Menü

A tánc 9 jótékony egészségügyi hatása

Életünk során mindannyian találkozunk a tánccal. Táncolunk az óvodában, majd az általános, és főleg a középiskolás éveinkben. Táncolunk a kedvenc zenéinkre. Táncolunk a lakodalmakban, a különféle mulatságokban, szórakozóhelyeken. Táncolunk csak úgy, otthon, amikor nem lát senki bennünket.

A tánc mindannyiunk életének a része. Ráadásul pozitívan hathat a mindennapjainkra: íme a tánc 9 jótékony egészségügyi hatása.

1. Javíthatja a memóriánkat

A tánc segítségünkre lehet az emlékezésben és megakadályozhatja a demencia kialakulását – állítják a kutatók. Egy tanulmány szerint az aerob vagy kardió testmozgás, amit tánc közben (is) végzünk, képes lehet arra, hogy aktívan tartsa az agyunk azon részét, amelyik a memóriáért felelős. Többek között ennek az agyi területnek a csökkenése, zsugorodása okozhatja idős korban a csökkenő memóriát vagy akár a demenciát is. A tánccal azonban felvehetjük ellene a harcot, és ezt a tudomány is alátámasztja.

2. Rugalmasabbak lehetünk:Az egyre merevebb izmoknak jót tesz a mozgás. Nem kell ahhoz balett-táncosnak lennünk, hogy elvégezzünk néhány nyújtó és hajlító gyakorlatot, amelyek rugalmasabbá tehetik az izmainkat. Ezáltal pedig egészségesebbek maradhatnak az ízületeink, és könnyedebb a mozgásunk.

3. Csökkentheti a stresszt: Ahogyan sok más mozgásforma, úgy a tánc is segíthet abban, hogy csökkentsük a nap folyamán bennünk felgyülemlett feszültséget és stresszt. Főleg a társastáncokat ajánlják a kutatók: egy partner és a zene kísérete pozitívan hathat a mentális egészségünkre. Kezdhetünk tangózni?

4. Csökkentheti a depressziót :A tánc, főleg ha szívből jövő, felemelő érzést nyújthat. Egy felmérésben depresszióval küszködő betegeknél figyelték meg a tánc hatásait: az eredmény azt mutatta, hogy csökkent a depressziójuk és nőtt a vitalitásuk, az életkedvük. Vagyis ha szomorúak vagyunk, csak keressünk egy partnert és irány a parkett!

5. Jót tehet a szívünk egészségének: A tánc nagyszerű hobbi lehet azok számára, akik valamilyen szív- és érrendszeri megbetegedésben szenvednek. A mozgás révén ugyanis javulhat a szívük, a keringésük és általában az életminőségük a szakemberek szerint.

6. Fogyhatunk tőle: Ha unjuk a szokásos edzésünket, keressünk olyan edzéseket, ahol aerob tánc révén észrevétlenül szabadulhatunk meg néhány fölösleges kilótól. Ugyanolyan hatákony lehet, mint a kerékpározás vagy a futás.

7. Javíthat az egyensúlyunkon: Ha idegesek vagyunk, feszültek, vagy bármilyen gond nyomaszt bennünket, keressünk egy táncórát vagy menjünk el csak táncolni egyet. A tánc ugyanis egy olyan fizikai tevékenység, amely javíthatja az idősebb korban is az egyensúlyunkat. A gyors mozgás és a helyes testtartás fontos része ennek a mozgásformának, a rendszeres tánc többek között ezek által is hozzájárulhat az egyensúly javításához.

8. Energikusabbak lehetünk Ha úgy érezzük, levertek, enerváltak vagyunk, akkor is csak az a tanács, hogy menjünk el táncolni. Egyes kutatások szerint a heti rendszerességgel végzett tánc javíthatja a fizikai teljesítményünket, az állóképességünket és energikusabbnak, frissebbnek érezhetjük tőle magunkat.

9. Új barátokat szerezhetünk: Egy tánckurzus tökéletes hely lehet arra, hogy új ismerősöket, új barátokat szerezzünk. Segíthet megelőzni az egyedüllétet és a magány kialakulását. Ettől pedig kiegyensúlyozottabbnak, boldogabbnak érezhetjük magunkat, ami többek között újfent a stressz csökkentését és az erősebb immunrendszert jelentheti a számunkra.

Kutyapanziók

Minden állattartóval előfordulhat, hogy el kell utaznia és nem tudja magával vinni házi kedvencét, rokonai, barátai pedig nem tudják vállalni az állat gondozását, ilyenkor jelent megoldást a kutyapanzió.

Sportesemény-etikett. Mit illik, mit nem

Léteznek illemszabályok a sportban? Igen! A futás, kerékpár, úszás, mint sportok és sok ehhez kapcsolódó futó-kerékpáros és triatlonversenyek tömegeket vonzanak és mozgatnak meg, éppen ezért fel kell hívni a figyelmet arra, hogy itt is vannak bizonyos illemszabályok.

Ezért jó a délutáni szieszta

Azt eddig is tudtuk, hogy a délutáni alvás, szieszta: kifejezetten jót tehet az egészségnek, de ezt most már a tudomány is alátámasztja. szakemberek szerint elég hetente egy-két alkalommal szunyókálni délután, hogy csökkentsük a szívroham és a stroke rizikóját.

Unatkozik a gyerek

"Anya/Apa unatkozom!" - egy olyan mondat, amit szülőként gyakran hallunk. Azonban pszichológusok szerint nem is akkora baj, ha a gyermek unatkozik időnként. Többek között azok miatt az okok miatt sem, amelyről mai cikkünkben lesz szó.

Napi 10 ezer lépés!

Hallottuk már párszor, igaz? Ez a szám az ajánlás arra, hogy mennyit kell megtenni naponta a hosszabb, egészséges életért. Vajon sok vagy reális? Egyáltalán hol és hogyan tudunk ennyit gyalogolni, sétálni?