Menü

    Agyturbózó táplálékaink

    Mielőtt még rávágnád: “persze, tudom, csoki, cukor…”, görgess tovább, és rájöhetsz, hogy milyen falatokkal segíthetsz az agyadnak az információ felvételben egy stresszesebb, vizsgák előtti időszakban.

    Karácsonyvárás gyerekszemmel

    A gyerekek többsége nagy hévvel készül a karácsonyra, várják a Jézuskát, a feldíszített fát, az ajándékokat, öröm nézni, ahogy lelkesen terveznek, rajzolnak, ügyeskednek, s jópofa mondásaikkal gyakran megnevettetik a felnőtteket.

    Nagyobb veszélyt jelent a szívritmuszavar, mint gondolnánk

    A korábbiakban is foglalkoztunk a szívritmuszavarral és annak okaival. Ezúttal újabb tanulmány bizonyítja, hogy a dolgot komolyan kell kezelni. Hazánkban az érintettek több, mint negyede nem tudja, hogy beteg.

    Hol van az otthon?

    Karácsony előtt sokan kapjuk meg vagy tesszük fel a kérdést: „Hazautazol karácsonyra?” vagy „Otthon töltöd a karácsonyt?” Van-e helyes válasz? Hogyan definiáljuk az otthont?

    Karácsonykor villámvacsora? Nem gond

    Előfordul, hogy úgy alakul a program, hogy nincs időnk szentestére háromfogásos vacsorát készíteni, ilyenkor a gyorsaság és a praktikusság számít. Ha csak két óránk van a család elé tenni valami finomat és táplálót, akkor hasznos lehet ez a cikk.

    Karácsony egyedül, de nem magányosan

    Sokan úgy gondolják, hogy az egyedül élők számára magányos és szomorú a karácsony, pedig ez egyáltalán nem feltétlen van így. Az egyedüllét remek lehetőség önmaguk megismerésére

    Hány nap van karácsonyig?

    Ahhoz, hogy a karácsony igazán úgy sikerüljön, ahogy elterveztük, a készülődést időben el kell kezdenünk, méghozzá egy jó tervezéssel. Hány nap is van még karácsonyig?

    Adventi készülődés kívül-belül

    Ahogy a második gyertyát is meggyújtottuk, kétségbeesve tapasztalhatjuk, hogy milyen kevés időnk maradt karácsonyig. Két hét gyorsan elrepül, ezért, ha még nem tettük meg, ideje egy kicsit magunkra koncentrálni, és a testi és szellemi egészségünkkel, megtisztulásunkkal foglalkozni.

    Igazi fenyő vagy műfenyő?

    Minden évben találkozunk azzal a kérdéssel, hogy milyen fenyőfát vásároljunk. Igazi legyen? Ha igazi, akkor melyik? Ha műfenyő, akkor mekkora? Honnan szerezzük be? Most ehhez adunk egy kis segítséget.

    C-vitamin bevitele télen? Egyszerűen!

    Sokan azt gondolják, hogy a tél beállta nem teszi lehetővé, hogy a szervezetünknek szükséges napi C-vitamin-mennyiséget biztosítsuk. Pedig ez nem is olyan lehetetlen, sőt, egyszerűbb is, mint máskor. A titok, mint sokszor máskor is, az odafigyelésben rejlik.

    A mérleg mondjon le – avagy az ünnepi evészet

    Hamarosan karácsony és szilveszter, ünnepi evészet és rokonság, diós bejgli meg töltött káposzta, szaloncukor és társai. Készülj fel, húzós lesz, de nem feltétlen jár plusz 4 kilóval megint. Néhány rövid tanáccsal megreformálható az ünnepi menü! Lássuk csak!

    Terjed az izomdiszmorfia

    Sajnos az étkezési zavarok jelentkezhetnek már a gyermekkorban is. Sokáig csak az anorexiáról, bulimiáról olvashattunk, hallhattunk. Viszont egy kevésbé ismert betegség is létezik, ami az izomdiszmorfia.

    Hátráltató szokásaink bűvkörében

    Bizonyára tudjuk magunkról, ha rossz szokások rabjai vagyunk. Ezek nemcsak látványosak és sokszor taszítóak, de az egészségünkre is károsak lehetnek. Továbbá azzal is tisztában lehetünk, hogy jobb lenne ezektől megszabadulni, de eddig nem éreztünk magunkban kellő erőt hozzá.

    A szívből jövő hála dupla öröm

    Számos kutatás bizonyította, hogy a hála gyakorlása az egyik leghatékonyabb dolog az érzelmi és a pszichológiai jólét tekintetére nézve. Egy 75 évig tartó megfigyelésben kimutatták, hogy a hála a legerősebb indikátora a boldog életnek. Hasznos lenne ezt az érzést többet gyakorolni a mindennapokban is nem csak egy röpke pillanatig az ünnepek ideje alatt.

    Energiavámpírok kíméljenek

    Az energiavámpír fogalma nem ismeretlen fogalom, mindannyian ismerünk ilyen embereket, ők legendabeli rokonaikkal szemben azonban nem vérrel, hanem mások energiáival, táplálkoznak. Mit tehetünk ellenük?

