Menü

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Ez általában minden cég indulásánál megvan. Akkor mégis mitől lesz az egyik sikeres a másik pedig rogyadozó, majd idejekorán befulladt? Íme a négy alappillér, amire stabilan lehet támaszkodni. Ha ezek tényleg keményen állnak a helyükön egy cégben, sorban jönnek az eredmények.

Jó vezető

A vállalkozások legtöbbje a tulajdonos szárnyai, irányítása alatt növekszik. Az elején ezzel még nincs is nagy gond, egy kézben tartani mindent roppant praktikus, a vezető ismeri a kezdeti gondokat, gyorsan lereagálja az adódó kritikus helyzeteket. Ám egy idő után az irányítása alatt álló területeken megszaporodnak a feladatok, hiszen ha minden jól megy, pörög a biznisz. Ilyenkor kell tudatosan és átgondoltan behatárolni, hogy mi az, amit mi, mint cégtulajdonosok szakmailag kifogástalanul el tudunk látni, és az időnk be is maximálisan belefér, és melyek azok a területek ahová jól képzett kolléga kerüljön. Ha a pénzügyekkel jól zsonglőrködünk, de a marketinget csak fapadosan ismerjük, vegyünk fel egy friss tudással rendelkező marketingest. De például egy dörzsölt HR-es kolléga is kihúzhat a nehéz helyzetből, ha egyre több alkalmazottunk van. Egy-egy terület, részleg élére a legmegfelelőbb ember üljön, nem akarjunk mindent egy kézben tartani.

Életképes ötlet

Persze, mindenki úgy véli, hogy az ő ötlete zseniális. De vajon tényleg az? Megvan a piaci rés, amit megcéloztunk? Stabilan alátámasztottuk egy kis piackutatással, kielemeztük a konkurenciát? Az egyik legfontosabb lépés a startpisztoly eldördülése előtt, hogy tájékozódjunk az aktuális trendekről az iparágban, amelynek belépünk a kapuján. Nézzük meg, hogy a tervezett régióban mennyi és milyen a konkurencia. Ezt követően erősen határoljuk el a mi termékünket, szolgáltatásunkat, legyen hangsúlyos, hogy mi miben, hogyan vagyunk jobbak vagy újszerűek. Indulás előtt addig finomítsuk, alakítsuk az ötletünket, míg valójában nem lesz egyedi és különleges, amire szüksége van a piacnak, a leendő vevőinknek.

Erős sales

A termékünk, szolgáltatásunk profi a maga módján, a legképzettebb kollégák vesznek körül, mégis döcög az üzlet. Sokak szerint a legfontosabb pillér egy sikeres vállalkozás életében a jó sales munkatárs, vagy részleg. Hiszen lehet bármennyire jó a termék, ha nincs aki hidat képezzen közte és a potenciális vevőink, partnereink között. Aki úgy tör előre, hogy az új érdeklődők felkutatása mellett a meglévő ügyfelekkel is fenntartja a jó viszonyt, finomítja a termékeket, folyamatosan figyeli a vevői igényeket.

A vállalkozói lét alapvető pillére a tanulás. Az ember fejleszt, tesztel, elbukik, tanul a hibából, javít, újratesztel, fejlődik. A kudarcok kezelését azonban meg kell tanulni.

Szerző: Udvari Fanni

„Terápiás lustaság”: amikor a semmittevés is önápolás

Az elmúlt években a wellness és az önápolás fogalma egyre inkább kitágult. A meditáció, a jóga, a sport vagy a tudatos táplálkozás mellett most egy új irányzat kezd hódítani: a „terápiás lustaság” (therapeutic laziness).

Az okostelefon hatása a gyerekekre – áldás vagy átok a digitális korszakban?

Az okostelefon mára a mindennapi élet elengedhetetlen részévé vált – nemcsak a felnőttek, hanem egyre inkább a gyerekek körében is. A digitális világ nyújtotta lehetőségek kétségtelenül hatalmasak, ugyanakkor a korlátlan hozzáférés komoly kihívásokat is jelent. De vajon hogyan hat az okostelefon a gyerekek testi, lelki és szociális fejlődésére?

Elfek a polcon, csínyek a lakásban

Sokan ismerik a kis csínytevő manókat, melyek decemberben forgatják fal a lakásunkat, mindennapos jókedvet hozva.

Digitális detox: amikor a csend lesz a legnagyobb luxus

Egyre többen kapcsolnak ki – szó szerint – hogy újra önmagukra találjanak. Reggel az első mozdulat: a telefon után nyúlunk. Ellenőrizzük az értesítéseket, görgetjük a híreket, belenézünk a közösségi médiába, és máris mások életében kalandozunk, mielőtt a sajátunkat egyáltalán elkezdtük volna.

Miért érdemes már ma lefoglalni a jövő évi nyaralást? Avagy mit jelent a „first minute”

Amikor az utazás gondolata megszületik, sokan hajlamosak az utolsó pillanatban dönteni. Azonban egyre többen tartják ésszerű stratégiának, hogy már jóval előre, akár a következő évre is lefoglalják álomnyaralásukat — ez a „first minute” megközelítés számos előnyt kínál.