Menü

…és már el is telt a nyár

Hú nagyon gyorsan! Ahogy az előszobában lévő két összekészített iskolatáska, tornazsák, rajzos doboz, technika felszerelés, tisztasági csomag is mutatja, lassan pakolhatunk be a hátizsákokba, csomagolhatjuk a könyveket, címkézhetjük a füzeteket. Hosszú a tanévkezdési lista, ideje mindent beszerezni.

Nem is tudom mit érezzek, egyrészt a három fiammal eltöltött nyári szünet után azt gondolom, végre iskola, másrészt pedig melankolikus vagyok, hiszen olyan jó volt ez a nyár is, sok program, megannyi tábor, strandolás, kirándulás, állatkert és nyaralás, hamarosan pedig hulló falevelek váltják a balatoni lángos idilli képét. (mondtam, hogy ilyen a hangulatom)

Minden évszakot kell szeretni, mindegyikben van valami szép, most az iskolakezdés az aktuális életszakasz, melyben az lesz a szép, hogy ismét a megszokott – vagy épp egy új - közösségbe kerülnek a gyerekek, mennyi izgalmat rejt magában! Nekik jó lesz ismét a saját korosztályukkal tölteni a napot a nagyszülők helyett, akik már mostanra valószínűleg szintén elfáradtak.

Hogy kicsit az anyagiakról is essen szó, egy friss felmérés szerint mélyen a zsebünkbe kell nyúlni nekünk szülőknek - bár én ezt kutatás nélkül is meg tudtam volna mondani – hiszen egy gyermek iskolakezdése akár 50 ezer forintig is elmehet, de nekem ez még mindig karcsú összegnek tűnik, hiszen az iskolaszerek közé sorolom az iskolatáskát, a tolltartót, a benti cipőt is, így ez az érték akár a duplája is lehet.

Az igazi roham augusztusban kezdődött, s egyre több szülő vásárol online.

Tény, hogy sokba kerül az iskolakezdés, de vajon mennyi időt tölt a gyerek majd az iskolában?

Az egyik legnagyobb izgalom számomra ismét az online oktatás bevezetése, ami itt lebeg a fejünk felett, folyamatos aggodalom, pláne többgyerekes, kevés laptopos szülő számára.

Egyelőre úgy tűnik, hogy szeptemberben a normál, megszokott módon indul el a tanév, de nem kell tudósnak lennem ahhoz, hogy lássam, fel kell készülni az online oktatásra is.

A felkészülést pedig úgy értik a szakemberek, hogy figyeljük gyermekeinkkel együtt mindig az aktuális járványhelyzetet, készüljünk fel lelkileg is egy esetleges következő hullámra, maszkviselésre, „bezártságra”, beszélgessünk velük sokat a kialakult helyzetről.

Szükséges lesz egyfajta B tervet is összeállítani, szükség esetén. Ki segíthet a gyerekeknek a tanulásban, hogy oldjuk meg a „home office” -t, ha sok kerül rá, mit tehetünk a zökkenőmentes átállásért.

Rugalmasan kell kezelnünk ezt a helyzetet, ami nem egyszerű, nem tudunk rá tökéletesen felkészülni, de sokat tehetünk egy esetleges átállás zökkenőmentes lebonyolításáért, illetve szervezetünket is fel kell készíteni, sok vitamint kell fogyasszunk, hogy erősítsük az immunrendszerünket. Kitartást mindenkinek! (Főleg az anyukáknak)

Mennyi baktériumot szed össze egy kisgyerek az udvaron?

A minap néztem arról egy videót, hogy mennyi baktérium van egy kisgyerek kezén játszótér után. A tanulmány eredményét egy mikrobiológus mutatta meg.

Az OCD negatív hatásai a magánéletre

Egyszerű meghatározása szerint a kényszerbeteg kénytelen olyasmire gondolni, amire nem akar gondolni, a feszültség oldására kénytelen olyat cselekedni, amit nem akar megtenni. A skizofréniával ellentétben a beteg tökéletesen tisztában van cselekedetei belső eredetével és abszurditásával, nem veszíti el a kapcsolatot a való világgal.

Hogyan tartsuk fent a motivációt?

Ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, szükségünk lesz arra, hogy folyamatosan motiváltak maradjunk. Ez azonban nem jön mindig könnyedén, éppen ezért érdemes foglalkozni a motiváció kérdésével.

A social media új biznisze: Az influencer sportitalok

Az utóbbi években egyre több híresség és közösségi média influencer dob piacra saját márkájú sportitalokat, amelyeket gyakran a testmozgás elősegítésére, és az egészség fokozására hirdetnek, a legnépszerűbb ezen termékcsaládból a Prime. Bár ezek a termékek népszerűek lehetnek a követőik körében, fontos megvizsgálni azok valódi összetevőit és káros hatásait. Ezen italok többségében egyáltalán nem kapcsolódnak a sporthoz, csupán az internet egy új lehetőségét használják ki.

Gyógynövények, amelyek segítenek fáradtság ellen

A fáradtságot többek közt okozhatja a nem megfelelő, többször megszakított alvás, rossz étrend, stressz, depresszió, dohányzás, alkoholfogyasztás, testmozgás hiánya, a sokat repülőknél pedig a jet lag (időeltolódással járó fáradtság).