Menü

Többet eszünk, mint kellene

Napjaink táplálkozási problémáinak egyik kulcsa nemes egyszerűséggel az, hogy túl sokszor és sokat eszünk. Igen, még akkor is, ha ezt észre sem vesszük.

„A fogyni akarok, le kellene adnom néhány kilót” szöveget sokkal egyszerűbb megelőzni, mint a diétás terveket véghezvinni. A sportolás és az egészséges, átgondolt táplálkozás mindenkin segíthet, de ezeknél egy jóval egyszerűbb dolog is a hasznunkra válhat, ha nem akarunk túlsúlyosak lenni.

Manapság szinte minden a fogyasztásra csábít, és ez az élelmiszerekkel fokozottan így van. Reggeltől estig az étkezések alkalmával és azok között is bőven van alternatíva, olyan étel, ami finom tápláló, egészséges, vagy csak úgy tűnik. Folyamatos csábításnak vagyunk kitéve, és a legtöbben csak ideig-óráig tudunk ellenállni ezeknek. Észre sem vesszük és kényszerevők leszünk, ami azt jelenti, hogy sokkal több táplálékot viszünk be a szervezetünkbe, mint ami szükséges volna. Az már csak a ráadás, hogy ezek nagy része ráadásul édesség, nass, vagy gyorskaja, amelyek köztudottan egészségtelenek.

Mint oly sok más esetben, itt is a tudatosságot kell elővenni. Mielőtt nekiállunk enni, érdemes átgondolni, hogy valóban éhesek vagyunk-e, vagy csak megszokásból, pótcselekvésből, esetleg unaloműzésből eszünk.

Ha folyton az étkezésen jár az eszünk, igyekezzünk lefoglalni gondolatainkat mással, ha igazán éhesek vagyunk, úgysem sikerül, ám ha valójában nem, simán menni fog.

Próbáljunk meg folyadékot fogyasztani, sokszor elegendő egy pohár víz, tea, vagy gyümölcslé és az (ál)éhségérzet el is illan.

Fotó:
pixabay.com

Hurrá, itt az uborkaszezon

Nyáron egy kicsit mindenki kevesebbet és könnyebben étkezik, mint az év többi részében, de az uborka nem csak könnyű, hanem egészéges is, főleg ilyen nagy melegben.

A vitaminhiány jelei

A hiánybetegségek többsége megfelelő vitaminpótlással problémamentesen megszüntethető. Vitaminhiány nem csak hiányos táplálkozásból adódhat, hanem bizonyos betegségek, illetve külső tényezők is hozzájárulhatnak kialakulásához.

Táplálkozási tanácsok 65 év felettieknek

A 65 év felettiek táplálkozása külön odafigyelést igényel, esetükben ugyanis gyakoribb, hogy az emésztés, így a tápanyagok felszívódása sem működik már megfelelően. Különösen fontos számukra a fehérjebevitel, a rendszeres folyadékfogyasztás, illetve szükség esetén a kalcium, a B12- és a D-vitamin pótlása.

Frissítő gyógynövények nyárra

Van, aki a jeges limonádéra esküszik, van, aki szerint inkább forró italt kell inni. Ha sem a jeges, sem a forró italok nem vonzzák ebben a hőségben, mutatunk pár teát, ami önmagában is hűsítő.

Fruktózfelszívódási zavar

Itt a nyár, kevesebbet és könnyebb ételeket eszünk, sokat vagyunk a napon. Na de akkor mégis mitől ez a puffadás? Talán épp a gyümölcsök okozta fruktózfelszívódási zavarral küzd.