Menü

Hasznos diétás trükkök tárháza

Ha korábban nem figyeltünk oda a táplálkozásunkra, akkor egy fogyókúra jelentős kihívás elé állíthat minket. Néhány egyszerű, mégis fontos ötlet segíthet minket a sikeres diéta (vagy még jobb, ha életmódváltás!) véghezvitelében, hiszen nem csak az a fontos, hogy mit eszünk... Hanem az is, hogy mikor és hogyan, valamint hogy miként trenírozzuk magunkat a nehézségek leküzdésére.

1. Amit Norbitól tanultunk

Bár sokan állítják, hogy Schorbert Norbi csillaga már leáldozóban van a diéták világában, egy dologban biztos, hogy fontosat és korszakalkotót hozott létre. Ez pedig az, hogy ráébresztett és megtanított minket, hogy miket együnk, s miket kevésbé, valamint hogy mit mikor fogyasszunk. Ha tehát képtelen vagy ellenállni a nagymama sütijének, akkor tegyél meg annyit, hogy elrakod másnap reggelre - legalábbis egy kis kóstolót belőle... A hízlaló ételeket csak nagyon módjával fogyasszuk, ezt mindannyian tudjuk - de ha már megtesszük, akkor a legbrutálisabbakat hagyjuk délelőttre, a mérsékelten bevállalhatóakat pedig délután 3 előtt együk lehetőség szerint.

2. A klasszikus "este 6 után"

Rengeteg helyről hallhatjuk, hogy jó alakjuknak a titka mindössze annyi, hogy nem étkeznek este 6 óra után. Nos, ez önmagában talán kevés a sikerhez, ha ezen időpontig chipsek, csokoládék és péksütemények széles palettáját vesszük magunkhoz. Az viszont bizonyos, hogy a nap végefelé már lassul az anyagcserénk, és sokat tehetünk magunkért, ha lefekvés előtt már nem eszünk, valamint ha ezen időponton előttre időzítjük a könnyű vacsoránkat. Bizony sokan így kimaradnak a nagy közös családi vacsorákból, a tévé előtti lakomákból, de valamit valamiért...

3. Felezd, harmadold... vagy egy negyed is elég?

Az elfogyasztott mennyiségeken bizony sok múlik! Itt az idő, hogy csökkentsd az adagokat! Rá fogsz jönni, hogy elég lesz egy szelettel kevesebb kenyér, és hogy a csokit megkóstolni is öröm, nem csak megenni az egész táblával. Mindemellett a zöldségek mennyiségét növelheted az étkezéseidben, s így egyúttal egészségesebb is leszel, másrészt megmarad az illúzió, csupán átcsoportosítottad, hogy mit fogyasztasz. Íme itt a lehetőség, hogy etesd a család azon tagjait, akikre viszont ráfér néhány pluszkiló - már ha van ilyen...

4. Törpevilág

Ha már az adagoknál tartunk, kiváló segítség ahhoz, hogy kevesebbet együnk, a kisebb tányér és pohár. Ha 1,5 dl tej van előttem 6 dl helyett, akkor azt osztom be, és két fél szelet kenyérrel pakolom tele a (jóval kisebb) tányéromat, nem pedig két hatalmas lepénnyel. Elő a kistányérokkal, kávéscsészékkel, süteményes villákkal és kiskanalakkal! :)

5. Így egyél sokszor keveset

Mindenhonnan halljuk, hogy sokszor együnk keveset... igen ám, de miként valósítsuk meg? Nos, ez a tipp fontosabb, mint gondolnánk. Az életmód-szakemberek közül többen állítják: kívülről nézve úgy tűnhet, hogy ők egész nap esznek. Merthogy akár egy barackot is két részletben fogyasztanak el - az egyik felét mondjuk tízkor, a másikat pedig egy óra múlva. Ugyanígy akár dupla ebédet, reggelit, vagy bármi mást esznek, s ez bizony nem dupla adagot jelent, hanem a normál, kicsi adagok különválasztását. Különösen azoknak ajánlott ezt kipróbálni, akik egész nap nassolnának valamit.

Fűszerek, amelyekkel felturbózhatod a halat

Az ételek fűszerezése egyéni ízlés dolga. Függhet családi szokásoktól, hangulattól vagy éppen betegségektől. Jó azonban, ha szem előtt tartunk néhány szempontot: milyen fűszert mivel érdemes társítani.

Grillázs készítése házilag

Az adventi időszak egyik legfinomabb édessége a grillázs. A karácsonyi vásárokban a forralt bor és a pirított mandula, gesztenye mellett elengedhetetlen finomság. Most lépésről lépésre megmutatjuk, hogy készítheted el házilag, hogy otthonodban is igazi karácsonyi hangulatot teremthess!

Legfontosabb tudnivalók az önkéntességről

Az önkénteskedésről sokaknak az jut eszébe, ahogyan maroknyi fiatalok csapata az afrikai szegényebb országokban éjt nappallá téve sebeket kötöz és ételt oszt. Ám segítségre szoruló embereket sokkal közelebb is találni, ráadásul ez a segítség nagyon sok mindenben megnyilvánulhat. Ha többet szeretnél tudni a témáról, íme, néhány hasznos információ.

A túledzésről valójában

A túledzés egy folyamat, nem pedig egyetlen túlpörgetett edzés következménye. Tehát hiába darálsz le bicepszre 30 sorozatot egy edzés alatt, attól még nem leszel túledzett. Ezt mondjuk okos ötletnek sem nevezném, viszont túledzeni még nem fogod magad vele.

Az alma jótékony hatásai

A rózsafélék családjába tartozó almafa minden kontinensen megtalálható, több mint hétezer fajtáját ismerik. Leginkább a mérsékelt éghajlati övben termesztik, Európából a világtermelés fele származik.