Menü

Mire figyeljünk az ajándék visszaváltásakor?

Úgy hiszem mindenki találkozott már azzal a kellemetlen helyzettel, hogy a kibontott ajándék valamilyen oknál fogva nem tetszik. A csomagban rejlő könyv, már meg van, vagy már olvastuk, a kapott ruhadarab kicsi, vagy pont olyan színű, amit mi ki nem állhatunk. De akadhat olyan eset is, hogy már maga a termék hibás volt. Rosszul –vagy egyáltalán nem működik, de az is lehet, hogy törött, vagy karcos. A legjobb, ha megelőzzük a bajt és nagy gondossággal és odafigyeléssel válasszuk ki az ajándékokat a karácsonyfa alá.

Azonban ha megtörtént a melléfogás, nincs mit tenni, az ünnepek után ismét nyakunkba kell venni a boltokat. Csakhogy a két ünnep között újra sokan keresik fel a bevásárlóközpontokat, ám itt már a vásárlás helyett, inkább az ajándékok cseréjén van a hangsúly. De hogyan, milyen módon tudjuk ezt kivitelezni?

Hibás, sérült árucikk esetén

Amennyiben a karácsonyra kapott ajándék hibás, sérült vagy nem működik, szavatossági, jótállási igényeket érvényesíthetünk. A garanciális termékek kapcsán, az üzlet köteles a terméket kijavíttatni, vagy ha nem javítható, akkor egy ugyanolyanra kicserélni, végső esetben pedig visszafizetni a vételárat.

Ha nem tetszik a meglepetés

A legtöbb ember előszeretettel ajándékoz elektronikai termékeket karácsonyra, így nem csoda, hogy a bevásárlóközpontban, boltokban, áruházakban, főleg a műszaki üzletekben már bevett gyakorlat az ajándékok visszaváltása. Ugyan törvény továbbra sem kötelezi őket arra, hogy vissza lehessen vinni az ott vásárolt terméket, de ezt többen is január 31-ig mégis lehetővé teszik. Tehát sok helyen a kereskedők jóindulatán múlik, hogy kicserélik-e a karácsonyi meglepetést vagy sem. Ennek oka, hogy itt hibátlan termékekről beszélünk csak szubjektív okok miatt nem megfelelő a megajándékozottnak.

Ettől függetlenül a kereskedők üzletpolitikai okokból felkínálják azt a lehetőséget, hogy záros határidőn belül visszavihető a termék. Tehát ha véletlenül több egyforma ajándékot kapunk, vagy a termék színe, mérete, teljesítménye nem megfelelő a számunkra, akkor általában lehetőség nyílik rá, hogy egy másik termékre kicseréljük. A boltok elsődleges célja, hogy valamilyen más árut találjunk az ajándék helyett, ami azt jelenti, hogy levásárolhatjuk a vételárat. De ha ez nem megoldható, vagy nem egyeznek a felek, akkor gyakran akad olyan eset is, hogy visszaadják a termék árát.

Online vásárlás

Ha online, webáruházban vagy applikáción keresztül vásároltuk az ajándékot, akkor a jótállási, szavatossági igények intézése mellett az átvételtől számított 14 napon belül kötelesek a hibátlan árucikket is visszavenni. De egyre több online kereskedő vállal önkéntesen ennél hosszabb, akár 30 napos elállási időt is.

Nagyon fontos, hogy ha visszaváltásról van szó, akkor a vásárlókat arra kérik, hogy eredeti, sértetlen csomagolásban vigyék vissza az ajándékokat és minden esetben hozzák magukkal a termékhez tartozó számlát is. Tehát a blokkot a későbbi igényérvényesítés érdekében minden esetben célszerű megőrizni. Az ünnepi vásárokban beszerzett ajándékok esetében a kereskedő árusítóhelyen kihelyezett adatait hasznos feljegyezni, telefonnal lefényképezni, hogy probléma esetén fel tudjuk venni vele a kapcsolatot.

Kutyák ovisa és szállodája – minden, amit a napközikről és panziókról tudni kell

Ha valaha is előfordult, hogy egész nap dolgozott, és közben azon gondolkodott, vajon mihez kezd otthon egyedül a kutyája, akkor érdemes megismerkednie a kutyanapközi és kutyapanzió szolgáltatásokkal. Ezek a lehetőségek kifejezetten azoknak a gazdiknak szólnak, akik szeretnék biztosítani kedvencük számára a megfelelő gondoskodást és társaságot akkor is, amikor éppen nem tudnak velük lenni.

„Hygge” – a dánok boldogságának egyik kulcsa

Ahány nép, annyi szokás, legyen az gasztronómia, orvoslás, vagy életfelfogás. A dánok ezutóbbiban kifejezetten jók, de hogyan csinálják?

Óraátállítás – kinek áldás, kinek átok?

Október végén ismét elérkezik az idő, amikor egy órával visszaállítjuk a mutatókat, és ezzel hivatalosan is átlépünk a téli időszámításba. Sokan örülnek a plusz egy óra alvásnak, de a valóságban ez a látszólag apró változás sokkal több szervezetet megvisel, mint gondolnánk.

Hétköznap vagy mindennap? A munkarendek harca a 21. században

A modern multi cégek korszakában egyre több vita bontakozik ki arról, hogy melyik beosztás szolgálja jobban az ember és a gazdaság érdekeit. A klasszikus, állandó 8–4 és 9–5 rendszer, vagy a rugalmasabb, akár hétvégi műszakokat is magába foglaló struktúra. Bár mindkettő ugyanarra a 8 órára épül, a különbség nemcsak az órák számában, hanem az életstílusban és a mentális hatásokban is rejlik.

Miért kedveljük azt, amit ismerősnek érzünk?

Nap mint nap információk milliói bombáznak bennünket. Hírek, reklámok, arcok, dallamok, bejegyzések és üzenetek váltják egymást a szemünk előtt. A legtöbbre talán nem is figyelünk tudatosan, mégis beépülnek a fejünkbe. Azonban miért van az, hogy egy idő után elkezdünk kötődni azokhoz a dolgokhoz – akár egy tárgyhoz, egy emberhez vagy épp egy zenéhez –, amelyek rendszeresen felbukkannak a mindennapokban?