Menü

Gyógyszer helyett mozgást a hátfájdalomra!

A hát alsó részén megjelenő fájdalomra már a háziorvosok sem javasolják a fájdalomcsillapítók használatát, helyette inkább mozgást, gyakorlatokat írnak fel rá. Legalábbis Nagy-Britanniában ez a trend kezd terjedni. Hurrá!

Még az erről szóló hivatalos ajánlás is megváltozott. Eszerint mostmár masszázs, akupunktúra, hőterápia igénybevétele javallott, mielőtt gyógyszerhez nyúl a szakorvos.

Ezek használatát többek között az is alátámasztja, hogy a recept nélkül kapható fájdalomcsillapítók a hátfájástól szenvedő használóik között hat emberből ötnél szinte semmilyen változást nem mutattak a fájdalomérzet csökkenésében. Ezt követte tavaly egy figyelmeztetés, melyet az American Heart Association adott ki, hogy az ibuprofen és az ahhoz hasonló szerek növelhetik a szívelégtelenség kialakulási kockázatát. Ilyenkor a szív nem képes a vért megfelelő áramoltatni a testben.

A Nemzetközi Egészségügyi Szervezet szerint a háziorvosoknak első körben meg kell fontolniuk a nem szteroid gyulladáscsökkentő szerek használatát is.

Steve Tolan szakértő szerint sem kellene, hogy a fájdalomcsillapító legyen az egyetlen válasz a hátfájdalomra mindenféle más beavatkozási lehetőséget mellőzve. Holott, ezek a módszerek még olcsóbbak, biztonságosabbak, és sokszor egy jobb lehetőséget biztosítanak.

A hátfájdalom egy általánosan előforduló panasz, hatból egy embert biztosan érint, bármikor is készítjük az erre vonatkozó statisztikát. Rendszerint néhány hét alatt javíthatunk ezen az állapoton. Sokaknál azonban perzisztál, tehát újra kiújul a „betegség”. Nekik azt tanácsolják, hogy maradjak annyira aktívak, amennyire csak tudnak, nyújtsanak, végezzenek tornagyakorlatokat, ha szükséges, vegyék be a fájdalomcsillapítót, és forró vagy hideg borogatást is alkalmazhatnak a gyors, de rövidtávú megkönnyebbülés érdekében.

A tai chi és a jóga is rendkívül javasolt a hátfájdalommal küzdők számára!

Ha hasonló cipőben járunk, próbáljunk ki minden lehetséges opciót, és kövessük azt, amellyel a legjobb eredményeket érjük el! De a mozgás nem csak hátfájdalomra jó. Bármilyen fizikai panasz csökkentése érdekében ragadjuk magunkhoz a lehetőséget, és mozogjunk! A végső eredmény a szellemi képességeink, lelki életünk hosszú távú javulása lesz...

Forrás: www.telegraph.co.uk

Miért szednek sótablettát a futók?

Sokan esküsznek rá, mások pedig egyáltalán nem használják. De most akkor kell vagy sem? Mire jó a sótabletta?

Miért tartsunk otthon ricinusolajat?

Miért fontos, hogy ricinusolaj mindig legyen otthon? Mert ezt az olajat már évezredek óta ismerik, elismerik és alkalmazzák különféle egészségügyi problémák kezelésére, de a szépségápolásban is használják, hiszen nagyon jót tesz a bőr és a haj egészségével.

Miért fontos a fényvédő?

Bőrgyógyászok és kozmetikusok egyaránt nem győzik kiemelni, hogy mennyire fontos a fényvédő gyakori kenése az arcra. Nemcsak nyáron, de télen is szükség lenne rá, azonban erről sokan megfeledkeznek.

A legjobb természetes vérhígítók

A vérhígítókat számos betegség kezelésére használják, mivel megakadályozzák a vérrögök képződését, amelyek szívrohamot vagy stroke-ot is okozhatnak. Vannak természetes anyagok, amelyek szintén ilyen tulajdonsággal rendelkeznek.

Egyél epret!

Tudtad? Az ókori rómaiak szerint az eper gyógyhatású, ezért orvosságként használták a depressziótól az ájulásig, a lázig, a vesekőig, a rossz leheletig és a torokfájásig.