    Rabolni a nők is tudnak

    Steve McQueen brit rendező azonkívül, hogy sztárrá tette Fassbindert, végre friss szemléletet is hozott a köztudatba. A teljesen naturalista Éhség, a zseniális Shame – A szégyentelen után, egyre kommerszebb vizekre evez. Ezúttal egy igazi rablós sztorit mesél el meglehetősen rétegzetten. Lássuk a részleteket.

    Decemberi jótékonykodás

    Bár a szeretetnek elméletben nemcsak decemberben vagy karácsonykor kellene léteznie – nyilván nem is csak akkor létezik -, mégis a legtöbben ilyenkor figyelünk oda jobban egymásra, illetve embertársainkra. Használjuk ki ezt az időt, hogy tegyünk valami jót másokkal, akiknek még annyi sincs, mint nekünk.

    Segítség! Nincs időm magamra!

    Nem ismeretlen a jelenség, hogy nincs időnk magunkra, mert mindig van mit csinálni, a tennivalók listáján mi magunk vagyunk az utolsó pont, és a nap végén mindig a „Majd holnap” kategóriába soroljuk magunkat. S ez így megy éveken keresztül. Mégis mit tehetünk ennek megváltoztatására?

    Csalódás, ahogy azt még nem láttad...

    Vagy ahogy csak nem akartad látni. Hiszen a "látás" elsődleges feltétele a "nézés". Tehát állj meg egy pillanatra és gondolkozz el, hogy milyen módon szemlélheted még a dolgokat, amelyek téged vesznek körül. Például a csalódást.

    Nincs időm főzni – hogyan oldjam meg?

    Jókat enni mindenki szeret, de megfőzni nincs mindig idő. Ebből a problémából élnek meg annyira jól az éttermek, és azok a kifőzdék, amelyek hétköznap kifejezetten azért vannak nyitva, hogy a gondterhelt, fáradt emberek betérhessenek egy tál főtt ételre, ami még viszonylag megfizethető árban van. Mégis sokkal jobban vágyunk egy nehéz hét után otthoni ízekre.

    A biorezonancia segít a dohányzás leszokásában

    A stressz, a levegőben oldott gázok, méreganyagok, a mozgáshiány, a kevés folyadék fogyasztás, az alkoholos italok, a dohányzás, a drogok, és a gyógyszerek mind roncsolják egészségünket. Nem beszélve az elektromos készülékek okozta elektroszmogról, amelyek akadályozzák a szervezet harmonikus működését.

    Agyturbózó táplálékaink

    Mielőtt még rávágnád: “persze, tudom, csoki, cukor…”, görgess tovább, és rájöhetsz, hogy milyen falatokkal segíthetsz az agyadnak az információ felvételben egy stresszesebb, vizsgák előtti időszakban.

    Karácsonyvárás gyerekszemmel

    A gyerekek többsége nagy hévvel készül a karácsonyra, várják a Jézuskát, a feldíszített fát, az ajándékokat, öröm nézni, ahogy lelkesen terveznek, rajzolnak, ügyeskednek, s jópofa mondásaikkal gyakran megnevettetik a felnőtteket.

    Nagyobb veszélyt jelent a szívritmuszavar, mint gondolnánk

    A korábbiakban is foglalkoztunk a szívritmuszavarral és annak okaival. Ezúttal újabb tanulmány bizonyítja, hogy a dolgot komolyan kell kezelni. Hazánkban az érintettek több, mint negyede nem tudja, hogy beteg.

    Hol van az otthon?

    Karácsony előtt sokan kapjuk meg vagy tesszük fel a kérdést: „Hazautazol karácsonyra?” vagy „Otthon töltöd a karácsonyt?” Van-e helyes válasz? Hogyan definiáljuk az otthont?

    Karácsonykor villámvacsora? Nem gond

    Előfordul, hogy úgy alakul a program, hogy nincs időnk szentestére háromfogásos vacsorát készíteni, ilyenkor a gyorsaság és a praktikusság számít. Ha csak két óránk van a család elé tenni valami finomat és táplálót, akkor hasznos lehet ez a cikk.

    Karácsony egyedül, de nem magányosan

    Sokan úgy gondolják, hogy az egyedül élők számára magányos és szomorú a karácsony, pedig ez egyáltalán nem feltétlen van így. Az egyedüllét remek lehetőség önmaguk megismerésére

    Hány nap van karácsonyig?

    Ahhoz, hogy a karácsony igazán úgy sikerüljön, ahogy elterveztük, a készülődést időben el kell kezdenünk, méghozzá egy jó tervezéssel. Hány nap is van még karácsonyig?

    Adventi készülődés kívül-belül

    Ahogy a második gyertyát is meggyújtottuk, kétségbeesve tapasztalhatjuk, hogy milyen kevés időnk maradt karácsonyig. Két hét gyorsan elrepül, ezért, ha még nem tettük meg, ideje egy kicsit magunkra koncentrálni, és a testi és szellemi egészségünkkel, megtisztulásunkkal foglalkozni.

