Menü

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.

Kreatív és innovatív megoldások használata a kiválasztási folyamatban lehet a megoldás.

Gyerekként az Y és Z generáció tagjai legtöbbször nem kint játszottak a barátaikkal, gyakran zárkóztak be a szobájukba a kedvenc számítógépes játékukkal – a monitort bámulva. Az okostelefonok és tabletek korában már a szobájukba sem kell többé bezárkózniuk. Most, amikor elhagyták a szülői házat és beléptek a munka világába, igazi kihívás elé állítják a vállalatokat, hogy meg tudják őket szólítani. A pénzügyi krízist már régen magunk mögött tudhatjuk és a munkaerőpiacon a kínálati oldal az erősebb. Az Y és Z generáció munkavállalóknak nem kell attól tartania, hogy tömegekkel kell megküzdeniük egy-egy pozícióért – a helyzet inkább fordított. Megengedhetik maguknak, hogy hosszasan böngésszék végig a kínálati álláspiacot online és válogassanak az állásajánlatok között.

Közös tulajdonságok:

Szórakozni szeretnének, jól akarják érezni magukat. Számukra a felsőfokú tanulmányok nem csak a tanulásról, előadásokról szóltak, hanem a barátokról, bulikról és fesztiválokról. Nem csoda, hogy ezeket továbbra is szeretnék élvezni. Különböznek a szüleik ; nem akarnak napi 8 órában, 30 éven át egy pozícióban üldögélni ugyanabban az irodában. Fel akarják fedezni a világot, folytonos mozgásra vágynak.

Pont ami egyszerűvé teszi a helyzetet a fiatal munkavállalók számára, az nehezíti a vállalatok dolgát a munkaerőpiacon. Azok a módszerek és eszközök, amelyek nagyszerűen működtek az elmúlt években – gyakorlati hasznuk és megbízhatóságuk bizonyított az évek során – már nem bizonyulnak elegendőnek. Ezek az eszközök nem használhatók a gyakorlatban az Y és Z generációs fiatalok kiválasztására. Sok a meghirdetett állás és kevés a komoly jelentkező, akikben fenntartható az érdeklődés az egész kiválasztási folyamat során. Amennyiben a vállalatok továbbra is a legjobbakat szeretnék a kapuikon belül tudni, változtatniuk kell az eszközeiken és folyamataikon, hogy az vonzóbb és egyszerűbb legyen a lehetséges legjobb jelentkezők számára.

Az állásajánlatok és hirdetések feladásánál, a vállalatok nem ajánlhatják ugyanazokat az előnyöket, mint öt évvel ezelőtt. A legvonzóbb ajánlat a friss diplomások és pályakezdők számára, ha home office-ban is dolgozhatnak, nincsenek fix munkaidőhöz kötve és használhatják a szórakozási lehetőségek széles skáláját. A munkáltatóknak vonzó és innovatív képet kell mutatniuk magukról, a munkáltatói imázs építését pedig már a kiválasztási folyamat legelején meg kell alapozniuk.

Ugyanakkor a szervezetek erőfeszítési itt még nem érhetnek véget! Ebben a pillanatban a jelentkező motivált és tetszik neki a pozíció, azonban a teljes folyamat és annak rosszul kiválasztott elemei még könnyedén szétzúzhatják ezt a motivációt.

Szerző: Udvari Fanni

Mi egy coach feladata?

Sok helyen találkozhatunk coach-okkal, ez a szakma egyre szükségesebbé és népszerűbbé válik, de talán teljesen egyértelmű mindenkinek, hogy mit is csinál egy coach, mi a feladata. Nézzük ki ő és mit csinál?

Masszázsra indulsz? – így készülj rá

A masszázs egy testet és lelket melengető, pihentető vagy épp frissítő terápia, amire érdemes kicsit felkészültebben érkezni.

A kék hajnalka növény hatása

A kék hajnalka hallucinogén hatását már az aztékok felismerték, jövőbe látó és rituális szertartásokhoz is használták. Európába a XVI. században érkezett a növény, magyar költők verseiben is olvashatunk a virágról. Tompa Mihály Hajnalka című költeményét már 1847-ben megírta.

A Tour de Hongrie nyomában…

A 45. Tour de Hongrie magyar kerékpárverseny nemzetközi mezőnye 2024. május 8-12. között öt nap alatt 854 kilométert tesz meg a pécsi Bárány utcai befutóig. Olyan világsztárok indulnak, mint Peter Sagan vagy a Tour de France rekordra hajtó Mark Cavendish.

Kertfrissítés nyárra

A nyár ideális időszak a kerti tevékenységekhez és a szabadtéri élményekhez. Egy jól díszített udvar nemcsak esztétikailag vonzó, hanem kényelmes és meghitt légkört is teremt, amelyben élvezhetjük az időt a családdal, és a barátokkal. Az alábbi cikkben megtudhatunk néhány inspiráló ötletet arra, hogy hogyan frissíthetjük fel a kertet a nyári hónapokra.