárló érezze, ha nem vásárol azonnal, elszalasztja a nagy lehetőséget. Ellenállási tipp: gondoljuk végig, valóban szükségünk van-e a termékre.
„Kötelező darabok”

Mi az, hogy kötelező, egyáltalán miért is kötelező és kinek, miért… Egy hirdetés miért szólít fel vásárlásra.
Ellenállási tipp: semmi sem kötelező és amúgy is van ilyen alapdarab otthon.
„Egyet fizet, kettőt kap!” A harmadik termék valóban ingyen van? Dehogy!
Ez a stratégia valóságos becsapás: azt hisszük spórolunk, holott valójában még többet is költünk, mint egyébként.
Hárítási tipp: döntsük el hány darabra és pontosan mikor van szükségünk.
„Ha valamennyi forint felett vásárol, legközelebb kedvezményt adunk!”
Ellenállási tipp: Nézzük csak meg ilyenkor a sokszor rejtett feltételeket. Az apró betűs részt.
Erotikus reklámmal is sok mindent el lehet adni.

A hirdetések sokszor annyira erősen alapulnak szexuális témákon, hogy szinte már észre sem vesszük. Azt sugallják, hogy egy áru vonzóbbá teheti használóját.
Ne hagyjuk magunkat félrevezetni! Szándékosan félrevezető dizájn.
Ki ne találkozott volna az akaratunk ellenére felugró hirdetési ablakokkal, melyeket nem lehet bezárni, vagy átugrani, átléptetni. Az az ajánlat bezárásához szükséges „x” alig található meg. Kétségtelenül dühítő módszer.
Feliratkozás – ki ne ismerné ezt a technikát, emailben csak kapjuk és kapjuk a reklámanyagot, leiratkozni róla pedig már nekünk kell. Nehezen szabadul meg az ember sokszor a rengeteg spamtől, amit kap egy nap a fiókjába.

„Ami drága, az jó is”
Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy minél több pénzt adunk ki egy bizonyos termékért, annál jobbat fogunk kapni érte, ami a valóságban sokszor egyáltalán nem igaz.
Óvakodjunk a túlárazott termékektől!
Ha az interneten vásárlunk, sokszor megvetetik velünk azt is, amit eszünk ágában sem volt beszerezni. Erre külön szakma épül, ők pedig megpróbálnak mindenféle módon hatni a tudatunkra, befolyásolni a véleményünket.
A csendes összhang művészete – Hogyan fejlődünk együtt a párkapcsolatban?
A modern párkapcsolatokban ma már nem elég csak együtt lenni – együtt fejlődni is kell. A kapcsolat ugyanis élő rendszer, amely folyamatosan alakul, finomodik, s vele együtt formálódunk mi magunk is. Mégis sokszor elfelejtjük, hogy a párkapcsolatunk minősége valójában a saját önismeretünk és érzelmi érettségünk tükre.
Overparenting, amikor a szülői szeretet túlzásba esik
Sokakban felmerül a kérdés, akik gyermeket nevelnek, hogy vajon elég, amit nyújtunk nekik, vagy éppen túl sokak vagyunk nekik?! Az overparenting egy túlzásba vitt gondoskodás.
A társasjáték terápiás ereje
A társasjátékok népszerűsége az utóbbi években hatalmasat nőtt – és nem véletlenül. A közös játék nemcsak szórakoztat, hanem kézzelfogható szociális és mentális előnyökkel is jár. Közelebb hozza az embereket egymáshoz, segít a stressz levezetésében, fejleszti a gondolkodást és támogatja a lelki jóllétet.
Életet menthet egy kis doboz – Miért nélkülözhetetlenek a szén-monoxid- és füstjelzők?
A szén-monoxid és a tűz a két legveszélyesebb, mégis gyakran észrevétlen otthoni kockázat közé tartozik. A szén-monoxid színtelen, szagtalan, láthatatlan gáz, amely akár percek alatt komoly mérgezést okozhat. A dohányfüsttel ellentétben nem csípi a szemet, nem vált ki köhögést – egyszerűen csak belélegezzük anélkül, hogy tudnánk róla.
Hat jel, hogy magas EQ-val rendelkező vezetővel dolgozunk
A munkahelyi légkör egyik legmeghatározóbb tényezője az irányítók személyisége és viselkedése – nem feltétlenül csak a szakmai hozzáértés vagy a határozottság számít. Egészen más dimenzióban mozog az, aki igazán jól bánik a csapatával, felismeri a különbséget az „irányítok” és „inspirálok” között: ez nem más, mint a magas érzelmi intelligencia, vagyis a magas EQ.