Menü

Íme 6 technika, melyeket minden nap alkalmazva könnyen növelheted az önbizalmadat!

Bizonyos alkalmakkor még a legnagyobb vezetők is küszködnek önbizalomhiánnyal. Az önbizalom nem egy állandó tulajdonság, inkább egy tudatállapot, amit nem egyszerű megtartani, ha éppen nehéz időszakon megyünk keresztül. Tanulni és gyakorolni kell, mint minden más képességet. De ha egyszer mesteri szintre emeltük a tudásunkat, örökre meg fogunk változni! A továbbiakban 6 hatékony módot olvashattok, melyek elősegítik, hogy minél hamarabb az önbizalom mestereivé válhassunk!

1. Figyeljünk a testbeszédünkre!

A testbeszéded mindig az igazat sugározza: magabiztosságot vagy bizonytalanságot. Mutassunk be magunknak egy módot, ami azt sugározza, hogy képesek vagyunk átvenni a hatalmat bármely szituáció felett. Ha magabiztosnak látszunk, és betöltjük azt a szerepet, amit el szeretnénk érni, nemcsak azt fogjuk érezni, hogy uralni tudjuk magunkat, de az emberek is jobban fognak hinni bennünk. Emeljük fel a fejünket, húzzuk ki magunkat, és nézzünk egyenes a másik emberre, amikor kommunikálunk. Kerüljük az erőtlen kézfogást, és a beszélgetések során végig tartsuk fenn a szemkontaktust!

2. Öltözködjünk magunkhoz méltóan!

Ha jobban nézünk ki, jobban is érezzük magunkat. Ha olyan ruhát és kiegészítőket választunk, amelyik illenek hozzánk, az életmódunkhoz, és jó érzést keltenek bennünk, automatikusan növekedni fog az önbecsülésünk. Mondhatjuk, hogy a siker érdekében öltözzünk szépen! Hagyjuk, hogy a személyiségünk megcsillanhasson a kiegészítő választásunkban! Akár egy bátor ékszer vagy egy színes nyakkendő is válhat egy gyújtóponttá, mely egy beszélgetés kezdetét jelentheti.

3. Beszéljünk magabiztosan!

Legközelebb, ha a kedvenc előadónkat hallgatjuk, figyeljük meg hogyan beszél! Egy jó előadó magabiztosan, állandó, ritmikus tónusban ad elő. A töltelékszavak és a hosszú „ő”-zések helyett – amelyek megszakítják a folyamatot – szüneteket használnak, hogy nagyobb hatást érjenek el. Tegyünk magunkévá egy stílust, amely magabiztos, de nem agresszív! Beszéd közben kerüljük az éles, ideges csacsogást és kacarászást!

4. Gondolkodjunk és viselkedjünk pozitívan!

A pozitív energia pozitív kimenetelhez vezet, tehát minden helyzethez úgy kell hozzáállnunk, hogy igenis meg tudjuk csinálni! Vonatkoztassunk el a negatív, kevésbé magabiztos gondolatoktól! Mosolyogjunk, nevessünk, és magunkat boldog, pozitív emberekkel vegyük körül! Ettől mi is jobban érezzük magunkat, és az emberek is élvezni fogják a társaságunkat! Vezessünk egy naplót, amelybe a nap végén leírjuk a legjobb pillanatainkat és köszönetünket!

5. Aktívan tegyünk lépéseket a magabiztosság felé!

A magabiztosság többről szól, mint hogy hogyan nézünk ki. Függ a viselkedésünktől is. Szólítsunk meg egy idegent egy eseményen, vagy fogadjunk el egy feladatot, amit normál esetben visszautasítanánk. Gyakoroljuk a magabiztosságot, hogy minél hamarabb a természetünk részévé váljon! A nem aktív élet csak kétséget és félelmet szül, míg a tettek önbizalmat és bátorságot hoznak. Jegyezzük le az erősségeinket és a gyengeségeinket! A legtöbb ember azt fogja mondani, hogy a gyengeségeinken dolgozzunk, de inkább használjuk azt, amit az élettől kaptunk, és az erősségeinket használjuk ki!

6. Legyünk felkészültek!

Minél felkészültebbek vagyunk, annál magabiztosabbnak fogjuk magunkat érezni. A felkészülés segíteni fog, hogy ne érezzük magunkat az élet által elgáncsolva egy-egy váratlan fordulat során. Tanuljunk meg mindent, ami a szakterületünkhöz, a céljainkhoz tartozik! Mielőtt belekezdünk egy feladat teljesítésébe, képzeljük el, hogyan fogjuk érezni magunkat, miután befejeztük! Ne várjunk el magunktól sokat egyszerre, az összetett feladatokat pedig bontsuk kisebb, teljesíthetőbb darabokra, és így kezdjünk hozzájuk!

Forrás: www.entrepreneur.com
Fotó: sxc.hu

A stressz nemcsak negatív hatással jár

A stresszről a legtöbb embernek egyből valami negatív dolog jut az eszébe, és ez valahol érthető is. Ugyanakkor kutatások bizonyítják, hogy a stressz segítheti is az ember életét, így egy kicsit félre kell tenni az előítéleteket, régi rossz tapasztalatokat, és újragondolni a stressz negatív reputációját.

Jelek, hogy nem vagy annyira boldog a párkapcsolatban, mint amilyennek látszol

Manapság annyira zsúfolt életet élünk, hogy sokszor nincs is időnk elgondolkodni azon, hogy mi tesz minket igazán boldoggá. Mindannyian találunk valami olyan dolgot a partnerünkben, amit idegesítőnek tartunk, azonban, ha téged minden idegesít, amit mond vagy tesz a partnered, akkor a dolgok nincsenek épp a legnagyobb rendjén

A sikertelenség fő okai

Hazánkban az emberek átlagosan úgy élik az életüket, hogy céljaikat nem sikerül megvalósítaniuk, elégedetlenek a munkahelyükkel, rossznak ítélik meg az anyagi helyzetüket és úgy összességében nincsenek kiegyezve az életükkel. Ennek a fajta sikertelenségnek számtalan oka lehet, most mi az 5 leggyakoribbat emeljük ki.

Értelem és érzelem összehangolásának képessége

Feltehetjük a kérdést, hogy racionális embernek tartjuk magunkat, vagy gyakran elragadnak az érzelmeink? Milyen előnyökkel járhat, és miben korlátozhat, ha mindent az észérveknek rendelünk alá, illetve ha aszerint élünk, “amit a szívünk diktál”?

Légy önmagad legjobb barátja!

A legjobb barátaink elfogadnak minket olyannak, amilyenek vagyunk, és így szeretnek. Cserébe elmondhatjuk a problémáinkat, miközben a legjobbat kívánjuk a másik számára.