Menü

Mi köze az alvásnak az egészséges életmódhoz és a fogyáshoz?

Az alvás és az egészséges életmód kapcsolatának összefüggése talán nem újkeletű téma, ha esetleg mégis kérdéseket vet fel, milyen módon hatnak egymásra, nos erről írunk mai cikkünkben, szánjanak néhány percet az elolvasására.

Az alvásnak sok pozitív hatása ismert, ennek ellenére sokan elhanyagolják, és megelégednek mindössze 5-6 óra alvással, pedig az nem elegendő.

A legtöbb fogyókúra vagy életmódváltó-program úgy kezdődik, hogy a legfontosabb sikerességi szempontok egyikeként említik az elegendő alvást. A pihenésnek legalább akkora szerepe van a céljaink elérésében, mint bármi más tényezőnek.

Az egyik legérdekesebb kutatás, miszerint az alvás bizony fogyaszt. Bármily meglepő, ez tényleg igaz.

Nézzük hogyan hat az alvás a fogyókúránk sikerességére.

Egyrészt, ha korábban lefekszünk, kivédhetjük a késő esti nassolást. A televízió, számítógép, laptop előtti majszolást, pótvacsorát, nasit. Ilyenkor ugye Te sem a répád rágcsálod a hűtőből? Viszont, ha alszunk, nem eszünk. Ugyebár.

Több alvás = több elégetett kalória.

Ahogy a testedzés, úgy az alvás is segíti a kalóriák felhasználását, már csak ezért is megéri korábban lefeküdni, ezáltal többet pihenni.

Alvás hűvös hőmérsékletben.

Ha fogyni akarunk, érdemes bevetni ezt az apró trükköt is. A hűvös környezetben történő alvás felpörgeti a zsírégetést, az elégetett kalóriákat ugyanis a szervezet a testhőmérséklet fenntartására fordítja. Nem is rossz, ugye?

Aki nem alszik eleget, az egész nap nassol. A reggelit valószínűleg kihagyja és egész nap majszol, rágcsál, eszik, nassol, aki fáradt, álmos, nyűgös.

Biztosan tapasztalta már más is, hogy ilyen állapotban a szénhidrátokhoz nyúlunk, mégpedig a legrosszabb fajtákhoz, nem is a barna rizshez és a zabpehelyhez.

Nem én állítom ezt, egy tanulmány során derült fény arra, hogy amikor nem alszunk eleget, akkor a ghrelin nevű éhséghormon szintje megnő, a jóllakottságért felelős leptin hormon szintje pedig lecsökken. Ennek következtében naponta akár 300-500 kalóriával is többet eszünk.

Alváshiány esetén nemcsak az étkezésekkel viszünk be több pluszkalóriát, de a vásárlás is igazi „aknamező”, ugyanis többszáz kalóriával több - kevésbé fontos – ételt vásárolunk, ha fáradtan és éhesen megyünk boltba.

Ha valaki komoly energiákat fektet a fogyókúrájába, életmódváltásába, akkor a fentiek ismeretében érdemes tehát kialudni magunkat, mielőtt a fogyókúrából észrevétlenül hízókúra lesz.

Strandolás – Hol, hogyan és mennyiért?

A jó idő eljövetelével egyre többen mehetnek strandolni és napozni akár fürdőkbe, akár a Balatonhoz, vagy éppen más hazai vizekhez is. Ilyenkor minden korosztály kedvelt kikapcsolódása a strandolás, a napozás, sportolás. Ezzel pedig együtt járnak az olyan problémák, mint a hova is menjünk kérdéskör, leégés, hol mit lehet az “úszkáláson” kívül csinálni, drága élelmiszerek a vízparton. Ebben a cikkben azt próbálom megnézni, hogy hol lehet érdemes strandolni, másrészt milyen alapvető problémákkal kell szembenéznünk, mikor strandolásra adjuk a fejünket.

Amit az élelmiszerpazarlás ellen tehetünk…

A világ számos országában éheznek az emberek, másutt meg hatalmas mennyiségű élelmiszer végzi a kukában. Nagyon nagy mértékű probléma az élelmiszerpazarlás manapság. Mit tehetünk ellene?

Életünk egy hátizsákban

Amikor az ember az otthonában körülnéz, azok a dolgok veszik körül, amit az élete során összegyűjtött és felhalmozott. Bútorok, emlékek. Vajon mit vinnénk magunkkal, ha olyan életet élnénk, ami folyamatos helyváltoztatással jár?

Házi gyógyszertár

Minden háztartásban megtalálható a gyógyszer, de nem mindenki tudja, hogy melyek azok, amiket érdemes állandó jelleggel tartanunk, illetve ezeket hogyan is tároljuk.

Dekorációs ötletek teraszra

Az őszi lombhullásig szinte minden szabad időt szívesen tölt el a család egy meghitt teraszon, ahol helyet kaphatnak a kerti ülőgarnitúra mellett a szolár lámpák, növények, dekortárgyak, gyertyák. Egy kert és hozzá egy terasz folyamatos elfoglaltságot ad az embernek őszig, de érdemes dolgozni érte