Menü

Ez történik a testeddel, ha közvetlen lefekvés előtt vacsorázol

Nagyon sokáig tartotta magát az az elképzelés, hogy este hat után már nem érdemes enni annak, aki fogyni szeretne, vagy legalább megtartani a súlyát – ez ugyan így ebben a formában nem igaz, de a késő esti evésnek és nassolásnak tényleg lehetnek negatív következményei.

Az, hogy az esti evés után, hogy érzed magad, rengeteg mindenen múlik, többek között az evés és a lefekvés között eltelt időn, azon, hogy mit ettél, és azon is, hogy egyébként hajlamos vagy-e emésztőrendszeri diszkomfortra. Az alábbi néhány dologgal számolnod kell, ha lefekvés előtt eszel nem sokkal.

Gyomorégésed lehet

Ha túl sokat és túl nehezet eszel este, ráadásul még az emésztési problémákra is hajlamos vagy (például refluxod van), akkor gyomorégést tapasztalhatsz a késői vacsora vagy nassolás után: ilyenkor a gyomorsav feljut a nyelőcsövön keresztül, égő érzést okozva az egész emésztőrendszerben. Ha egyébként is hajlamos vagy a refluxra, érdemes a vacsorát lefekvés előtt három órával lezavarni.

Nehezebben fogsz elaludni

Ha teleeszed magad közvetlenül lefekvés előtt, ne csodálkozz, ha nehezen alszol el: ha a gyomrod teljesen tele van, nem is lesz könnyű dolgod. Ez kifejezetten igaz akkor, ha fűszeres ételeket ettél, ami a refluxnak és gyomorégésnek is megnöveli a kockázatát, úgy pedig még nehezebb lesz lemenni alfába. Ha mindenképp ennél, kevesebbet és kevésbé fűszereset ajánlanánk.

Ha mégis muszáj enni...

Ha okosan eszel, és nem tömöd tele magad, akkor a késői vacsora még segíthet is az alvásodon. Ha azonban nehéz ételeket eszel, és sokat, elalvás után is lehetnek problémáid, rosszabbul aludhatsz, gyakrabban felébredhetsz, és összességében romolhat az alvás minősége is.

Akár még fogyni is segíthet

Egy kutatás kimutatta, hogy azok, akik 90 perccel lefekvés előtt nassoltak, 400 kalóriával kevesebbet fogyasztottak napközben, és többet is fogytak, mint azok, akiknek nem engedték az esti evést. Ez szakértők szerint azért lehet, mert így nem keltek fel éhesen, és nem rohantak rögtön óriás adag reggeliért, hogy aztán később rosszabbul aludjanak, hanem engedtek a hasuknak még azelőtt, hogy nagyon éhesek lettek volna.

Hazavághatja az anyagcserédet

Erről ugyan megoszlik a vélemény, de az is előfordulhat, hogy a késői evéstől lelassul az anyagcseréd. Bár az alapanyagcseréd nem változik, ha túl sokat eszel lefekvés előtt, az hosszú távon hízáshoz vezethet, valószínűleg innen jön az asszociáció arra, hogy az anyagcsere lelassul. Valójában azonban azokkal a plusz kalóriákkal lehet probléma, amiket ilyenkor beviszel.

Egy csésze tej, egy pohár görög joghurt vagy akár egy fehérjékben gazdag turmix is nagyon jól jön a lefekvés ideje előtt, hiszen garantálja, hogy éjszaka nem riadsz fel korgó gyomorral. Ha tornázol, ez a rutin különösen fontos, hiszen sokat segít az izmok épülésében.

A regenerálódáson a tejtermékekben található kazein egész éjszaka dolgozik, így növeli az elégetett kalóriák számát, és garantálja, hogy reggel már pörgő anyagcserével ébredj.

Miért fontos a B12 vitamin?

A vitaminok elengedhetetlenek az egészséges testi, szervi és pszichés működésünkhöz, nem lehet eleget hangsúlyozni fontosságukat. Egyik ezek közül a B12 vitamin, aminek sokféle jótékony hatása ismert.

Hideg gyógyteák meleg napokra

Nyáron is érdemes gyógyteákat fogyasztani, hiszen jótékony hatással van az immunrendszerünkre. Hogyha a kánikulában nem szeretnénk forró italt inni, kiváló megoldás lehet egy hidegen fogyasztható gyógytea elkészítése. Ezzel kapcsolatban olvashatsz elkészítési tippeket és teafajtákat ebben a cikkben!

Az érrendszer megerősítése érdekében szedj Q10-et

A Q10 koenzim, közismert nevén CoQ10, egy létfontosságú antioxidáns, amelyet a szervezet természetes módon elő tudja állítani. A bőrápolásban döntő szerepet játszik a fiatalos megjelenésű bőr fenntartásában.

Ételek, amiket jobb kerülni migrénnel küzdőknek

Rengeteg ember küzd a fejfájás valamilyen formájával, megkeserítve mindennapjaikat, ezért van, amire érdemes odafigyelni, ha nem akarunk erősebb fájdalmakat átélni, ilyen az étkezésünk is.

Túlsúlyos gyerekek

Gyakran olvasni szomorú statisztikákról, mely szerint az elhízás mértéke Magyarországon a felnőtt lakosság körében 30 százalék, a túlsúlyosak aránya pedig ennél is több. S ami még döbbenetesebb, hogy gyermekkorban az esetek kevés százalékában áll csak valamilyen betegség az elhízás hátterében, sokkal inkább az életmód az, ami ezért az aggasztó állapotért felelős.