Menü

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Ez általában minden cég indulásánál megvan. Akkor mégis mitől lesz az egyik sikeres a másik pedig rogyadozó, majd idejekorán befulladt? Íme a négy alappillér, amire stabilan lehet támaszkodni. Ha ezek tényleg keményen állnak a helyükön egy cégben, sorban jönnek az eredmények.

Jó vezető

A vállalkozások legtöbbje a tulajdonos szárnyai, irányítása alatt növekszik. Az elején ezzel még nincs is nagy gond, egy kézben tartani mindent roppant praktikus, a vezető ismeri a kezdeti gondokat, gyorsan lereagálja az adódó kritikus helyzeteket. Ám egy idő után az irányítása alatt álló területeken megszaporodnak a feladatok, hiszen ha minden jól megy, pörög a biznisz. Ilyenkor kell tudatosan és átgondoltan behatárolni, hogy mi az, amit mi, mint cégtulajdonosok szakmailag kifogástalanul el tudunk látni, és az időnk be is maximálisan belefér, és melyek azok a területek ahová jól képzett kolléga kerüljön. Ha a pénzügyekkel jól zsonglőrködünk, de a marketinget csak fapadosan ismerjük, vegyünk fel egy friss tudással rendelkező marketingest. De például egy dörzsölt HR-es kolléga is kihúzhat a nehéz helyzetből, ha egyre több alkalmazottunk van. Egy-egy terület, részleg élére a legmegfelelőbb ember üljön, nem akarjunk mindent egy kézben tartani.

Életképes ötlet

Persze, mindenki úgy véli, hogy az ő ötlete zseniális. De vajon tényleg az? Megvan a piaci rés, amit megcéloztunk? Stabilan alátámasztottuk egy kis piackutatással, kielemeztük a konkurenciát? Az egyik legfontosabb lépés a startpisztoly eldördülése előtt, hogy tájékozódjunk az aktuális trendekről az iparágban, amelynek belépünk a kapuján. Nézzük meg, hogy a tervezett régióban mennyi és milyen a konkurencia. Ezt követően erősen határoljuk el a mi termékünket, szolgáltatásunkat, legyen hangsúlyos, hogy mi miben, hogyan vagyunk jobbak vagy újszerűek. Indulás előtt addig finomítsuk, alakítsuk az ötletünket, míg valójában nem lesz egyedi és különleges, amire szüksége van a piacnak, a leendő vevőinknek.

Erős sales

A termékünk, szolgáltatásunk profi a maga módján, a legképzettebb kollégák vesznek körül, mégis döcög az üzlet. Sokak szerint a legfontosabb pillér egy sikeres vállalkozás életében a jó sales munkatárs, vagy részleg. Hiszen lehet bármennyire jó a termék, ha nincs aki hidat képezzen közte és a potenciális vevőink, partnereink között. Aki úgy tör előre, hogy az új érdeklődők felkutatása mellett a meglévő ügyfelekkel is fenntartja a jó viszonyt, finomítja a termékeket, folyamatosan figyeli a vevői igényeket.

A vállalkozói lét alapvető pillére a tanulás. Az ember fejleszt, tesztel, elbukik, tanul a hibából, javít, újratesztel, fejlődik. A kudarcok kezelését azonban meg kell tanulni.

Szerző: Udvari Fanni

„A sport öröklődik – De nem a génjeinkben, hanem a példánkban”

Sportos szülők, sportos gyerekek, avagy hogyan adjunk át egészséges szokásokat a következő generációnak?

Nyári táborok: megoldás a szülőknek, élmény a gyerekeknek

A nyári szünet közeledtével sok szülő szembesül az évről évre visszatérő kérdéssel: hogyan oldják meg gyermekeik felügyeletét, miközben ők dolgoznak? A nyári táborok nemcsak praktikus segítséget jelentenek, hanem felejthetetlen élményeket is kínálnak a gyerekeknek.

Különleges fóbiák

A fóbia a görög félelem szóból származik, a pszichiátriában arra a jelenségre utal, amikor valaki félelmet érez bizonyos dolgok iránt. Egyes fóbiák szélesebb körben ismertek, míg másokról talán még sosem hallottunk.

Mit ad a nézőknek a filmzene?

A filmek világa épp annyira szól a hangokról, mint a látványelemekről. A gondosan megkomponált dallamok képesek elmélyíteni a látványt, felerősíteni az érzelmeket, és egyedülálló módon bevonni a nézőt a történetbe. Gondoljunk csak Hans Zimmerre, a Dögkeselyű ikonikus dallamára, vagy éppen a nemrégiben megjelent A brutalista számaira. Vajon hogyan képes a hang és a vizuális tartalom együttese ennyire megragadó élményt nyújtani, és milyen utat járt be a filmzene, mire eljutott a mai státuszáig?

A hulladék kérdése – kihívás és lehetőség egyszerre

A hulladékkezelés napjaink egyik legégetőbb környezeti problémája, amely nemcsak a városainkat és vidékeinket érinti, hanem globális kihívást is jelent.