Menü

A szemkörnyékápolás fontossága

Arcbőrünk sokat elárul rólunk. Nem szeretjük karikásnak, táskásnak látni a szemeinket reggelente és nem örülünk, mikor azt mondják „olyan fáradtak a szemeid”. Természetesen mindenki üdén és frissen szeretne kinézni, fiatalos külsőt akar, melyet elégedetten szemlél a tükörben, azonban a fiatalos tekintet egyik kulcsa a megfelelő szemkörnyékápolás és a ráncmegelőzés.

A szemápolás már prevenciós jelleggel megkezdődhet még a ráncok megjelenése előtt! Ekkor már bevethetőek a speciális készítmények, melyeket kifejezetten az érzékeny szem körüli bőr ápolására fejlesztettek ki.

Tudni kell, hogy a szemkörnyék bőre rendkívül érzékeny, ezért más krémek valók arra a területre. Krémezésnél figyelni kell arra, hogy kerüljük a durva dörzsölést, a túl erős gyümölcssavas peelingezést, az pedig alapszabály, hogy a sminket minden este alaposan távolítsuk el szemeinkről elalvás előtt.

A szemkörnyékápolására kifejlesztett kozmetikumok különlegesek, kevésbé zsírosak és sokkal kíméletesebbek a szemkörnyék vékony, érzékeny bőrfelszínéhez.

A szem alatti karikákra, táskákra, duzzanatokra nagyon hatékony módszer a szemkörnyéki masszázs, mely fokozza a vér- és a nyirokkeringést.

Amennyiben fiatalos arcbőrt szeretnénk és a szem alatti ráncok kialakulásának késleltetését, akkor tartsuk szem előtt, hogy a szoláriumozás és a mértéktelen napozás, az UV-sugarak károsító hatása bizony felelős a bőrünk állapotáért.

Tudni kell azt is, hogy semmilyen kozmetikum önmagában nem csodaszer. Amennyiben nem figyelünk a megfelelő folyadékfogyasztásra és nem alszunk eleget, annak bőrünk látja kárát, ellenben ha erre figyelünk, a bőrünk annál szebbé, ragyogóbbá válik.

A vitamindús táplálkozást is meghálálja az arcunk, a vitaminhiány azonnal megjelenik, ezért a tápanyagdús étrend a legjobb fegyver a hatékony bőrápolásban.

A kipihent, üde tekintetért külsőleg és belsőleg is meg kell tennünk mindent.

A hunyorgás, a sírás, a nevetés, a képernyő órákig történő bámulása is nyomot hagy az arcunkon, különösen a szemkörnyék területén. Mivel itt rendkívül vékony a bőr, sokkal sérülékenyebb, mint az arc többi részén.

Az éjszakázás, a dohányzás, a drasztikus fogyókúra következményei mindig megjelennek a bőrünkön, a szem alatti sötét karikák, táskák, duzzanatok formájában, a hosszútávú egészségtelen életmódot pedig lehetetlen kozmetikumokkal visszaállítani.

Légzőgyakorlatok, amelyek nyugtató hatásúak

A stresszfaktorokat nem tudjuk elűzni,, azon azonban dolgozhatunk, hogy kezelni tudjuk saját érzelmeinket, illetve mérsékeljük a feszültséget. Nagyszerű és könnyen elsajátítható stresszkezelő módszer például a légzőgyakorlat, amelyből számtalan változat ismert, így tényleg mindenki megtalálhatja a neki leginkább megfelelő típust. Az alábbiakban a Women's Health gyűjtése alapján ismertetünk néhányat, és mindenkit arra biztatnánk, hogy kísérletezzen bátran - mentális és lelki egészsége érdekében megéri.

Ganglion– dudor az ízületeken

Sokszor érezhetünk ízületeinknél fájdalmat, egy-egy mozdulat is nehezünkre eshet, de van úgy, hogy már nem csak fájdalom, hanem fizikai jel is látható, ez pedig utalhat ganglion cisztára.

Napégés – így kezeld

Már nem csak nyáron jelentenek gondot a napsugárzás okozta bőrproblémák, a napégés lehet enyhe, de lehet súlyos is. Adunk pár tippet, hogyan kezeld, ha bőrödnek túl sok volt a napból.

A torokfájás okai

A torokfájásnak számos, rendkívül szerteágazó oka lehet, és nem árt tudni, hogy a torokfájás nem önálló betegség, hanem egy tünet. A panaszt okozó betegségtől függően változhat a fájdalom jellege szerint: gombócérzés, viszketés jelentkezhet és lehet fájdalmas a nyelés is. Az intenzitását tekintve is változatos lehet, az egyszerű kellemetlenségtől a súlyos, alig elviselhetőig változhat.

Az ínhüvelygyulladásról

Az ínhüvelygyulladás (tenosynovitis) világszerte emberek millióit érintő fájdalmas és hátráltató mozgásszervi betegség, ami a test különböző részein jelentkezhet. Leggyakrabban a csuklók, az ujjak inai, valamint az Achilles-ín érintett.