Menü

A sárgarépa jótékony hatásai

Finom íze mellett a répa rengeteg béta-karotint, A-vitamint, ásványianyagokat, és antioxidánsokat tartalmaz. Egészségre gyakorolt hatásai a szemre, bőrre, emésztőrendszerre, és a fogakra is kiterjednek.

A répa magas antioxidáns tartalma miatt védőréteget von a szív köré, így csökkentve a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Alfa-karotint és luteint is tartalmaz, amely szintén segíti a szív védelmét, megvéd az oxidatív károktól, és a koleszterinszint növekedésétől, mivel rosttartalma megköti az epesavat.

Tisztítókúra

Magas A-vitamin tartalma miatt segíti a májat a szervezet megtisztításában. Csökkenti az epe és a zsír máj felé áramlását, rosttartalma pedig segíti a bélrendszer tisztítását.

Kalciumforrás

Kevesen tudják, hogy a répa remek kalciumforrás, ami elengedhetetlen az egészséges csontokhoz.

Remek rostforrás is, így rendszeresíti az emésztést, valamint gyógyítja a székrekedést és a refluxbetegséget. A fogyást is segíti.

Magas karotiniod tartalma segíti a vércukorszinten tartását, alkalin komponense javítja a vesék működését. Magas kálium tartalma ellensúlyozza a magas vérnyomással együtt járó magas nátrium szintet.

Antioxidáns és A-vitamint tartalma miatt sok bőrproblémát megelőz és segíti a bőr egészségének fenntartását.

A répa C-vitamin tartalma segíti a szervezet kollagén termelését, amely javítja a bőr rugalmasságát, így késlelteti a bőr öregedését. Az A-vitamin erős antioxidáns tulajdonsága miatt a szabadgyököket támadja, így akadályozva meg a ráncok, pigmentfoltok, és egyenetlen bőr kialakulását.

Hogyan vásároljuk, melyik a jó?

A piacon vett répa legyen élénk narancsszínű, abban több karotin van. Levelestül árusított répa esetén figyeljünk az élénk zöld színű, fonnyadásmentes levelekre.

Nyersen vitamin- és rosttartalmát élvezhetjük. De a hőkezelt (sütött, főzött) sárgarépából sokkal több karotint és antioxidáns anyagot tud szervezetünk felhasználni. A karotin felszívódásának érdekében a sárgarépát zsiradékkal együtt érdemes fogyasztani, ugyanis az A-vitamin zsírban oldódik.

Sárgarépa saláta

Hozzávalók

4 db sárgarépa, tisztítva, szeletelve

2 kis lilahagyma, vékonyra szeletelve

100g sós, nedves sajt (pl. feta), kis darabokra vágva

2 ek. hidegen sajtolt olaj (pl. olíva)

só, zöldfűszerek ízlés szerint

Elkészítés:

A fenti a sorrendben mindent egy nagy tálba teszünk. Megsózzuk, végül olajozzuk. Összekeverjük, majd pár órára hideg helyen állni hagyjuk.

Jó étvágyat!

Finomságok édesburgonyával - válogatás

Az édesburgonya az utóbbi időben nálunk is egyre elterjedtebb - mutatjuk, mi mindent csinálhatsz belőle!

Így hat ránk a csípős paprika

A paprika közismerten igen magas C-vitamin-tartalmú zöldség. Számos más vitamint és fontos növényi hatóanyagokat - karotinoidokat, luteint, likopint, zeaxantint - tartalmaz, így fogyasztása mindenképpen egészséges.

Miért együnk diót?

A dió az egyik legértékesebb gyümölcsünk. A dióbél nemcsak ízletes, hanem bizony egészséges is.

Ashwagandha: Az álombogyó jótékony tulajdonságai

Az álombogyó (Ashwagandha, Withania somniferam farkascseresznye) amellett hogy az egyik legismertebb és legtöbbet használt gyógynövény az ayurvéda, siddha és kínai gyógyászatban, a nootropikumok jellegzetességeit is magában hordozza, ezért mind a mai napig tökéletes a neurodegeneratív betegségek, pl. az Alzheimer-kór és a depresszió kezelésére.

Miért olyan fontos a B vitamin és milyen tünetek jelzik a hiányát

Minden vitamin nagyon fontos a szervezetünknek, de a B vitamin bevitel különösen ajánlott az immunrendszer támogatása érdekében. A legjobb megoldás élelmiszerek formájában bevinni.