Menü

Jön a tél, etessük a madarakat! De hogyan?

Akik olvasták az egyik legszebb magyar regényt, a Téli Bereket, azok még inkább előszeretettel gondoskodnak a madarakról télvíz idején. A természet barátai a hideg idő közeledtével szívesen helyeznek el madáretetőket, hogy a madárkák télen is élelemhez jussanak. Nemes dolog, de néhány fontos dologra érdemes odafigyelni, ha valóban kedvezni szeretnénk a kis "szárnyasoknak".

Kezdjük ott, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen madáretetőket helyezünk ki. Kissé groteszk belegondolni, hogy először elveszik a madaraktól a fákat az erdőkben a kivágással, majd ebből készülnek a madáretetők… Akkor most jót cselekszünk velük összességében, vagy sem? Mit tehetünk? Legalább annyit, hogy használjunk újrahasznosított anyagokból készítsünk madáretetőt. Például az udvarunkban összegallyazott ágakból, vagy korábban másra használt, „kiszuperált” lécekből, használt PET-palackokból, flakonokból.

Nagyon fontos, hogy ha madáretetőt helyezünk el, akkor folyamatosan gondoskodjunk a madárkák élelmezéséről! Ők ugyanis onnantól kezdve, hogy rátalálnak az általunk készített kis táplálkozóhelyekre, mindig számítanak a finomságokra, odaszoknak. Figyeljük tehát, hogy rendszeresen helyezzünk el nekik eleséget az etetőben, egészen a hidegek megszűnéséig!

Az sem mindegy, hogy mit adunk nekik enni. Manapság már lehet vásárolni madáreleséget, de otthon is összeállíthatunk ilyesmit különböző magvakból, kölesből, dióaprólékból. Fontos azonban, hogy ne pirított, sózott, vagy olajos, hanem natúr magvakat használjunk! Ezen túl almát is kitehetünk, mert ezt is szeretik csipegetni, és fontos tápanyagokhoz jutnak belőle.

Amiket sose fogyasszunk éhgyomorra

Mindenkinek megvan a saját reggeli rutinja és természetes, hogy más és más dolgok válnak be mindenkinek, de van néhány alapvető szabály, amit érdemes követni.

Mi az a peszkateriánus étrend?

Már nem lepődünk meg új divatdiéták hallatán, sem furcsának tűnő étrendeken, szokatlan ételeken, most a peszkateriánus étrendről lesz szó.

Sosem késő elkezdeni sportolni: így vágj bele 40 felett

Nem számít, hogy hány évesek vagyunk, sportolni bármikor el lehet kezdeni. Sőt, érdemes is, hiszen a rendszeres mozgás segít megőrizni a fiatalságunkat és formában tart, arról nem is beszélve, hogy sportolással rengeteg betegséget megelőzhetünk. Ám 40 éves kor felett már nem pontosan úgy kell nekikezdeni a sportolásnak, mint fiatalabb korban. Íme, azok a tippek, amelyek segítségül szolgálhatnak az elkezdésben - szakértő tippjeivel.

A lecsökkent fizikai aktivitás és a táplálkozás kapcsolata

Sajnos napjainkban a gyermekeinknek kevesebb lehetősége van a mozgásra, sportolásra az iskolán kívül, mint korábban. Sok esetben nem nincs meg a lehetőség kerékpárral iskolába járni, az iskolatáskát gyalogszerrel húzni, vonni, cipelni.

A meditációs alapok elsajátítása

Előkészület nélkül nincs próbálkozás.
Próbálkozás nélkül nincs fejlődés.
Fejlődés nélkül nincs tökéletesség.
Tökéletesség nélkül nincs elégedettség.