Menü

Diéta vagy fogyókúra?

A legtöbben – nők és férfiak egyaránt – arra vágynak, hogy tökéletes alakjuk legyen. Ne legyenek elhízva, megfelelő izomtömeg legyen rajtuk, és egészségesek legyenek. Ezekhez az eredményekhez pedig hosszú, nehéz, olykor fájdalmas út vezet, amelyet nem mindenki szeretne vállalni. Mindannyian a legegyszerűbb megoldást keressük, amellyel gyorsan fogyhatunk, gyorsan erősödhetünk, nem kell túlzottan megerőltetni magunkat, és mindemellett tartós lesz az eredmény. Nos, ilyen nem létezik, sokan mégis a gyors megoldáshoz folyamodnak, miszerint minél kevesebbet eszünk, annál kevésbé hízunk. Csakhogy ez egyáltalán nem célra vezető!

A koplalás nem számít sem diétának, sem fogyókúrának, és hosszú távon semmiféle haszna sincs. Izomzatot épít le, felborítja a szervezet belső egyensúlyát, nehezíti a súly megtartását, ingerültté és stresszessé tesz. A szervezet a gyors fogyás ellen ,védekező mechanizmust létesít, ha rövid időn belül nagymértékű zsírbontás történik, előbb-utóbb a folyamat egyre lassabbá válik, a zsír visszaépítése ,pedig egyre gyorsabban. Ezért a rohamfogyás később rohamos hízáshoz vezethet.

A fogyókúra, bizonyos szabályok betartása mellett történik. Nem az evés elkerülése a fontos benne, hanem a megevett mennyiség csökkentése, az ételek alapos megválogatása, és egy adott táplálkozási rendszer felépítése. A hiba benne az, hogy általában tévhiteken alapszik a legtöbb ilyen rendszer. A szénhidrát-fogyasztás drasztikus lecsökkentése, a zsír száműzése, méregtelenítő kúrák beiktatása mind olyan dolgok, amelyek többet ártanak, mint használnak.

A diétát, ezzel szemben, nemcsak a fogyni vágyó emberek tartják. Léteznek olyan diéták, amelyek csak egy-egy anyagot nélkülöznek (pl. laktóz), ezek általában valamilyen ételallergia miatt kerülnek betartásra. De, az is diétát folytat, aki a jó alakra törekszik, helyesen. Meghatározott ételeket eszik, meghatározott mennyiségben, odafigyelve arra, hogy ne száműzze a szénhidrátot és a zsírt sem étrendjéből, vagy vegetáriánusok esetében figyel a fehérje másféle bevitelére. A diéta elkezdéséhez mindenképpen egyeztess orvosoddal, vagy egy dietetikussal, aki pontos útmutatást tud nyújtani számodra. Ha pedig a diéta elkezdését súlyvesztés céljából fontolgatod, ne feledkezz meg arról, hogy egyik diéta sem ér semmit, ha nem társul mellé mozgás, vagy ha túlzásba viszik. Az egészség ,ilyenkor is az első!

/Szerző: Varga Ágnes Kata/

SMR henger. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz?

Az SMR, vagyis self-myofascial release roller, egy henger, melynek lényege, hogy tulajdonképpen egy kötőszöveti önmasszázst végezhetünk vele, a letapadt izmok fellazítására szolgál. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz? Hogyan kell használni és mik azok a trigger pontok?

Jojó effektus, mit tehetünk ellene?

A jojó effektus a leadott és visszahízott kilók többszöri váltakozása. Általában rapid diéták, divatétrendek velejárója, ezért sem ajánlott a drasztikus gyors fogyás, vagy a kampányszerű fogyókúrák alkalmazása. Mit tehetünk a jojó effektus ellen?

Mik azok a rostok?

A rostok olyan anyagok, melyeket a szervezet nem tud megemészteni, ezért átjutnak a vastagbélbe, s emésztetlenül távoznak, mégis fontos szerepet töltenek be étkezéseinkben. Vajon miért annyira fontos a rostokban gazdag táplálkozás?

Így készíts házi fehérjeszeletet a legegyszerűbben

Azt gondolod, minek fehérjeszelet készítésével bajlódni, mikor készen megveheted a boltban? Hidd el, ha egyszer elkészíted otthon, rá sem bírsz majd nézni többet a bolti proteinszeletekre!

Rozéborok egészségre gyakorolt hatásai

A rozéborok népszerűsége annak ellenére növekszik töretlenül, hogy sok borkedvelő úgy tartja, kedvenc itala vagy vörös, vagy fehér lehet, köztes állapot nincs. De vannak-e olyan pozitív hatásaik az egészségünkre, mint amit a vörösborok esetén ismerünk?