Az első benyomás fontossága
- Dátum: 2020.11.29., 17:32
- Udvari Fanni
- első találkozás, kapcsolat, kommunikáció, meggyőzés, munka, önkifejezés, testtartás
Ez az a soha vissza nem térő lehetőség, amikor már első pillantásra leveheted a lábáról az ügyfeled, de akár el is riaszthatod magadtól. Ne feledd: még egyszer nem tehetsz rá első benyomást!
A meggyőzéspszichológia célja, hogy segítsen a hétköznapi életben való hatékonyabb eligazodásban. A meggyőzés pszichológiájának alaposabb tanulmányozása során kicsit másképp nézünk a körülöttünk levő társas világra. Nyitottabbá, elnézőbbé, türelmesebbé válhatunk környezetünkkel szemben. Ha jobban megfigyeljük embertársaink viselkedését, ha figyelmesebben koncentrálunk mondandójukra, érzékenyebbé válhatunk arra, hogy kritikusabban szemléljük és felismerjük a bennünket befolyásoló tengernyi üzenetet.
Legyél te a nyugalom élő szobra!
Annál is inkább, mert gyakorlatilag az összes ügyfeled azért fordul hozzád, hogy segíts nekik megoldani valamilyen problémájukat. Mert elégedetlenek az életük valamely szegmensével: a családi és/vagy magánéletükkel, a karrierjükkel, esetleg a munka-magánélet egyensúllyal.
nem lehetsz:
láthatóan ideges,
pontatlan,
szétszórt,
figyelmetlen,
türelmetlen,
lekezelő,
és nem utolsósorban: szakmaiatlan.
Ellenben az ajánlott viselkedési tulajdonságok közé tartozik:
a pontosság,
a határozottság,
a kellő empátia,
a felkészültség,
a türelem,
a jó időben bevetett humor,
és természetesen a professzionalizmus.
Azért a külcsínről se feledkezzünk meg
Bármilyen zaklatott lelkiállapotban is vagy, bármennyire izgulsz egy új találkozás előtt, a külsődnek ezen ne legyen nyoma! Azt nem mondhatjuk meg, hogy milyen öltözéket ölts magadra, hiszen mindenki másban érzi jól magát. Ráadásul az ügyfeleidtől függően két első találkozás is teljesen más jellegű ruházatot igényelhet például egy lazább stílusú vállalkozó és egy multi vezetője esetében.
Amit azért mégiscsak elmondanánk ezzel kapcsolatban az az, hogy semmiképpen ne vegyél fel olyan ruhát, amiben nem vagy önazonos. Neked sem tesz jót, ha feszengsz és nem érzed jól magad az öltözékedben, mert ez a munkádra is kihat. Elvonja a figyelmet a beszélgetésről, a partner feltérképezéséről és meggyőzéséről. Olyan ruhát válassz, ami egyszerre illik az alkalomhoz, jól érzed magad benne és a színek is kellőképpen passzolnak hozzád. Amiben elég felszabadultan viselkedhetsz ahhoz, hogy a szakmai mondandódat még így is professzionális keretek között adhasd át.
Építsd be az onboardingot a kelléktáradba!
Ha lefixáltátok az időpontot – vagy akár még előtte – küldj el nekik egy olyan, szakszerűen összeállított kérdéssort, amiből már előzetesen megismerheted egy kicsit őket. Amiből megtudhatod, hogy miben várnak tőled segítséget, milyen érvekkel lehet hatni rájuk, és ezeket később, az első személyes találkozás folyamán is bevetheted..
Ezt követően erre alapozhatod az ügyfél-életutat, afféle coach-onboardingként: ez az a folyamat, amikor lépésről lépésre eltervezed, hogy az egyszeri érdeklődőkből hogyan, milyen lépésekkel varázsolhatsz hosszabb távon is téged választó ügyfeleket.
Szerző: Udvari Fanni
Miről szól a düh valójában? Az elrejtett sebezhetőség kérdése

A düh érzését gyakran félelmetes, sőt ijesztő emócióként tartjuk számon, ami összemosódik a haraggal és a feszültséggel. Azonban mit jelent ez a belső jelenség? Hogyan kapcsolódik a sebezhetőséghez vagy éppen az önvédelemhez, és hol húzódik a határ felindultság és az agresszió között?
Miért ragaszkodunk a megszokotthoz, ha nem is éri meg? A mentális horgonyzás jelensége

Bizonyára találkoztunk már hamisnak érződő kedvezményekkel vagy félrevezető akciókkal a mindennapjaink során, csak nem tudtuk, hogy ennek az effektusnak neve is van: a mentális horgonyzás, azaz az anchoring effect. A jelenség a viselkedési torzítások egyike, mellyel a közgazdaságtan és a pszichológia területe is folyamatosan foglalkozik.
Ne tiltsd, tanítsd

Sokan úgy gondolják, hogy a gyerekek egészséges fejlődésének kulcsa az édességek teljes tiltása. Azonban a szakemberek egyre inkább arra figyelmeztetnek, hogy a tiltás nem feltétlenül vezet jobb eredményhez – sőt, sokszor éppen az ellenkező hatást váltja ki.
Kötődési típusok bemutatása

A kötődés kérdése évszázadok óta foglalkoztatja az embereket, hiszen alapvető szerepet játszik személyes jólétünkben, kapcsolati mintázatainkban és társas életünkben. A pszichológiában a kötődési stílusok befolyásolják, hogyan érezzük, viselkedésünket és reagálunk másokkal való kapcsolatainkban. A különböző kötődési típusok egymással való kölcsönhatása jelentős hatással lehet párkapcsolataink sikerességére és dinamikájára.
Hipermnézia – amikor nincs olyan, hogy elfelejted

Talán már mindenki járt úgy, hogy elfelejtett valamit, mert esetleg sok más dolga volt. A hipermnéziások nem tudnak felejteni még akkor sem, ha szeretnének.