Menü

Trükkök, amivel rávesznek az online vásárlásra

A reklámok folyamatosan jelen vannak az életünkben. Nehéz definiálni egy olyan jelenséget, ami ennyire intenzíven jelen van mindennapjainkban, mint a hirdetés. A marketing és a reklámok fő célja a meggyőzés, a rábeszélés, manipulálás. Konkrétan milyen trükköket alkalmaznak a meggyőzésünkre és mit tehetünk, hogy ellenálljuk a reklámok csábításának, erről írunk ma.

„Csak ma! Amíg a készlet tart!” S már sietünk is vásárolni. Na jó, talán ez kicsit kisarkított megfogalmazás, de az időkorlát a leggyakoribb hirdetési technikák közé tartozik. Azzal operál, hogy a vásárló érezze, ha nem vásárol azonnal, elszalasztja a nagy lehetőséget. Ellenállási tipp: gondoljuk végig, valóban szükségünk van-e a termékre.

„Kötelező darabok”

Mi az, hogy kötelező, egyáltalán miért is kötelező és kinek, miért… Egy hirdetés miért szólít fel vásárlásra.

Ellenállási tipp: semmi sem kötelező és amúgy is van ilyen alapdarab otthon.

„Egyet fizet, kettőt kap!” A harmadik termék valóban ingyen van? Dehogy!

Ez a stratégia valóságos becsapás: azt hisszük spórolunk, holott valójában még többet is költünk, mint egyébként.

Hárítási tipp: döntsük el hány darabra és pontosan mikor van szükségünk.

„Ha valamennyi forint felett vásárol, legközelebb kedvezményt adunk!”

Ellenállási tipp: Nézzük csak meg ilyenkor a sokszor rejtett feltételeket. Az apró betűs részt.

Erotikus reklámmal is sok mindent el lehet adni.

A hirdetések sokszor annyira erősen alapulnak szexuális témákon, hogy szinte már észre sem vesszük. Azt sugallják, hogy egy áru vonzóbbá teheti használóját.

Ne hagyjuk magunkat félrevezetni! Szándékosan félrevezető dizájn.

Ki ne találkozott volna az akaratunk ellenére felugró hirdetési ablakokkal, melyeket nem lehet bezárni, vagy átugrani, átléptetni. Az az ajánlat bezárásához szükséges „x” alig található meg. Kétségtelenül dühítő módszer.

Feliratkozás – ki ne ismerné ezt a technikát, emailben csak kapjuk és kapjuk a reklámanyagot, leiratkozni róla pedig már nekünk kell. Nehezen szabadul meg az ember sokszor a rengeteg spamtől, amit kap egy nap a fiókjába.

„Ami drága, az jó is”

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy minél több pénzt adunk ki egy bizonyos termékért, annál jobbat fogunk kapni érte, ami a valóságban sokszor egyáltalán nem igaz.

Óvakodjunk a túlárazott termékektől!

Ha az interneten vásárlunk, sokszor megvetetik velünk azt is, amit eszünk ágában sem volt beszerezni. Erre külön szakma épül, ők pedig megpróbálnak mindenféle módon hatni a tudatunkra, befolyásolni a véleményünket.

A szorongás fajtái

A szorongásról a legtöbb embernek a jövő miatti állandó aggodalom, a látszólag semmiből előtörő pánikrohamok jutnak eszébe, pedig a megnyilvánulása sokszor nem ilyen egyértelmű. Gyakran olyan jelenségek mutatják meg, hogy a társunk szorong, melyek minket is érintenek, frusztrálnak, kellemetlenek és azt gondoljuk róluk, hogy direkt ellenünk irányulnak, miközben a legkevésbé sem.

Az eltávolodás okai

A szeretethiány nagyon sokféle lehet. Ráadásul nagyon alattomos dolog, hiszen sokszor észre se vesszük a lassan gyérülő bókokat, kedves pillantásokat, érintéseket. Mire észbe kapunk, sokszor már szinte alig vannak jelen ezek a hétköznapjainkban. Pedig, ha kiürül a szeretet tartályunk, nekünk se lesz miből adni. Sajnos ez a folyamat egy negatív spirálban folytatódhat és ha időben nem vesszük ezt észre és nem fordítjuk meg a folyamatot, akkor csak nőni fog a távolság.

Az összeköltözés pszichológiája

Manapság egyre több fiatal pár kezdi közös életét összeköltözéssel a házasságot megelőzően, vagy azt helyettesítve. Felmerül a kérdés: az elköteleződés szempontjából vajon mennyiben más az összeköltözés, mint a házasság?

Szelfiturizmus?

Nem olyan rég olvastam, hogy szelfigátló paravánt húztak fel egy alpesi faluban, azóta pedig újabb és újabb települések elégelték meg a szelfituristákat.

Kivándorlási gyász - avagy miért félünk a külföldre költözéstől?

Sokan álmodoznak arról, hogy családi okból, kalandvágyból, esetleg egy stabilabb gazdasági, vagy politikai helyzet reményében kivándorolnak külföldre. Vannak, akik ezt a lépést meg is teszik, és elindulnak egy olyan ismeretlen úton, ami tele van kihívással, lehetőséggel, újfajta tapasztalatokkal, örömökkel, alkalmazkodással – és veszteséggel –. A cikkben azt tudhatjuk meg, hogy miért jár vegyes érzésekkel az áttelepülés, milyen veszteségekkel küzdünk meg a kiköltözés kapcsán, és hogyan érdemes erre felkészülni.