Menü

Finom ételek amelyek támogatják a vesét

Ínycsiklandó ételekkel is lehet támogatni a vese működését, sokat számít a magas antioxidáns-tartalom.

A vese nemcsak a vizelet és méreganyagok kiválasztásáért felelős, hanem segít a vérnyomás szabályozásában és a vörösvértest termelésében is. A vesék egészséges működését a legjobban az elegendő folyadékfogyasztással támogathatod. Másfél-két liter tiszta víz a minimum naponta egy felnőtt embernek.

Az alább látható ételek támogatják a vesék működését, segítik a kiválasztás folyamatát, miközben vitaminokkal és ásványi anyagokkal látják el a szervezetet. Finom recepteket is mellékeltünk, amikkel színesíteni tudod az étrendedet.

A rostban gazdag édesburgonya igazi káliumforrás, ami segít kiegyensúlyozni a szervezet nátriumszintjét, ezen tulajdonsága a vesékre is jó hatással van. A könnyen elkészíthető rozmaringos édesburgonyát még annak is érdemes kipróbálni, aki a sima krumplit nem szereti.

Az áfonya magas antioxidáns-tartalmának köszönhetően támogatja a vesék működését, az étrendbe változatos módon beilleszthető. Fagyasztott formájában fogyasztva is éppoly egészséges, mint frissen.

A kelkáposzta levelei rostban, A- és C-vitaminban gazdagok, a vesék működését is serkentik. A harminc perc alatt elkészíthető ínycsiklandó paradicsomos káposzta garantáltan jót tesz a kiválasztószervnek.

A brokkoli olyan enzimeket tartalmaz, melyek védik a veséket. Érdemes roppanósan puhára készítve, brokkolisalátaként minél gyakrabban fogyasztani.

Az alma az egyik legegészségesebb harapnivaló, értékes rostokat, pektineket tartalmaz. Ezek csökkentik a vesekárosodás esélyét, mivel stabilizálják a vércukor- és koleszterinszintet is: növekedésük káros hatással van a szervre. Almás céklasaláta formájában fogyasztva isteni finom.

Az olajos halak - mint a tonhal és a lazac - értékes omega-3-tartalma nemcsak a vérzsír szintjét csökkentik, de még a vérnyomásra is hatnak. Mivel a magas vérnyomás okozhat veseelégtelenséget, érdemes olyan ételeket enni, amik segítik kordában tartani az értéket, ilyen az isteni avokádós tonhalsaláta is.

Az eper alacsony glikémiás indexű, ízletes gyümölcs, rengeteg antioxidánst és rostot tartalmaz. Az antioxidánsok csökkentik a szervezetben található szabad gyököket, így megkönnyítik a vesék kiválasztási funkcióját. Hideg eperkrémleves formájában hűsítő finomság készíthető.

A karfiol magas C-, B-vitamin- és rosttartalma is támogatja a vesék egészséges működését. Nem csak a közismert, hagyományos krémleves formájában fogyasztható, a régimódi prézlis karfiolt is érdemes kipróbálni.

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?

Ultrafeldolgozott élelmiszerek

Amikor belépünk egy üzletbe, kedvünkre vásárolunk a polcokról, de valószínűleg sokszor azt se tudjuk, hogy konkrétan milyen élelmiszer került a kosárba. Pedig a boltokban rengeteg a feldogozott termék, ilyen az ultrafeldolgozottak köre is.

Reggelizéssel kapcsolatos tévhitek

Ahányféle diéta és trend, annyiféle útmutatás az étkezésekről. Tények és tévhitek a reggeliről, pro és kontra.

Ashoka jótékony hatásai

Az Ashoka szó szerinti jelentése: „gondok nélkül”. A hinduk egyik legfontosabb fája, amely egész India szerte honos.

Szezonális zöldségek májusban

Elérkezett az a tavaszi hónap, amikor a piacon már csupa friss és szezonális zöldséget találhatunk. Érdemes tudni, miért fontos ezeknek az idény zöldségeknek a fogyasztása, és hogyan csempészhetünk többet belőlük az étrendünkbe. Felejtsük el végleg a telet, és készüljünk tápanyaggal és vitaminokkal teli friss ételekkel a nyárra!