Menü

A szupermarketek trükkjei

Azzal nem mondok újat, hogy az eladók többsége a pénztárcánkra vadászik, a legtöbb bevásárlóközpont mindenféle felületen és módon, reklámmal, emaillel, online és számtalan más egyéb módszerrel szeretné becsalogatni a potenciális vásárlókat az üzleteikbe. A szupermarketek marketingje a vevők manipulálására nagy hangsúlyt fektet, különböző trükkökkel cserkésznek be minket. Vagy nem?

Vásárlóként talán nem is mindig vagyunk tisztában a marketing trükkökkel, melyeket alkalmaznak az áruházak a befolyásolásunkra, pedig mindent megtesznek, hogy minél több pénzt húzzanak ki a zsebünkből. Melyek ezek a trükkök?

Az egyik leggyakoribb az átrendezés. Gyakran megteszik, hogy átpakolják a szupermarketek termékeit, azzal a céllal, hogy kissé összezavarják a vásárlókat, ami arra szolgál, hogy minél többet sétálgassunk az üzletben, keresve a kívánt árut, ezzel pedig nagyobb eséllyel vehetünk meg más olyan termékeket, amelyeket eredetileg nem is terveztünk volna.

Trükkös árak…

499Ft, 999Ft és társaik…Ezzel próbálnak átverni, mert az első számjegyet látjuk elsőre, így olcsóbbnak ítéljük hirtelen az adott terméket, ami kicsit szintén átverés.

Gyakori a „kettőt veszünk, úgy olcsóbb” akció, ezzel pedig az a baj mindössze, hogy a két dolog szinte ugyanannyiba kerül, mint ha egyesével vennénk meg.

Olykor a nagyobb kiszereléssel kecsegtető mennyiség sem feltétlen jelent annyira jóval olcsóbb akciós árat.

A hatalmasra tervezett bevásárlókocsik is részei a pénzcsalogató módszernek, hiszen nagyobb kocsiba jóval több áru elfér, kutatások mutatják, hogy így az emberek sokkal többet vásárolnak.

Mit gondolsz erről?

A leértékelés és a „turkálós” ládák sajnos a gyengéim, itt marketing ide, trükk oda, elvérzek általában, hiszen mindig „beletúrok”, vajon mit adnak jóval ár alatt.

A pénztárnál sorban állva van idő és lehetőség ezeket átnézni, s még simán landolhat egy-egy termék a kosárban, hiszen a kasszáknál helyezik el az akciós árukat, nem véletlenül. Pedig mi határozottan azt érezzük, hogy jó üzletet kötöttünk.

Régóta tudjuk, hogy nem ajánlott éhesen menni a boltba, de aki mégis így tesz, az garantáltan elcsábul a grillcsirkés, vagy a friss pékárus részlegnél, az illatok ugyanis beindítják minden érzékszervünket, s ha még farkaséhesek is vagyunk, onnantól nyert ügyük van.

A fent említett trükkökkel pedig az üzleteknek az a célja, hogy a vevőt minél tovább benntartsa az üzletben és minél több termék megvásárlására késztessen. Talán a cikk után erre már jobban figyelünk és tudatosabban vásárolunk, de az áruházláncok mindig újabb és újabb trükkökkel fognak vásárlásra bírni minket.

Forróságban is biztonságban – így előzzük meg a hőgutát a kutyáknál!

A nyári kánikulában nemcsak az emberek szenvednek a forróságtól, hanem négylábú barátaink is. A kutyák különösen érzékenyek a hőgutára, mert nem tudnak úgy izzadni, mint mi, és testhőmérsékletük könnyen megemelkedhet, ha nem figyelünk rájuk. A hőguta életveszélyes állapot lehet, de néhány egyszerű óvintézkedéssel megelőzhető.

Tűzgyújtási tilalom van érvényben – mit jelent ez?

A tartósan száraz, meleg időjárás miatt általános tűzgyújtási tilalmat rendeltek el több megyében. A tilalom célja az erdő- és bozóttüzek megelőzése, amelyek ilyenkor már egy apró szikra hatására is hatalmas károkat okozhatnak.

Őznász a közutakon (is) - Veszélyes időszak kezdődött az autósokra

Hazánkban az utakon elütött nagyvad háromnegyede őz. Az őzbalesetek döntő része pedig pont ezekben a hetekben történik.

Villámlás és mennydörgés – tudod, mit kell tenned?

Mindenki találkozott már olyan viharral, ami hangos dörgéssel és villámlással járt, de vajon mindenki tudja e, hogy ilyenkor mit kell tenni?

Miért ilyen sekély a Balaton?

A Balaton Európa egyik legsekélyebb tava, de vajon miért alakult így, és hogyan befolyásolja ezt a jövőben a klímaváltozás? A „magyar tenger” különleges geológiai múltja és a globális felmelegedés hatásai olyan kérdéseket vetnek fel, amelyek túlmutatnak a nyaralás élményén.