Menü

Fantasztikus illatú sütőtökös desszertek

Szezonja van, nem drága, szeretjük, mert sokoldalú és rendkívül egészséges, tápanyagdús étel. Sütőtökös toplista következik.

Odáig vagyunk a sütőtökért, legyen az leves, főétel vagy desszert. Beszéljünk akár pitéről, muffinról vagy kekszről, a sütőtök szuperül illik mindenbe és a konyhai aromaterápia részeként fantasztikus illatot kölcsönöz a konyhánknak.

Aki süteményeket szereti, készíthet siós-sütőtökös pitét, csokis-sütőtökös muffint, sütőtökös gofrit, akár cukormentesen is! A sütőtökös keksz ízvilágába remekül passzol a mogyoróvaj, ha pedig inkább a leveseket részesítjük előnyben, gondolatban már kanalazom is a krémes gyömbéres-répás sütőtökkrémlevest valamilyen ropogóssal.

Ha a hidegebb idő beköszönt, egy tányér forró krémlevesnek talán még azok sem állnak ellent, akik nem kifejezetten gyakori levesfogyasztók (például én)

A sütőtök megtámogatja a szervezetet, ellát számtalan tápanyaggal és rendkívül sokféle diétába beilleszthető. Számomra már a vidám sárga színével hangulatjavító hatású, emellett számtalan vitamin és ásványi anyag van benne, tápanyagokban gazdag, de kalóriában szegény, s mi mindenre jó még? Soroljuk!

Javítja a szem egészségét.

A benne lévő A-vitamin javítja a látást, az antioxidánsok pedig megvédik a retina sejtjeit.

Segíti az immunrendszer működését.

A sütőtök A-, C- és E-vitaminokban, karotinokban, vasban, magnéziumban és egyéb tápanyagokban gazdag, erősíti az immunrendszert.

Támogatja az emésztést.

A sütőtök rostban gazdag, amely segíti a táplálék megfelelő megemésztését, valamint a fontos tápanyagok felszívódását.

Segíti a fogyást

A sütőtök kalóriában szegény, a benne lévő rost hosszan tartó teltségérzetet biztosít, csökkenti az étvágyat.

Fiatalosabbá teszi a bőrt

A sütőtök magas A-vitamin-tartalma késlelteti az öregedést, és segíti a fiatalos bőr fenntartását.

Csökkenti a szervezetben a gyulladást

A sütőtök élénk narancs színét adó karotinok gyulladáscsökkentő hatásúak.

Terhes nők számára különösen ajánlott a fogyasztása

Segíti a magzati fejlődést, számtalan tápanyaggal van tele.

Kiváló testedzés utáni étel

A sütőtök, a tök és az édesburgonya fogyasztása remek választás edzés utána sportolóknak is.

Csökkenti a magas vérnyomást

Magas rosttartalma szinten tartja a koleszterint, csökkentve a szívbetegségek és a stroke kockázatát.

Segíti a termékenységet

A sütőtökben és a magban lévő B-komplex-vitaminok, valamint az E-vitamin növelik a termékenységet, nőknél és férfiaknál egyaránt.

Ahogy a cikk elején említettem, a sütőtökből sokféle finomság készíthető és könnyedén beilleszthető az étrendünkbe. Fogyasszuk gyakran!

Az almaecet sokoldalú felhasználása és előnyei

Az almaecet egy sokoldalú csodaszer. Amellett, hogy a konyhákban évek óta hódít a viszonylag olcsó áron kapható ecet, a fogyókúrázók körében is népszerű. Azonban milyen jótékony és pozitív hatásai vannak annak, ha minden nap belecsempészed az ételeidbe, vagy vízzel hígítva, mézzel édesítve, iszol néhány kortyot belőle?

Lúgosításra fel

Jön a jó idő, nem csak a kedvünknek kell jobbnak lennie, hanem a testünknek is ideje kiadni magából a káros anyagokat. Irány a lúgosítás!

Edzés és evés: ennyi idővel a sportolás előtt kell ennünk

Az étkezés és az edzés között legalább fél, de ételmennyiségtől és edzési típustól függően akár két órának is el kell telnie. A sportolóknak legjobb körülbelül három órával az edzés előttre időzíteni az étkezésüket.

A fekete retek gyógyhatása, felhasználása

A fekete retek télen is könnyen beszerezhető zöldség! Javasolják megfázás, influenza, de emésztési problémák esetén is. Tudj meg mindent a fekete retekről!

A cikória jótékony hatásai

Ki ne hallott volna már a cikóriakávéról, amit elsősorban a gyerekeknek adnak. De a cikória egyébként is egy széles körben elterjedt gyógynövény, amit jótékony hatásai mellett íze miatt is szívesen fogyasztanak, levele a saláták kedvelt összetevője.