Menü

Négy étel, amit érdemes edzés előtt fogyasztani

Nagyon sokan esnek abba a hibába, hogy (már) edzés előtt (sem) visznek be magasabb energiájú tápanyagot a szervezetükbe, mert épp a meglévőekből szeretnének fogyni vagy építkezni. Ez komoly sérülésekhez és a szervezet gyengüléséhez vezethet, ráadásul akármilyen keményen is próbálkozunk, a kívánt eredményt nem fogjuk elérni. Íme négy étel, melyet edzés előtt érdemes fogyasztani, és elegendő energiát biztosítanak a hatékonyság eléréséhez.

Omlett tojásfehérjéből és zöldségekkel

A tojás önmagában is tele van aminosavakkal és fehérjével, melyek az izomépítők egyik alapszükséglete, de edzés előtti energiaraktár feltöltőnek is jó. Érdemes zöldségekkel kombinálni (paradicsom, brokkoli, hagyma, stb.), melyek magas rosttartalma segíti az emésztést, ráadásul csökkentik az éhségérzetet.

Banán

A banán az egyik legmegosztóbb gyümölcs az edzésben jártasak között, mivel az egyik legédesebb, legtöbb szénhidrátot, és ezáltal a legtöbb kalóriával rendelkező finomságról beszélünk. Ez viszont azt is jelenti, hogy a glikogénraktárakat gyorsan feltölti, mely igen hatékony edzéshez vezethet. Izomépítés esetén a banán a hosszú idejű edzéshatékonyságot hozhatja magával, állóképességi edzéseknél (pl. maraton) pedig mindenképp fontos a szénhidrátpótlás a szervezet számára, melynek egyik természetes módja a trópusi gyümölcs lehet.

Szárított gyümölcs

Szintén egy olyan ételről beszélünk, melyről pozitívan és negatívan is szoktak nyilatkozni az egészséges étkezést tekintve. Tény, magas cukor- és kalóriatartalma van a legtöbb aszalt gyümölcsnek is, mely edzés előtt jótékony hatással lehet a szervezetre. Ez esetben már fontos a mértékletesség tartása, érdemes ezért más kalóriaszegény ételekkel, esetleg joghurttal kombinálni.

Zabkása, zabpehely

Tipikus edzéskajának számít, nem véletlen: komplex szénhidrátot tartalmaz, lassan szívódik fel, azáltal folyamatosan energiát szolgáltatva a szervezet számára akár órákig. Magas rosttartalma segíti az emésztést és nem igazán érzünk éhségérzetet, ráadásul a szénhidrátraktárakat is telíti, melyhez hosszabb állóképességi edzéseknél nyúl a szervezet. Fontos, hogy ne közvetlenül edzés előtt, hanem legalább 1-2 órával korábban fogyasszuk, hiszen a felszívódása lassú és időigényes, utána viszont energikusabbak leszünk, mint valaha. Néhány gyümölccsel, kókuszreszelékkel, fahéjjal vagy egyéb fűszerrel kombinálva pedig komplett reggelit tudunk belőle faragni

Mikor vegyük be a vitaminokat?

Mindenki tudja, hogy nem érdemes éhgyomorra bevenni a napi vitaminokat, de ha már ettünk, mikor érdemes? Nézzük meg, mikor a legjobb a vitaminpótlás.

Mediterrán étrend a fogyásért

Sokféle diéta létezik, ám az egyik legközkedveltebb a fogyni vágyók közt a mediterrán étrend. Nézzük, miért ez a legjobb választás.

A ginkgo biloba pozitív tulajdonságai

A ginkgo biloba a páfrányfenyő félék családjába tartozik, és a világ egyik legérdekesebb fája, hiszen akár 1000 évig is élhet, így a Föld legidősebb fáiként tartják számon. Jórészt Kínában, Koreában, Franciaországban és az Egyesült Államok keleti és déli részén honos.

Tippek őszi stresszoldásra!

Még az olyan aprónak tűnő, hétköznapi kihívások is okozhatnak bennünk feszültséget, mint a családi élet szervezése, a háztartás menedzselése vagy a munkahelyi rutinfeladatok elvégzése. Az ősszel újrainduló mókuskerékben szinte észre sem vesszük, hogy tűréshatárunk végéhez értünk, a felgyülemlett stresszt pedig ideje lenne levezetni. Ebben akár néhány otthon is elvégezhető, egyszerű gyakorlat is segíthet – állítja a NaturMed Hotel Carbona orvosa, aki a stressz oldásával kapcsolatban ad hasznos tanácsokat.

Sport és a reflux

Aki komolyan veszi a sportot és az edzést, annak a reflux miatt alaposan be kell tartania néhány szabályt a táplálkozásban, amelyekkel kivédheti a kellemetlen refluxos tüneteket. Életmódváltással kell kezdeni a probléma megoldását.