Menü

Tippek túlköltekezés ellen I.

Anyám valószínűleg röhögőgörcsöt kapna, hogy én írok ilyen cikket, aki igazából nem nagyon mestere a spórolásnak, na de én is elolvasom majd a cikkem, amit írok, és jól megtanulom belőle, hogy álljak ellen a bolti trükköknek és hogyan ne kétszatyornyi ezzel-azzal távozzak, mikor csak egy tejfölért indultam.

Ki ne járt volna már így, őszintén! Elugrom két dologért a boltba, aztán alig bírom cipelni a sok akciós holmit, mert hát ugye ez most milyen jó árban van…

Hazaviszünk egy halom felesleges holmit, mikor a hűtőből az előző se fogyott el, aztán csodálkozunk, hogy kifolyik a kezünkből a pénz.

Figyeljünk néhány bolti trükkre, amivel vásárlásra csábítanak bennünket.

A reklámokat már jól ismerjük, belevésődnek a vásárlók fejébe, ahogy a hangzatos szlogenek és zenék is, akciók és figyelemfelkeltő plakátok.

Az egyet fizet kettőt kap akciók már szinte hozzátartoznak a vásárlásokhoz, mert így jobban megéri, nyilván bekerülnek a kosarunkba, a kiárusítás is csábító és a kifutó termékek is jóval olcsóbban kerülnek eladásra.

De vegyük az ajándékokat a termékekhez. Bögre plüssállattal, ezzel-azzal, hogy csak egy jellemző példát vegyünk, de a kupongyűjtő, pontgyűjtő akciók, edényvásárlás pontokkal, lényeg, hogy visszajárjunk és még több pénzt otthagyjunk.

Napjaink egyik legnagyobb üzlete az áruhitel, a részletvásárlás, az alacsony kamatú, vagy kamatmentes költekezés. Nem gond, ha nincs pénzünk, azonnal megkínálnak valamilyen hitellel.

Vegyünk egy óriási bevásárlókocsit és már pakolhatjuk is tele, a kasszánál meg jön a meglepetés.

A nagyobb bevásárlóközpontok nagyon figyelnek az áruk elhelyezésére. Az alapvető élelmiszereket általában a bolt hátuljában helyezik el, jó messzire, hogy minden más terméken keresztül kelljen menni, szemmagasságban az akciós holmikkal, s mire végig sétálunk a hosszú polcok között, már félig tele is a kocsink, pedig tejért és kenyérért indultunk. Ez megvan, ugye?

A pénztárak környéke tele nassolnivalóval, ha éhesen vásárolunk, biztosan landol egy kis csoki a kosárban meg müzli vagy cukorka, esetleg egy kóla még vagy rágó, nápolyi.

A gyerek úgyis nyafog érte, amíg sorban állunk.

A kedvencem, mikor átrendezik a boltokat és újra át kell verekedni magunkat minden polcon, mert fogalmunk sincs, merre vagyunk arccal előre.

A fenti trükkök nemcsak a pénztárcánkat fogyasztják le, hanem megnövelik a vásárlásra fordított időt is, s persze fogékonyabbá válunk a fenti trükkökkel a vásárlásra, reklámok befogadására.

Hogy mit tehetünk, hogy kevesebb fölösleges holmi kerüljön a kosarunkba és több pénz maradjon a pénztárcánkban? Erről írunk a folytatásban.

Martinka Dia

Az okostelefon hatása a gyerekekre – áldás vagy átok a digitális korszakban?

Az okostelefon mára a mindennapi élet elengedhetetlen részévé vált – nemcsak a felnőttek, hanem egyre inkább a gyerekek körében is. A digitális világ nyújtotta lehetőségek kétségtelenül hatalmasak, ugyanakkor a korlátlan hozzáférés komoly kihívásokat is jelent. De vajon hogyan hat az okostelefon a gyerekek testi, lelki és szociális fejlődésére?

Elfek a polcon, csínyek a lakásban

Sokan ismerik a kis csínytevő manókat, melyek decemberben forgatják fal a lakásunkat, mindennapos jókedvet hozva.

Digitális detox: amikor a csend lesz a legnagyobb luxus

Egyre többen kapcsolnak ki – szó szerint – hogy újra önmagukra találjanak. Reggel az első mozdulat: a telefon után nyúlunk. Ellenőrizzük az értesítéseket, görgetjük a híreket, belenézünk a közösségi médiába, és máris mások életében kalandozunk, mielőtt a sajátunkat egyáltalán elkezdtük volna.

Miért érdemes már ma lefoglalni a jövő évi nyaralást? Avagy mit jelent a „first minute”

Amikor az utazás gondolata megszületik, sokan hajlamosak az utolsó pillanatban dönteni. Azonban egyre többen tartják ésszerű stratégiának, hogy már jóval előre, akár a következő évre is lefoglalják álomnyaralásukat — ez a „first minute” megközelítés számos előnyt kínál.

Lehet még szünetet tartani az online világtól?

Képzeld el, hogy egy nap felébredsz, és minden digitális nyomodat eltünteted. Nincs többé Facebook, Instagram, Gmail, YouTube-előzmény vagy keresési múlt. Egyetlen kattintás, és mintha soha nem is léteztél volna az internetes térben. Elsőre talán felszabadítónak hangzik, de a legtöbbünk már a gondolattól is feszültté válik, hiszen minden virtuális kényelmünk kámforrá válna.