Menü

Reggeli frissítők kávé helyett

Bár a kávénak is van pozitív egészségügyi hatása, mint például az, hogy serkenti az agyműködést és jótékony hatással van a gyomorra és a májra, azonban, ha túl sokat fogyasztunk belőle, káros lehet, különösen a szívműködésre. Ezen kívül, a rendszeres kávéfogyasztás a fogunknak sem tesz jót, elszínezi őket, illetve könnyen megmarhatja a fogzománcot, ami idővel akár fogszuvasodáshoz is vezethet. Ezen kívül az éberségért felelős hormon, a kortizol kávé nélkül is termelődik reggel, így a kávét nyugodtan hagyhatjuk a főétkezés utánra, amikor valóban szükséges lehet egy extra energiabomba a napunkhoz.

Ha szeretnénk a reggeli rutinunkban lecserélni a kávét, vagy legalább néha valamilyen alternatívát fogyasztani helyette, akkor több lehetőség közül is választhatunk.

A legegyszerűbb megoldás az, ha egy nagy pohár vízzel indítjuk a napot, amit feldobhatunk egy kis uborkával, esetleg citromlével, ami sok C-vitamint is tartalmaz. Azért fontos már reggel a szervezet megfelelő hidratálása, mivel minden egyes sejtben zajló folyamathoz víz szükséges. Legyen szó akár méregtelenítésről, energiatermelésről vagy szabályozásról, minden folyamat közege – és sokszor résztvevője is – a víz.

Ha mindenképpen szeretnénk koffeint csempészni a reggeli rutinunkba, kávé helyett jó alternatíva lehet a zöld tea. Nem csak lassabban fejti ki hatását, ezzel megkímélve szervezetünket a sokktól, hanem tovább is tart, ezzel felpörgetve az anyagcserénket is. Antioxidáns tulajdonsága is ismert, valamint diétázóknak is ajánlják koleszterinszint csökkentő hatása miatt.

Ha valami laktatóbbal szeretnénk kezdeni a napot, akkor jó választás lehet egy turmix. Egy almás-fahéjas zabpehely turmix tökéletes napindító, nem csak amiatt, hogy a zabpehely lassan felszívódó szénhidrátként fokozatosan emeli a vércukorszintet és sokáig csillapítja az éhségérzetet, hanem amiatt is, mert az alma pektintartalma segít a bélrendszer tisztításában. A fahéj opcionális, azonban antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatása miatt érdemes lehet ezzel ízesíteni a reggeli italunkat.

Ha ennél is könnyedebben szeretnénk indítani a napot, egy egyszerű gyümölcs- vagy zöldségturmixot is készíthetünk. A répaturmix például magában is megállja a helyét, de készíthetjük vegyesen, gyümölcsökkel, mint például almával vagy naranccsal. A répának rendkívül magas A- és C-vitamin tartalma van, valamint jó hatással van az anyagcserére és elősegíti a megfelelő bélműködést.

Bár megosztó étel a spenót, kiváló turmix alapanyag, különösen, ha reggeliről van szó. Fontos, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot fogyasszunk mellé, mivel magas kálium tartalma miatt vízhajtó tulajdonságú, azonban az anyagcserénkre is jó hatással van ezáltal. Uborkával és citromlével is feldobhatjuk, így nem csak ásványi anyagokkal, de vitaminokkal is ellátjuk a szervezetünket már a nap elején.

A nátrium-glutamát egészségre gyakorolt hatásai

A nátrium-glutamát, röviden MSG vagy E621 a világon legnagyobb mennyiségben használt ízfokozó adalékanyag, melyet az élelmiszeripar előszeretettel tesz bele a lehető legváltozatosabb ételekbe, a levesektől kezdve a sajton és a paradicsomszószon keresztül a húsfélékig. Kicsi az esélye annak, hogy egyáltalán nem fogyasztottunk MSG-t az elmúlt huszonnégy órában.

A sztívia ritkán hallott mellékhatásai

Levélkivonata háromszázszor édesebb, mint a répacukor, ellenben kalóriamentes, ezért gyakran ajánlják azok számára, akik szeretnék elhagyni a cukrot étrendjükből. Gyakran olvashatjuk viszont, hogy a steviának egészségünkre káros mellékhatásai is lehetnek, ezért nem mindenkinek ajánlott a fogyasztása.

Milyen a mikrobiom diéta?

„A fogyás a belekben kezdődik” – tartja a mikrobiom diéta, de pontosan mit is jelent ez az étrend, életmód, szemlélet?

Nyugtató gyógynövények stressz, szorongás ellen

Átérzem a stresszes napokat. Sokszor hiába a jótanács, „ne idegeskedj”, „ne vedd fel” „ne vedd magadra” „engedd el” „ne izgulj ezen” – bizony, aki stresszes helyzetben van, annak nem olyan egyszerű ezt csettintésre másként érezni.

Tudnivalók a dán diétáról

A dán diéta alatt meglepően hamar kopnak lefelé a kilók, a zsír- és szénhidrátbevitel jelentős csökkentése miatt. Bár rövid idő alatt szemrevaló eredményt garantál, meg is kell hozni érte az áldozatot. Van pár szigorú szabály, amit be kell tartanod, egyébként nem sikerül.