Menü

Gyógyszer helyett mozgást a hátfájdalomra!

A hát alsó részén megjelenő fájdalomra már a háziorvosok sem javasolják a fájdalomcsillapítók használatát, helyette inkább mozgást, gyakorlatokat írnak fel rá. Legalábbis Nagy-Britanniában ez a trend kezd terjedni. Hurrá!

Még az erről szóló hivatalos ajánlás is megváltozott. Eszerint mostmár masszázs, akupunktúra, hőterápia igénybevétele javallott, mielőtt gyógyszerhez nyúl a szakorvos.

Ezek használatát többek között az is alátámasztja, hogy a recept nélkül kapható fájdalomcsillapítók a hátfájástól szenvedő használóik között hat emberből ötnél szinte semmilyen változást nem mutattak a fájdalomérzet csökkenésében. Ezt követte tavaly egy figyelmeztetés, melyet az American Heart Association adott ki, hogy az ibuprofen és az ahhoz hasonló szerek növelhetik a szívelégtelenség kialakulási kockázatát. Ilyenkor a szív nem képes a vért megfelelő áramoltatni a testben.

A Nemzetközi Egészségügyi Szervezet szerint a háziorvosoknak első körben meg kell fontolniuk a nem szteroid gyulladáscsökkentő szerek használatát is.

Steve Tolan szakértő szerint sem kellene, hogy a fájdalomcsillapító legyen az egyetlen válasz a hátfájdalomra mindenféle más beavatkozási lehetőséget mellőzve. Holott, ezek a módszerek még olcsóbbak, biztonságosabbak, és sokszor egy jobb lehetőséget biztosítanak.

A hátfájdalom egy általánosan előforduló panasz, hatból egy embert biztosan érint, bármikor is készítjük az erre vonatkozó statisztikát. Rendszerint néhány hét alatt javíthatunk ezen az állapoton. Sokaknál azonban perzisztál, tehát újra kiújul a „betegség”. Nekik azt tanácsolják, hogy maradjak annyira aktívak, amennyire csak tudnak, nyújtsanak, végezzenek tornagyakorlatokat, ha szükséges, vegyék be a fájdalomcsillapítót, és forró vagy hideg borogatást is alkalmazhatnak a gyors, de rövidtávú megkönnyebbülés érdekében.

A tai chi és a jóga is rendkívül javasolt a hátfájdalommal küzdők számára!

Ha hasonló cipőben járunk, próbáljunk ki minden lehetséges opciót, és kövessük azt, amellyel a legjobb eredményeket érjük el! De a mozgás nem csak hátfájdalomra jó. Bármilyen fizikai panasz csökkentése érdekében ragadjuk magunkhoz a lehetőséget, és mozogjunk! A végső eredmény a szellemi képességeink, lelki életünk hosszú távú javulása lesz...

Forrás: www.telegraph.co.uk

Pakolások zsíros hajra

A hamar zsírosodó haj sokak életét megkeseríti. Itt vannak azok a praktikák, amik segíthetnek, hogy hajad tovább őrizze szépségét.

Az alacsony ösztrogénszint jelei

Az ösztrogén az egyik legfontosabb női nemi hormonunk, melynek megfelelő mennyisége elengedhetetlen a szervezet normál működéséhez.

Az alkohol lélekre gyakorolt hatásai

Ha a sörözés, borozás rendszeres, egy idő után visszafordíthatatlan elváltozásokat okoz, méghozzá nem csupán a testi-lelki egészséget tekintve, de a családi, társadalmi kapcsolatokat is rombolóan. Akkor, ha valaki a mértéket nem tartja, és emellett az étkezésre sem fordít gondot, annál az ital romboló hatása még gyorsabban érvényesül.

Alvásmegvonás hatásai

Az alváshiány káros hatásai messze túlmutatnak azon, hogy folyamatosan fáradtnak érezzük magunkat. Az éjszakai pihenés mennyiségének tartós csökkenése vagy minőségének romlása komoly egészségügyi kockázatokat hordoz magában.

Árpa tünetei és kezelése

Az árpa apró gyuladásos tályog, ami a szemhéjszél úgynevezett Meibom-féle olajos váladékot termelő mirigyeinek bakteriális fertőződése kapcsán jön létre. A mirigyek kivezető csöve a szemhéj szélre merőleges, a gyulladás itt alakul ki.