Menü

Milyen egy pihentető hálószoba?

A tökéletes, pihentető hálószoba rendkívül fontos, hogy rohanó világunkban valahol ki tudjuk pihenni a napi hajtást. Az alvás pedig az egyik legfontosabb dolog a feltöltődésünkben. Melyek azok a szempontok, melyek alapján berendezhetjük a saját kis hálókuckónkat, nyugalmunk szigetét.

A pihentető alvás létszükséglet, törekednünk kell a megfelelő mennyiségű és minőségű alvással eltöltött órákra, melynek egyik legfontosabb alapja, hogy elalvás előtt száműzzünk minden elektronikai eszközt a környezetünkből! Szakemberek szerint a hálószobában nincs helye a televíziónak, sem más kütyünek, laptopnak, ami tönkreteszi az elalvásra hangolódást.

A legjobb, ha a telefonunk sincs a közelben, bár nyilván sokan annak ébresztőjével ébredünk, mégis így nagy a kísértés, hogy még elalvás előtt is a közösségi oldalakon babráljunk, vagy a hírek között szörfözzünk. Ha kivitelezhető, inkább hagyjunk a hálón kívül a mobiltelefont és használjunk ébresztőórát.

Ha mégis telefon mellett alszunk, mindenképp vegyük le a netet, így nem fognak kósza üzenetek, értesítések felébreszteni az éjszaka közepén legjobb álmunkból.

A jó hálószoba második alaptulajdonsága, hogy egész egyszerűen rend van. Rend és tisztaság. egy igazi szentély. A nyugalom szigete. Nincs kupi, nem lepi por, a függönyök tiszták, az ágynemű friss és ropogós, az ablakokon ki lehet látni, a felületek ragyognak, de legalábbis tiszták, s rendszeresen szellőztetünk.

Természetesen nem kell sterilnek lennie patika renddel, de a hálószobában – legalább ott - mindig legyen szemet gyönyörködtető tisztaság és rend. Nem itt kell tárolni a gyerek játékait, dobozokat, poros könyveket, s egyéb szemetet.

A szellőztetés fontosságát említettük már, de a hálóban fokozottan figyeljünk arra, hogy elalvás előtt alaposan szellőztessünk át és ébredés után is reggel. Így nem fejfájással kezdjük a reggelt, hanem frissen, üdén. Nem bágyadtan és kómásan, hanem nagyokat szippantva a friss reggeli levegőből. Erről nem mondjunk le!

Ha valaki fejfájós, vagy nehezen ébred, ezzel a kis trükkel könnyebben veheti a reggeli akadályokat, arról nem is beszélve, hogy az éjszakai „oroszlánszagot” ki kell szellőztetni.

Nagyon sokféle ízlés és berendezési stílus létezik, de én azt gondolom, a hálószobáan a pihenéshez a legjobb a minimál stílus. A minimalista elrendezés megkönnyíti fenntartani a rendet, egyszerűbb a takarítás és amúgy sincs helye a hálószobában egy csomó lomnak és kacatnak, ezek nem segítik az elalvás előtti relaxációt.

Színekben pedig érdemes válassz természetes, nyugtató árnyalatokat választani, mindenképp olyat, ami nem harsány, s az elalvást, a pihentető alvásra hangolódást és a frissítő, üdítő ébredést segíti.

Mennyi baktériumot szed össze egy kisgyerek az udvaron?

A minap néztem arról egy videót, hogy mennyi baktérium van egy kisgyerek kezén játszótér után. A tanulmány eredményét egy mikrobiológus mutatta meg.

Az OCD negatív hatásai a magánéletre

Egyszerű meghatározása szerint a kényszerbeteg kénytelen olyasmire gondolni, amire nem akar gondolni, a feszültség oldására kénytelen olyat cselekedni, amit nem akar megtenni. A skizofréniával ellentétben a beteg tökéletesen tisztában van cselekedetei belső eredetével és abszurditásával, nem veszíti el a kapcsolatot a való világgal.

Hogyan tartsuk fent a motivációt?

Ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, szükségünk lesz arra, hogy folyamatosan motiváltak maradjunk. Ez azonban nem jön mindig könnyedén, éppen ezért érdemes foglalkozni a motiváció kérdésével.

A social media új biznisze: Az influencer sportitalok

Az utóbbi években egyre több híresség és közösségi média influencer dob piacra saját márkájú sportitalokat, amelyeket gyakran a testmozgás elősegítésére, és az egészség fokozására hirdetnek, a legnépszerűbb ezen termékcsaládból a Prime. Bár ezek a termékek népszerűek lehetnek a követőik körében, fontos megvizsgálni azok valódi összetevőit és káros hatásait. Ezen italok többségében egyáltalán nem kapcsolódnak a sporthoz, csupán az internet egy új lehetőségét használják ki.

Gyógynövények, amelyek segítenek fáradtság ellen

A fáradtságot többek közt okozhatja a nem megfelelő, többször megszakított alvás, rossz étrend, stressz, depresszió, dohányzás, alkoholfogyasztás, testmozgás hiánya, a sokat repülőknél pedig a jet lag (időeltolódással járó fáradtság).