Menü

A szupermarketek trükkjei

Azzal nem mondok újat, hogy az eladók többsége a pénztárcánkra vadászik, a legtöbb bevásárlóközpont mindenféle felületen és módon, reklámmal, emaillel, online és számtalan más egyéb módszerrel szeretné becsalogatni a potenciális vásárlókat az üzleteikbe. A szupermarketek marketingje a vevők manipulálására nagy hangsúlyt fektet, különböző trükkökkel cserkésznek be minket. Vagy nem?

Vásárlóként talán nem is mindig vagyunk tisztában a marketing trükkökkel, melyeket alkalmaznak az áruházak a befolyásolásunkra, pedig mindent megtesznek, hogy minél több pénzt húzzanak ki a zsebünkből. Melyek ezek a trükkök?

Az egyik leggyakoribb az átrendezés. Gyakran megteszik, hogy átpakolják a szupermarketek termékeit, azzal a céllal, hogy kissé összezavarják a vásárlókat, ami arra szolgál, hogy minél többet sétálgassunk az üzletben, keresve a kívánt árut, ezzel pedig nagyobb eséllyel vehetünk meg más olyan termékeket, amelyeket eredetileg nem is terveztünk volna.

Trükkös árak…

499Ft, 999Ft és társaik…Ezzel próbálnak átverni, mert az első számjegyet látjuk elsőre, így olcsóbbnak ítéljük hirtelen az adott terméket, ami kicsit szintén átverés.

Gyakori a „kettőt veszünk, úgy olcsóbb” akció, ezzel pedig az a baj mindössze, hogy a két dolog szinte ugyanannyiba kerül, mint ha egyesével vennénk meg.

Olykor a nagyobb kiszereléssel kecsegtető mennyiség sem feltétlen jelent annyira jóval olcsóbb akciós árat.

A hatalmasra tervezett bevásárlókocsik is részei a pénzcsalogató módszernek, hiszen nagyobb kocsiba jóval több áru elfér, kutatások mutatják, hogy így az emberek sokkal többet vásárolnak.

Mit gondolsz erről?

A leértékelés és a „turkálós” ládák sajnos a gyengéim, itt marketing ide, trükk oda, elvérzek általában, hiszen mindig „beletúrok”, vajon mit adnak jóval ár alatt.

A pénztárnál sorban állva van idő és lehetőség ezeket átnézni, s még simán landolhat egy-egy termék a kosárban, hiszen a kasszáknál helyezik el az akciós árukat, nem véletlenül. Pedig mi határozottan azt érezzük, hogy jó üzletet kötöttünk.

Régóta tudjuk, hogy nem ajánlott éhesen menni a boltba, de aki mégis így tesz, az garantáltan elcsábul a grillcsirkés, vagy a friss pékárus részlegnél, az illatok ugyanis beindítják minden érzékszervünket, s ha még farkaséhesek is vagyunk, onnantól nyert ügyük van.

A fent említett trükkökkel pedig az üzleteknek az a célja, hogy a vevőt minél tovább benntartsa az üzletben és minél több termék megvásárlására késztessen. Talán a cikk után erre már jobban figyelünk és tudatosabban vásárolunk, de az áruházláncok mindig újabb és újabb trükkökkel fognak vásárlásra bírni minket.

Karácsonyi szimbólumok

Az életünk, lelkünk, lakásunk decemberben ünnepi díszben várja a karácsonyt. Az otthonunk, a kert, a lakás, a szobák, az ablakok, a fenyőfa, a ruházatunk, a munkahelyünk és a legtöbb üzlet, bevásárlóközpont is karácsonyi pompával ragyog. Vajon ismerjük, hogy ezek a szimbólumok, díszek, dekorációk milyen jelentéssel bírnak?

Tűzveszély a lakásban! Mitől lehet veszélyes az advent?

Minden évben több tucat lakástűz ad munkát a tűzoltóknak ünnepekkor. A legtöbb tűz adventi koszorúkból és karácsonyfákból keletkezik, de hasonlóképpen veszélyesek az óvatlanul elhelyezett karácsonyi dekorációk is.

Ehető vadnövények nyomában

Hazánk növényvilága az éghajlati és domborzati adottságainak köszönhetően, nagyon változatos és fajtákban gazdag. Napjainkban ezeknek csak töredékével találkozhatunk a bio- és reforméletmód boltok polcain, ilyenek a vad gyümölcsökből készült lekvárok, szörpök.

Nincs advent és karácsonyvárás sült gesztenye nélkül

Nincs advent és karácsonyvárás sült gesztenye nélkül, de nemcsak a karácsony jellegzetes csemegéje, hanem az ősz és a tél elengedhetetlen étele. A papírba csomagolt forró, sült gesztenye illata szinte aromaterápiaként hat az emberre az adventi vásárok forgatagában, természetesen egy bögre illatos forralt borral együtt.

Mit kell tudni a jojobáról?

A Jojoba egy erős évelő örökzöld fás cserje, mely 4-4,5 m magasra nő meg. Hosszú gyökerei (akár 10-12m) és ehető gyümölcse van. Hosszú gyökereinek köszönhetően gyakorlatilag bármilyen körülmények között életben képes maradni, azonban elsősorban a száraz, kopár területeken érzi jól magát. A Jojoba Arizonában, Dél-Kaliforniában és Mexikóban őshonos.