Menü

Bűntudat nélkül, de tudatosan

Az egészséges táplálkozás sokunknak azt jelenti, hogy egy jó adag bűntudattal eszünk olyasmiket, amelyek károsak, de finomak.

Ez tévút, hiszen így nem tesszük magunkévá az egészséges életmód lényegét, hanem különböző csatornákból származó nyomásnak, utasításoknak megfelelően cselekszünk, ráadásul rosszul. Ehelyett érdemes előtérbe helyezni a kiegyensúlyozott táplálkozást, azaz nem kell hátat fordítani kedvenceiknek, hanem egyszerűen ismerni kell azok hátrányait és előnyeit, illetve azt, hogy mikor, mennyit lehet fogyasztani belőlük.

Először is ott a csokoládé. A csoki rengeteg ember kedvenc desszertje, nem csak az íze miatt. A csoki könnyű stimulálószer, megemeli az agy szerotonin-szintjét, ezzel jobb közérzetet biztosít, és segít koncentrálni. Emellett magas a vas, a magnézium és a kálium tartalma. Ami a negatívumokat illeti, általában igen sok benne a zsír és ezzel a kalória.

A cukor remek energiaforrás, segíti a koncentrációt és a memóriát. Túlzott fogyasztására azonban nagyon oda kell figyelni, hiszen káros hatása számottevő.

A hús fontos szerepet játszik táplálkozásunkban, fő protein, B-vitamin forrás, fontos ásványi anyagokat tartalmaz. A vörös hús „túladagolásának” azonban szerepe lehet bizonyos betegségek, például a rák kialakulásában.

A kávé és a tea koffeintartalma éberséget okoz, javítja a koncentrációt, igaz, a hatás gyorsan elmúlik és álmatlanság is előfordulhat. Mindkét ital egészséges, számos módon elkészíthető, csak nem szabad túlzásba vinni és az esti fogyasztásuk sem ajánlott.

Fotó:
pixabay.com

Avokádó - a zöld csoda

Az avokádó bár már hazánkban sem számít újdonságnak, mégis kevesen tudják számos jótékony hatását. Ebből a cikkből most kiderül, miért is egy csoda ez a gyümölcs…

Mi az a superfood?

Bár az utóbbi időben kevésbé találkozhattunk ezzel a szóval, azonban a superfood kifejezés pár éve futótűzként terjedt el a köztudatban, holott nem egy új jelenségről van szó. Mi az a superfood és miért kapta fel ennyire a média?

Mi az a mochi?

A japánok táplálkozásáról csak jókat hallunk: egészségesen étkeznek, halakat, zöldségeket fogyasztanak, és friss hozzávalókból főznek. Az édességekkel is körültekintően bánnak: minőségi alapanyagok és mértékletes fogyasztás. Ilyen japán különlegesség a Mochi is!

Cukor álruhában

A feldolgozott cukrot sokféle álnéven eladják nekünk, sokszor tudtunkon kívül, méghozzá a kristálycukor árának többszöröséért, jól csengő neveken. A hozzáadott cukor általában szacharóz (répacukor, nádcukor), glükóz, vagy fruktóz szokott lenni, melyeket hangzatos neveken említenek a gyártók, de vannak még számtalan más megnevezései is.

5 recept hétvégére, ha nem tudod, hogy mi legyen a menü

Sokszor neked is komoly dilemma kitalálni, hogy mi legyen a hétvégi menü? A szokásos rántott hús és sültkrumpli kettőst, már meguntad? Akkor próbálj ki valami újdonságot, és dobd fel vele a hétvégi ebédet. Nézzünk hát meg öt receptet, köztük levest és főételt is.