Menü

Stresszkezelés hatékonyan

Múlt cikkünkben nemrégiben arról számoltunk be, hogy egyre több a stresszel kapcsolatos megbetegedés, mely az emberek mentális is fizikai állapotára előbb-utóbb kihat, ezért, ha jó ideje stresszes életet élünk, ideje változtatni, ezt pedig hatékonyan a stresszkezelő technikák elsajátításával érhetjük el.

A stressz tulajdonképpen az emberi szervezet válaszreakciója a nyugtalanító külső hatásokra. A stresszhelyzetre adott válaszreakciót "küzdelmi vagy menekülési" ösztönnek is nevezhetjük, melyek túlterhelik az idegrendszert, nyugtalanságot, türelmetlenséget, koncentrációs problémákat, állandó szorongást, súlyos esetben depressziót válthatnak ki.

A stresszhormonok láncreakciót indítanak el, kihatva az egész szervezetünkre. Ha a stresszes állapot túl gyakran és / vagy túl hosszú ideig tart, komoly egészségügyi (testi-lelki) problémákat, panaszokat okozhat.

A tartósan feszült állapot kimeríti a szervezetet, legyengíti az immunrendszert, pszichoszomatikus betegségeket okoz, ezért azonnali kezelést igényel.

Nagyon fontos megtalálni a hatékony megoldást, melyek például lehetnek a különböző stresszkezelési technikák. Ahelyett, hogy kávéhoz, alkoholhoz, cigarettához, energiaitalokhoz és gyorsételekhez nyúlnánk, gondoljuk át, mi váltotta ki ezt az állapotot. Mitől vagyunk idegesek, miért aggódunk, mitől félünk. Ha ezt felismertük, akkor kezdhetünk el változtatni ezen az élethelyzetünkön.

Hasznos a rendszeres testmozgás, a sport remek stresszlevezető módszer, pláne, ha friss levegőn végezzük.

A tudatos légzés is sokat segíthet, mely könnyen megtanulható és képes csökkenteni a stresszhormonok szintjét a szervezetünkben.

A meditáció, a relaxációnak szintén segíti a testi-lelki egyensúly kialakítását, oldja a feszültséget, nyugalmat teremt. Ma már számos hanganyag van a világhálón a relaxációhoz, érdemes megkeresni és kipróbálni őket.

A relaxáció segít megtanulni azt, hogy hogyan tudunk ellazulni, kizárni a külvilágból érkező hatásokat. A rendszeres meditáció is segít sikeresen kezelni a tartós stressz okozta tüneteket. A meditációnak rengeteg haszna van, szorongás esetén is sikerrel alkalmazható, érdemes kipróbálni.

A stresszes állapot tulajdonképpen arról szól, hogy amire negatívan gondolunk, félelemmel és aggodalommal, azt a helyzetet, állapotot a testünk úgy érzékeli, mintha átélné a negatív helyzetet, ez pedig kimeríti, megterheli a szervezetet. Próbáljuk ki a fent említett stresszoldó technikákat, ha pedig úgy érezzük a probléma nem szűnik meg, forduljunk szakemberhez és bátran kérjünk segítséget a testi-lelki egészségünk érdekében.

Vattacukor szülők – egy családi viselkedésminta

Sokféleképpen módon nevelhetjük gyerekeinket, lehetünk szigorúak, engedékenyek, megalkuvók, igazából bármilyenek. Általában gyereke válogatja, hogy mi a legjobb, de vannak viselkedésminta típusok, amibe általában beleillünk. Nézzük, mit jelent, ha valaki vattacukor szülő típus!

Balesetveszélyes trambulinozás

A trambulin egy ugrálóeszköz, amely kiválóan alkalmas edzéshez és szabadtéri játékhoz, ám használatának megvannak a maga „szabályai”.

Még ma is tabu a tetoválás?

A személyiség felvállalása vagy megbélyegzés? A tetoválásról a mai napig erősen megoszlanak a vélemények, pedig az örökéletre szóló bőrrajzok az emberiséggel egyidősek, évszázadokra nyúlnak vissza. A törzsi népek rituális életéhez szorosan hozzátartozott a tetoválás.

Kutyapanziók

Minden állattartóval előfordulhat, hogy el kell utaznia és nem tudja magával vinni házi kedvencét, rokonai, barátai pedig nem tudják vállalni az állat gondozását, ilyenkor jelent megoldást a kutyapanzió.

Sportesemény-etikett. Mit illik, mit nem

Léteznek illemszabályok a sportban? Igen! A futás, kerékpár, úszás, mint sportok és sok ehhez kapcsolódó futó-kerékpáros és triatlonversenyek tömegeket vonzanak és mozgatnak meg, éppen ezért fel kell hívni a figyelmet arra, hogy itt is vannak bizonyos illemszabályok.