Menü

Mi az a moringa és mitől olyan egészséges?

A moringafa magja rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, többek közt gyulladáscsökkentő hatású, de segíthet a rák megelőzésében is.

A gyulladást azért kell leküzdeni, mivel számos betegség kialakulásában játszik kiemelkedő szerepet, mellyel szemben szervezetünk folyamatosan harcol, ám megfelelő tápanyagokkal ezt megtámogathatjuk.

Az említett csodanövény India északi részén őshonos, de a világ számos más részén is ismert táplálékkiegészítő. Többféle formában megvásárolható, kapszulában, por állagban, kivonatban forgalmazva, olajként, de teaként is megtalálható, melynek íze enyhén kesernyés.

A növényben 90 létfontosságú tápanyag és 46 féle antioxidáns van, joggal tarthatjuk remek immunerősítőnek, hiszen normalizálja a vérnyomást, s jó hatású az ízületekre. Valóságos energiabombáról van szó! Csak éppenséggel az energiaitalok (és más koffeintartalmú italok: kávé, tea, kóla stb.) ismert káros mellékhatásai nélkül.

A moringa az egyik legtápanyagdúsabb étrendkiegészítő.

A világhálót segítségül hívtam és pontosan megtaláltam a benne rejlő tápanyaglistát, mely szerint egy csésze moringamag tartalmazza a napi C-vitamin szükséglet 235, a napi vasszükséglet 350, a káliumszükséglet 13, a magnéziumszükséglet 28 és a kalciumszükséglet 3 százalékát, továbbá a vitaminok és tápanyagok mellett 19-féle aminosav is található benne.

A moringa gyulladáscsökkentő étrendkiegészítő, sok antioxidánssal, melyek védenek az oxidatív stressztől, segítenek megőrizni a szív egészségét, s nem elhanyagolható az sem, hogy egészséges zsiradékokat és rostokat tartalmaz, melyek csökkentik a koleszterinszintet és segítik az emésztést.

A moringa gazdag A-, a C-, a B1-, a B2-, a B3- és a B6-vitamin forrás, továbbá bővelkedik folátban, magnéziumban, vasban, kalciumban, foszforban és cinkben is. Magas tápanyagtartalma van, az előírtnál nem javasolt nagyobb dózisban használni.

Elkeverhető tejjel, vízzel, fogyaszthatjuk teaként, de a forró vízben veszít értékes tulajdonságaiból, így ez a fogyasztási mód meggondolandó.

Az élsportolók legális doppingszerként fogyasztják, a teljesítménynövelő hatása miatt. Bármely korban fogyasztható, ismert mellékhatása nincs, akár kisbabáknak is adható.

A moringa klorogénsavat is tartalmaz, amely segít stabilizálni az étkezés utáni vércukorszintet, ami a cukorbetegség megelőzésében játszik fontos szerepet, így a fentiek ismeretében, ha megtehetjük, vegyük be az étrendünkbe a moringát.

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?

Ultrafeldolgozott élelmiszerek

Amikor belépünk egy üzletbe, kedvünkre vásárolunk a polcokról, de valószínűleg sokszor azt se tudjuk, hogy konkrétan milyen élelmiszer került a kosárba. Pedig a boltokban rengeteg a feldogozott termék, ilyen az ultrafeldolgozottak köre is.

Reggelizéssel kapcsolatos tévhitek

Ahányféle diéta és trend, annyiféle útmutatás az étkezésekről. Tények és tévhitek a reggeliről, pro és kontra.

Ashoka jótékony hatásai

Az Ashoka szó szerinti jelentése: „gondok nélkül”. A hinduk egyik legfontosabb fája, amely egész India szerte honos.

Szezonális zöldségek májusban

Elérkezett az a tavaszi hónap, amikor a piacon már csupa friss és szezonális zöldséget találhatunk. Érdemes tudni, miért fontos ezeknek az idény zöldségeknek a fogyasztása, és hogyan csempészhetünk többet belőlük az étrendünkbe. Felejtsük el végleg a telet, és készüljünk tápanyaggal és vitaminokkal teli friss ételekkel a nyárra!