Menü

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.

Kreatív és innovatív megoldások használata a kiválasztási folyamatban lehet a megoldás.

Gyerekként az Y és Z generáció tagjai legtöbbször nem kint játszottak a barátaikkal, gyakran zárkóztak be a szobájukba a kedvenc számítógépes játékukkal – a monitort bámulva. Az okostelefonok és tabletek korában már a szobájukba sem kell többé bezárkózniuk. Most, amikor elhagyták a szülői házat és beléptek a munka világába, igazi kihívás elé állítják a vállalatokat, hogy meg tudják őket szólítani. A pénzügyi krízist már régen magunk mögött tudhatjuk és a munkaerőpiacon a kínálati oldal az erősebb. Az Y és Z generáció munkavállalóknak nem kell attól tartania, hogy tömegekkel kell megküzdeniük egy-egy pozícióért – a helyzet inkább fordított. Megengedhetik maguknak, hogy hosszasan böngésszék végig a kínálati álláspiacot online és válogassanak az állásajánlatok között.

Közös tulajdonságok:

Szórakozni szeretnének, jól akarják érezni magukat. Számukra a felsőfokú tanulmányok nem csak a tanulásról, előadásokról szóltak, hanem a barátokról, bulikról és fesztiválokról. Nem csoda, hogy ezeket továbbra is szeretnék élvezni. Különböznek a szüleik ; nem akarnak napi 8 órában, 30 éven át egy pozícióban üldögélni ugyanabban az irodában. Fel akarják fedezni a világot, folytonos mozgásra vágynak.

Pont ami egyszerűvé teszi a helyzetet a fiatal munkavállalók számára, az nehezíti a vállalatok dolgát a munkaerőpiacon. Azok a módszerek és eszközök, amelyek nagyszerűen működtek az elmúlt években – gyakorlati hasznuk és megbízhatóságuk bizonyított az évek során – már nem bizonyulnak elegendőnek. Ezek az eszközök nem használhatók a gyakorlatban az Y és Z generációs fiatalok kiválasztására. Sok a meghirdetett állás és kevés a komoly jelentkező, akikben fenntartható az érdeklődés az egész kiválasztási folyamat során. Amennyiben a vállalatok továbbra is a legjobbakat szeretnék a kapuikon belül tudni, változtatniuk kell az eszközeiken és folyamataikon, hogy az vonzóbb és egyszerűbb legyen a lehetséges legjobb jelentkezők számára.

Az állásajánlatok és hirdetések feladásánál, a vállalatok nem ajánlhatják ugyanazokat az előnyöket, mint öt évvel ezelőtt. A legvonzóbb ajánlat a friss diplomások és pályakezdők számára, ha home office-ban is dolgozhatnak, nincsenek fix munkaidőhöz kötve és használhatják a szórakozási lehetőségek széles skáláját. A munkáltatóknak vonzó és innovatív képet kell mutatniuk magukról, a munkáltatói imázs építését pedig már a kiválasztási folyamat legelején meg kell alapozniuk.

Ugyanakkor a szervezetek erőfeszítési itt még nem érhetnek véget! Ebben a pillanatban a jelentkező motivált és tetszik neki a pozíció, azonban a teljes folyamat és annak rosszul kiválasztott elemei még könnyedén szétzúzhatják ezt a motivációt.

Szerző: Udvari Fanni

Szelektálás – mit dobjunk ki és mit ne?

Amikor már túlzsúfolttá válnak a szekrényeink, szobáink, belépni sem tudunk az előszobába, halmozzuk a tárgyakat, mániákusan gyűjtögetünk és nem akarunk semmit kidobni, akkor itt az ideje egy nagyobb szelektálásnak! Ha kétségeink vannak afelől, hogy mit szabad kidobni és mit nem ajánlott, akkor olvassák el mai írásunkat.

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?

Mennyi baktériumot szed össze egy kisgyerek az udvaron?

A minap néztem arról egy videót, hogy mennyi baktérium van egy kisgyerek kezén játszótér után. A tanulmány eredményét egy mikrobiológus mutatta meg.

Az OCD negatív hatásai a magánéletre

Egyszerű meghatározása szerint a kényszerbeteg kénytelen olyasmire gondolni, amire nem akar gondolni, a feszültség oldására kénytelen olyat cselekedni, amit nem akar megtenni. A skizofréniával ellentétben a beteg tökéletesen tisztában van cselekedetei belső eredetével és abszurditásával, nem veszíti el a kapcsolatot a való világgal.

Hogyan tartsuk fent a motivációt?

Ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, szükségünk lesz arra, hogy folyamatosan motiváltak maradjunk. Ez azonban nem jön mindig könnyedén, éppen ezért érdemes foglalkozni a motiváció kérdésével.