Menü

Az édesítők védelmében

Annak ellenére, hogy a túlzott cukorfogyasztásra rengeteg helyen és alkalommal felhívják a figyelmet, a helyettesítőknek, maguknak az édesítőszereknek még sincsen túl jó hírük.

Az igazság az, hogy legtöbbünk az édesítőszereket rossz ízűnek és egészségtelennek tartja, holott rengeteg fajtájuk van, így általánosítani nem lehet.

Utóbbi ráadásul nem is állja meg a helyét: az előírt napi mennyiségben a mesterséges édesítőszerek egyébként nem jelentenek kárt. Az orvostudományban több betegséget is összefüggésbe hoztak bizonyos fajtákkal, de bizonyítást egyik gyanú sem nyert.

Ezt azért is fontos megjegyezni, mert azok is bátran használhatnak édesítőt, akik nem cukorbetegek, csak egyszerűen ki akarnak váltani valamekkora cukormennyiséget táplálkozásukból.

Mint említettük, a túlzott cukorfogyasztás elhízáshoz és számos más egészségügyi problémához vezethet, bizonyítottan. És a legtöbb ember, legalábbis a „jóllakott” fogyasztói társadalmakban, jóval több cukrot visz be szervezetébe a kelleténél.

Az igaz, hogy a jó minőségű édesítők általában drágábbak, mint a kristálycukor, de a számolásba ezt is bele kell venni, hogy előbbiekből rendszerint jóval kevesebbet használunk.

A mesterséges édesítőket nem ajánlják kisgyermekeknek, ugyanakkor akadnak természetes fajták is, például a nyírfacukor és a sztívia. Mindkettő számos előnyös tulajdonsággal rendelkezik.

Ha valaki nem cukorbeteg, nem is akar azzá válni, némi cukormennyiséget kiiktatna, de mondjuk az édes íztől nem tud szabadulni, annak érdemes végigböngészni az édesítők kínálatát.

Fotó:
pixabay.com

5 étel, amit sosem szabadna mikróban újramelegíteni

Akár ételmérgezést is okozhatnak, ezért jobb annyit főzni belőlük, amennyi egyszerre elfogy.

Spenótos ételek a főzeléken túl

A spenót igazi vitaminbomba, természetes vasforrás. Bár számos jótékony hatása van, igencsak megosztó étel, sokan nem szeretik a krémes spenótfőzeléket. A spenótból nem csak főzeléket készíthetünk, feldobhatjuk vele a tésztaételeket, salátákat és még a húsokat is.

Ételcsoport, mely garantáltan segít a vércukorszinten tartásában!

Ha néhány egyszerű dolgot változtatunk a bevásárlókocsi tartalmán, annak komoly hatása lesz a vércukor szabályozásának képességére, az étvágyra és a keringési rendszer állapotára is.

Finomságok édesburgonyával - válogatás

Az édesburgonya az utóbbi időben nálunk is egyre elterjedtebb - mutatjuk, mi mindent csinálhatsz belőle!

Így hat ránk a csípős paprika

A paprika közismerten igen magas C-vitamin-tartalmú zöldség. Számos más vitamint és fontos növényi hatóanyagokat - karotinoidokat, luteint, likopint, zeaxantint - tartalmaz, így fogyasztása mindenképpen egészséges.