    Igazi fenyő vagy műfenyő?

    Minden évben találkozunk azzal a kérdéssel, hogy milyen fenyőfát vásároljunk. Igazi legyen? Ha igazi, akkor melyik? Ha műfenyő, akkor mekkora? Honnan szerezzük be? Most ehhez adunk egy kis segítséget.

    C-vitamin bevitele télen? Egyszerűen!

    Sokan azt gondolják, hogy a tél beállta nem teszi lehetővé, hogy a szervezetünknek szükséges napi C-vitamin-mennyiséget biztosítsuk. Pedig ez nem is olyan lehetetlen, sőt, egyszerűbb is, mint máskor. A titok, mint sokszor máskor is, az odafigyelésben rejlik.

    A mérleg mondjon le – avagy az ünnepi evészet

    Hamarosan karácsony és szilveszter, ünnepi evészet és rokonság, diós bejgli meg töltött káposzta, szaloncukor és társai. Készülj fel, húzós lesz, de nem feltétlen jár plusz 4 kilóval megint. Néhány rövid tanáccsal megreformálható az ünnepi menü! Lássuk csak!

    Terjed az izomdiszmorfia

    Sajnos az étkezési zavarok jelentkezhetnek már a gyermekkorban is. Sokáig csak az anorexiáról, bulimiáról olvashattunk, hallhattunk. Viszont egy kevésbé ismert betegség is létezik, ami az izomdiszmorfia.

    Hátráltató szokásaink bűvkörében

    Bizonyára tudjuk magunkról, ha rossz szokások rabjai vagyunk. Ezek nemcsak látványosak és sokszor taszítóak, de az egészségünkre is károsak lehetnek. Továbbá azzal is tisztában lehetünk, hogy jobb lenne ezektől megszabadulni, de eddig nem éreztünk magunkban kellő erőt hozzá.

    A szívből jövő hála dupla öröm

    Számos kutatás bizonyította, hogy a hála gyakorlása az egyik leghatékonyabb dolog az érzelmi és a pszichológiai jólét tekintetére nézve. Egy 75 évig tartó megfigyelésben kimutatták, hogy a hála a legerősebb indikátora a boldog életnek. Hasznos lenne ezt az érzést többet gyakorolni a mindennapokban is nem csak egy röpke pillanatig az ünnepek ideje alatt.

    Energiavámpírok kíméljenek

    Az energiavámpír fogalma nem ismeretlen fogalom, mindannyian ismerünk ilyen embereket, ők legendabeli rokonaikkal szemben azonban nem vérrel, hanem mások energiáival, táplálkoznak. Mit tehetünk ellenük?

    Rabolni a nők is tudnak

    Steve McQueen brit rendező azonkívül, hogy sztárrá tette Fassbindert, végre friss szemléletet is hozott a köztudatba. A teljesen naturalista Éhség, a zseniális Shame – A szégyentelen után, egyre kommerszebb vizekre evez. Ezúttal egy igazi rablós sztorit mesél el meglehetősen rétegzetten. Lássuk a részleteket.

    Decemberi jótékonykodás

    Bár a szeretetnek elméletben nemcsak decemberben vagy karácsonykor kellene léteznie – nyilván nem is csak akkor létezik -, mégis a legtöbben ilyenkor figyelünk oda jobban egymásra, illetve embertársainkra. Használjuk ki ezt az időt, hogy tegyünk valami jót másokkal, akiknek még annyi sincs, mint nekünk.

    Segítség! Nincs időm magamra!

    Nem ismeretlen a jelenség, hogy nincs időnk magunkra, mert mindig van mit csinálni, a tennivalók listáján mi magunk vagyunk az utolsó pont, és a nap végén mindig a „Majd holnap” kategóriába soroljuk magunkat. S ez így megy éveken keresztül. Mégis mit tehetünk ennek megváltoztatására?

    Csalódás, ahogy azt még nem láttad...

    Vagy ahogy csak nem akartad látni. Hiszen a "látás" elsődleges feltétele a "nézés". Tehát állj meg egy pillanatra és gondolkozz el, hogy milyen módon szemlélheted még a dolgokat, amelyek téged vesznek körül. Például a csalódást.

    Nincs időm főzni – hogyan oldjam meg?

    Jókat enni mindenki szeret, de megfőzni nincs mindig idő. Ebből a problémából élnek meg annyira jól az éttermek, és azok a kifőzdék, amelyek hétköznap kifejezetten azért vannak nyitva, hogy a gondterhelt, fáradt emberek betérhessenek egy tál főtt ételre, ami még viszonylag megfizethető árban van. Mégis sokkal jobban vágyunk egy nehéz hét után otthoni ízekre.

    A biorezonancia segít a dohányzás leszokásában

    A stressz, a levegőben oldott gázok, méreganyagok, a mozgáshiány, a kevés folyadék fogyasztás, az alkoholos italok, a dohányzás, a drogok, és a gyógyszerek mind roncsolják egészségünket. Nem beszélve az elektromos készülékek okozta elektroszmogról, amelyek akadályozzák a szervezet harmonikus működését.