Menü

Hogyan maxoljuk ki a nyaralásunk?

Valljuk be őszintén mindig öröm útra kelni nyaralni. Már maga a tervezgetés is jót tesz, majd a kaland pedig rendesen kiszakít a hétköznapokból és biztosít egyfajta távolságot a napi rutintól vagyis a munkától, ezáltal csökkentve a melóba belebetegedés vagy a "sima" depresszió esélyét. De mennyi idő is kell, hogy kipihenjük magunkat? A BBC kutatása szerint mindenkinél van egy úgynevezett bliss pont, ahol maximálódik a jókedv/kacagás/örömhormon. Ez egy olyan gazdasági koncepció/elmélet mentén van, amely megadja hogy milyen szintű fogyasztással lennénk még elégedettek. Magyarán meddig kell elmennünk, hogy tudjuk elengedni a jól megérdemelt nyaralásunk és visszatérjünk immáron feltöltődve a mindennapokba. Természetesen, mint minden életmód tervezésben itt is a megfelelő egyéni dopamin adagunk játszik szerepet.

Sajnos ugyanis tény, hogy hamar elunjuk magunkat. Általában a kutatások szerint körülbelül a harmada/fele a nyaralásnak az újdonságok felkutatásával telik, a maradékban azonban könnyen beüthet a megszokás ha egy helyben maradunk."A változatosság gyönyörködtet" tartja a mondás. Fontos a tevékenységeinket és a helyszíneket variálni mikor hosszabb, távoli kirándulásra adjuk a fejünket. Most is érdemes konkrét célok alapján leszervezni mindent és tudatosnak lenni. A fizikai és pszichológia ébrentartásunk nagyon fontos az újdonságok befogadásáért folytatott kedves küzdelmünkben. Természetesen figyelembe kell mindig venni, hogy minden ember különböző igényekkel rendelkezik és nem úgy azokat a válaszreakciók várhatók mindenkitől egy adott túrára, táborra, városnéző kalandra.

A külső környezet tehát meghatározó. Megfigyelték, hogy a bizonyos bliss pont sokan könnyebben kimutatható a város turizmus szerelmeseinél, mint a tengerpartra kirándulóknál. Emellett sarkalatos kérdés az egyéni érvényesülés is. Sokan feladják autonómiájukat a társas nyaraláskor és belül nem elégedettek valójában a kirándulásokkal. Nagy titokkal egyetlen egy kutatóbázis sem tud szolgálni. A személyre szabott utazás szervezés a megoldás, nem más.

Sportajánló – baranta

Egyre több városban hallhatjuk meg a sportcsarnok mellett elhaladva azokat a jellegzetes mondatokat, hogy „Hallja meg minden hun – mindenhun!” Ez nemcsak egy frappáns szójáték, hanem egy jelmondat is, ami több száz, sőt, több ezer komoly sportolót tölt el büszkeséggel. Ismerjük meg ezt az érdekes sportot!

Tanácsok a hatékony tanulás érdekében

Bizony nem egyszerű felnőtt fejjel, család vagy munka mellett tanulni, ám, ha jobb fizetésre, vagy a tudás örömére vágysz, azért áldozatokat kell hozni. Szerencsére tanulási praktikák széles garmadája áll sorban azért, hogy elsajátítsd őket.

Amikor nem akarunk edzőterembe menni

Előfordul olykor, hogy a munkánk miatt pillanatnyilag, esetleg huzamosabb ideig nem tudunk eljutni egy edzőterembe, esetleg csak lustábbak vagyunk kimozdulni otthonról, pláne ilyenkor télen. Erre az eshetőségre érdemes időben felkészülni, és beszerezni olyan, edzéshez használt kellékeket, amik egyrészt hasznosak, másrészt nem foglalnak nagy helyet otthon, legalábbis ha nincs rá nagy hely, és mégis, hatékonyan lehet velük edzeni.

Zene, mint hangulatjavító

Egy új kutatás szerint napi minimum 1 óra zenehallgatás jó hatással van az egészségünkre. A zene központi szerepet tölt be az életünkben, számos dologra gyógyír. Hangulatjavító, stresszcsökkentő

Van-e olyan, hogy túl sokat sportol a gyerek?

Előző írásainkban beszéltünk arról, hogy miket érdemes a gyermeknek sportolni, az egyéni vagy éppen a csapatsportok előnyösebbek-e számukra. De vajon létezik-e olyan, hogy egy gyerek túl sokat sportol? Mire kell a szülőknek odafigyelni?