Menü

Migrén? Időjárás? Stressz? – Mit tegyek a fejfájás ellen?

„Nagy fejfájást okozol te nekem.” – hangzik a szánkból néha, ha problémás alakokba ütközünk. De bármilyen idegesítő vagy megoldhatatlannak tűnő helyzettel is álljunk szemben, sosem az jut először eszünkbe, hogy az izgalomtól valóban fájni kezd majd a fejünk. A napjaink telnek-múlnak, és mit sem törődünk azzal, hogy a szinte naponta jelentkező fájdalmat mi okozza. Csakhogy néha már hátráltató tényezővé, sőt, elviselhetetlenné válik ez az érzés, mi pedig mélyen gondolkodóba esünk, hogy a több víz, az Aspirin, a fejmasszázs vagy a friss levegő segítene jobban? Végül mindet bevetjük, és ha pár órán belül elmúlik, tanácstalanul állunk a kérdés felett, hogy rendben, elmúlt, de mitől? És ez a folyamat folyton lejátszódik.

A fejfájás csillapításának hatásossága abban gyökerezik, hogy a kialakító tényezőt felismerjük. E nélkül minden gyógyító módszer egyszerű kuruzslás marad. Ha tudjuk magunkról, hogy a szélsőséges időjárási viszonyokra, esetleg az időjárás változásaira érzékenyek vagyunk, akkor érdemes figyelni az előrejelzéseket. Ha frontokban gazdag időszak köszönt ránk, felkészülten is várhatjuk azt: azokra a napokra úgy készülünk, hogy több sétát iktatunk be a friss levegőn, kevesebb stressznek próbáljuk kitenni magunkat, több vizet iszunk, és több pihenőt tervezünk be. Ezzel csökkentjük az elviselhetetlen fájdalom kialakulásának valószínűségét.

A migrén már sokkal bonyolultabb kérdés. Gyógyír nincs igazán erre a problémára, ugyanakkor szinte képtelenség egy erős migrén mellett bármi hasznos tevékenységet is végezni. A legtöbbeknek az használ, ha sötét, vagy félig világos helyiségben tartózkodnak, és viszonylagosan nagy csendet tartanak maguk körül. Van, akinek ennyi is elég, de van, akinek nem. Néhányan a fekvésre esküsznek, amivel az a probléma, hogy a hétköznapokban néha kivitelezhetetlen. A fájdalomcsillapító és a sok víz általában nekik is segít átvészelni egy ilyen napot. A fejmasszázs az ő esetükben nem sokat használ, inkább a pihenés és a kímélő életmód folytatása javaslott.

Míg a migrén a koponya elülső részében, főképp a szemüregben és a homloküregben támad, addig a magas vérnyomással vagy vérnyomás-ingadozással járó fejfájás a tarkót és a fej hátsó részét érinti. Ebben az esetben a legjobb magát a magas vérnyomást megszüntetni, akár gyógyszeres, akár természetes úton. A pihenés és a víz fogyasztása itt sem elhanyagolható.

A maradék eset a stressz, feszültség által okozott izomgörcs következtében kialakuló fejfájás. Erre sokféle módszer létezik: légző gyakorlatok, melyek a feszültséget oldják; nyugtató zenék és meditáció, mely szintén a stressz csökkentését segíti elő; masszázs a nyaknak és a fejnek, különös tekintettel a tarkóra és a lapockák tövénél lévő izmokra. A fej gyengéd masszírozása javítja a vérellátást és csökkenti az izomgörcsöket. Sokszor tehát a stressz által kialakult fejfájást mechanikai úton lehet legkönnyebben csillapítani.

Bármi is okozza a fejfájásunkat, a fő kialakító tényező orvosolásával csökkenthetjük vagy el is mulaszthatjuk azt. Persze, ha gyakran előfordul velünk, és semmiféle módszer nem használ, akkor érdemes orvoshoz fordulnunk, hogy az esetleges nagyobb bajt elkerüljük.

Értelmes és hasznos hobbik

Ki mivel tölti a szabadidejét? kinek mi a hobbija? A következő téma eköré épül fel, igyekeztünk hasznos, tartalmas szabadidős tevékenységeket összegyűjteni, melyek között van olyan is, amellyel az intelligencia is növelhető. Remélhetőleg kedvet kaptak a cikk elolvasásához!

Mediterrán étrend a fogyásért

Sokféle diéta létezik, ám az egyik legközkedveltebb a fogyni vágyók közt a mediterrán étrend. Nézzük, miért ez a legjobb választás.

Tippek őszi stresszoldásra!

Még az olyan aprónak tűnő, hétköznapi kihívások is okozhatnak bennünk feszültséget, mint a családi élet szervezése, a háztartás menedzselése vagy a munkahelyi rutinfeladatok elvégzése. Az ősszel újrainduló mókuskerékben szinte észre sem vesszük, hogy tűréshatárunk végéhez értünk, a felgyülemlett stresszt pedig ideje lenne levezetni. Ebben akár néhány otthon is elvégezhető, egyszerű gyakorlat is segíthet – állítja a NaturMed Hotel Carbona orvosa, aki a stressz oldásával kapcsolatban ad hasznos tanácsokat.

A serdülők lelki egészsége

Nemrég volt a Mentális egészség világnapja, melynek kapcsán a koronavírus járvány lelki egészségre való hatását is vizsgálták, s összefüggést mutattak ki a fiatalok lelki egészsége és a vírus között. Sajnos tény, hogy emelkedik világszerte az öngyilkosságok aránya a fiatalok körében, ezért pedig többnyire a serdülők mentális betegségei okolhatók.

Sport és a reflux

Aki komolyan veszi a sportot és az edzést, annak a reflux miatt alaposan be kell tartania néhány szabályt a táplálkozásban, amelyekkel kivédheti a kellemetlen refluxos tüneteket. Életmódváltással kell kezdeni a probléma megoldását.