Menü

Ezt edd nyáron nasinak

Sokan figyelnek arra, hogy a nyárra kialakított „beach body” szépen megmaradjon, hiszen szeretnek jól mutatni a parton a fürdőruhában, de ehhez az is kell, hogy odafigyeljünk arra, hogy egy esti kertiparty alkalmával megfelelő nasit eszegessünk.

A nyári melegben sokszor nem kívánjuk a nehéz főttételeket, ezért bizony többször is kinyílik a hűtőszekrény ajtaja pár falatért. A falatozás nem túl egészséges, hiszen nem jut elég tápanyaghoz a szervezetünk, emellett, ha nem figyelünk oda eléggé, akkor a fránya kilók is alattomosan felkúsznak. Van itt azért jó hír is, mivel van megoldás arra, hogy a nassolást egészségesen vigyük véghez.

A nyári szezon azért is klassz az egészség szempontjából, mert rengeteg friss idényzöldséget és gyümölcsöt vásárolhatunk, amelyek felhasználásával kiváló finomságokat készíthetünk gyorsan és egyszerűen. Ezek azért is hasznosak nekünk, mert a bennük található folyadék remekül segíti a meleg napokban a folyadékpótlást is. Azok se csüggedjenek, akik nem rajonganak a zöldségért, mert hűsítőként a fagyasztóban is készíthetünk csemegét, de nézzük is, hogy mik a lehetőségek.

Mindannyian ismerjük a mártogatósokat, amikhez remekül passzolnak bizonyos roppanós zöldségek. Ehhez szükségünk lesz egy pohár joghurtra, vagy tejfölre, némi fűszerre, amik lehetnek zöldfűszerek vagy például olasz keverék. Tökéletesen passzol hozzá a friss kígyóuborka, a zsenge sárgarépa, a zellerszár, vagy egy kis karalábé hosszanti irányba felvágva. Készíthetünk egészséges chipseket is céklából, krumpliból, káposztából, de jöhetnek a gyümölcsök is, például, sőt banán is.

Előbbieket vékonyra gyalulva tepsibe dobáljuk, kis fűszert és egy csepp olívaolajt rájuk permetezve 200 fokon roppanósra sütjük. A gyümölcsökkel is ez a helyzet, mármint a vékonyságukat illeti, egy picike fahéjjal pedig megbolondíthatjuk. A banánnal személy szerint kicsit többet ügyködöm, mert egy tálban összetöröm villával, fahéjjal és zabpehellyel keverem, sütőpapírra kanalazom kis körökbe, majd betolom a sütőbe, 160 fokon sütöm addig, amíg olyan állagot nem ér el, hogy törhető legyen.

Van, amikor hidegebbre vágyunk, ehhez pedig egy kis joghurtra és egy gyümölcsre van szükségünk. Az összetevőket borítsuk egy turmixba, daráljuk olyan állagúra, amit szeretünk egy fagyiban, majd öntsük fagyálló dobozba és mehet is a mélyhűtőbe. Ha van otthon pár kifli, szeljük fel, dobjuk platnira, locsoljuk meg olívaolajjal és csináljunk belőle bruschetta falatkákat. Egyszerű és nagyszerű, ehhez itt találsz receptet:

https://www.hajraegeszseg.hu/cikk/2023-07-29/olasz-izek-3-recept-egy-tematikus-estehez

Nyáron sem kell lemondani a nassolásról, csupán oda kell figyelnünk, hogy mit eszünk, legyen az a Balatonparti nyaraláson, vagy este egy film közben. Használjuk ki, hogy rengetegféle gyümölcs és zöldség vesz körbe minket és rágcsáljunk kedvünkre belőlük.

A nátrium-glutamát egészségre gyakorolt hatásai

A nátrium-glutamát, röviden MSG vagy E621 a világon legnagyobb mennyiségben használt ízfokozó adalékanyag, melyet az élelmiszeripar előszeretettel tesz bele a lehető legváltozatosabb ételekbe, a levesektől kezdve a sajton és a paradicsomszószon keresztül a húsfélékig. Kicsi az esélye annak, hogy egyáltalán nem fogyasztottunk MSG-t az elmúlt huszonnégy órában.

A sztívia ritkán hallott mellékhatásai

Levélkivonata háromszázszor édesebb, mint a répacukor, ellenben kalóriamentes, ezért gyakran ajánlják azok számára, akik szeretnék elhagyni a cukrot étrendjükből. Gyakran olvashatjuk viszont, hogy a steviának egészségünkre káros mellékhatásai is lehetnek, ezért nem mindenkinek ajánlott a fogyasztása.

Milyen a mikrobiom diéta?

„A fogyás a belekben kezdődik” – tartja a mikrobiom diéta, de pontosan mit is jelent ez az étrend, életmód, szemlélet?

Nyugtató gyógynövények stressz, szorongás ellen

Átérzem a stresszes napokat. Sokszor hiába a jótanács, „ne idegeskedj”, „ne vedd fel” „ne vedd magadra” „engedd el” „ne izgulj ezen” – bizony, aki stresszes helyzetben van, annak nem olyan egyszerű ezt csettintésre másként érezni.

Tudnivalók a dán diétáról

A dán diéta alatt meglepően hamar kopnak lefelé a kilók, a zsír- és szénhidrátbevitel jelentős csökkentése miatt. Bár rövid idő alatt szemrevaló eredményt garantál, meg is kell hozni érte az áldozatot. Van pár szigorú szabály, amit be kell tartanod, egyébként nem sikerül.