Menü

Az első benyomás fontossága

Ez az a soha vissza nem térő lehetőség, amikor már első pillantásra leveheted a lábáról az ügyfeled, de akár el is riaszthatod magadtól. Ne feledd: még egyszer nem tehetsz rá első benyomást!

A meggyőzéspszichológia célja, hogy segítsen a hétköznapi életben való hatékonyabb eligazodásban. A meggyőzés pszichológiájának alaposabb tanulmányozása során kicsit másképp nézünk a körülöttünk levő társas világra. Nyitottabbá, elnézőbbé, türelmesebbé válhatunk környezetünkkel szemben. Ha jobban megfigyeljük embertársaink viselkedését, ha figyelmesebben koncentrálunk mondandójukra, érzékenyebbé válhatunk arra, hogy kritikusabban szemléljük és felismerjük a bennünket befolyásoló tengernyi üzenetet.

Legyél te a nyugalom élő szobra!

Annál is inkább, mert gyakorlatilag az összes ügyfeled azért fordul hozzád, hogy segíts nekik megoldani valamilyen problémájukat. Mert elégedetlenek az életük valamely szegmensével: a családi és/vagy magánéletükkel, a karrierjükkel, esetleg a munka-magánélet egyensúllyal.

nem lehetsz:

láthatóan ideges,

pontatlan,

szétszórt,

figyelmetlen,

türelmetlen,

lekezelő,

és nem utolsósorban: szakmaiatlan.

Ellenben az ajánlott viselkedési tulajdonságok közé tartozik:

a pontosság,

a határozottság,

a kellő empátia,

a felkészültség,

a türelem,

a jó időben bevetett humor,

és természetesen a professzionalizmus.

Azért a külcsínről se feledkezzünk meg

Bármilyen zaklatott lelkiállapotban is vagy, bármennyire izgulsz egy új találkozás előtt, a külsődnek ezen ne legyen nyoma! Azt nem mondhatjuk meg, hogy milyen öltözéket ölts magadra, hiszen mindenki másban érzi jól magát. Ráadásul az ügyfeleidtől függően két első találkozás is teljesen más jellegű ruházatot igényelhet például egy lazább stílusú vállalkozó és egy multi vezetője esetében.

Amit azért mégiscsak elmondanánk ezzel kapcsolatban az az, hogy semmiképpen ne vegyél fel olyan ruhát, amiben nem vagy önazonos. Neked sem tesz jót, ha feszengsz és nem érzed jól magad az öltözékedben, mert ez a munkádra is kihat. Elvonja a figyelmet a beszélgetésről, a partner feltérképezéséről és meggyőzéséről. Olyan ruhát válassz, ami egyszerre illik az alkalomhoz, jól érzed magad benne és a színek is kellőképpen passzolnak hozzád. Amiben elég felszabadultan viselkedhetsz ahhoz, hogy a szakmai mondandódat még így is professzionális keretek között adhasd át.

Építsd be az onboardingot a kelléktáradba!
Ha lefixáltátok az időpontot – vagy akár még előtte – küldj el nekik egy olyan, szakszerűen összeállított kérdéssort, amiből már előzetesen megismerheted egy kicsit őket. Amiből megtudhatod, hogy miben várnak tőled segítséget, milyen érvekkel lehet hatni rájuk, és ezeket később, az első személyes találkozás folyamán is bevetheted..

Ezt követően erre alapozhatod az ügyfél-életutat, afféle coach-onboardingként: ez az a folyamat, amikor lépésről lépésre eltervezed, hogy az egyszeri érdeklődőkből hogyan, milyen lépésekkel varázsolhatsz hosszabb távon is téged választó ügyfeleket.

Szerző: Udvari Fanni

Mennyire fontos a súly az ismerkedésnél?

Ez talán az egyik legfontosabb kérdés – és a válasz az, hogy nem, vagy legalábbis nem kellene. Az, hogy valaki ennyire konkrét számokhoz köti a vonzalmat, egyfajta filterezés, ami persze praktikus lehet egy ismerkedős oldalon vagy csoportban – de veszélyesen leszűkítheti a valódi kapcsolódások esélyét. A szerelem ugyanis legtöbbször nem mérhető centiben, kilóban, vagy bicepszméretben. Az első benyomás talán igen, de az érzelmi kötődés, a mély szeretet és a társas harmónia teljesen más síkon mozog.

A biztonság illúziója: Mire fókuszáljunk a bizonytalan világban?

A mindennapok kiszámíthatatlansága óhatatlanul ránk telepszik. Egy járvány, egy hirtelen élethelyzet vagy éppen egy múltbéli esemény következménye elég ahhoz, hogy összeomoljon az a lét, amit addig megkérdőjelezhetetlennek hittünk. Munkahelyek, kapcsolatok és tervek hullhatnak szét egyik napról a másikra, és ilyenkor válik világossá, hogy sokszor nem valódi biztonságban, hanem annak illúziójában éltünk.

Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.

A felnőttkori barátságok kihívásai és lehetőségei

A gyermekkori és a serdülőkori haverságok gyakran a spontaneitásról és a gondtalan időtöltésről szólnak. Az iskola vagy a szomszédság automatikusan biztosítják a folyamatos interakciót, amelyből mély kötelékek születhetnek. Felnőttkorba lépve azonban a viszonyok természete átalakul, és mind az újak építése, mind a régiek megtartása nehezebbé válik.

A féltékenység pszichológiája: okok, következmények és megoldási lehetőségek

A féltékenység egy rendkívül összetett érzelem, amely egyszerre tartalmazhat félelmet, dühöt, szomorúságot és szorongást. Lényege az, hogy valaki veszélyben érzi a kapcsolatát vagy a helyét egy számára fontos ember életében. Bár gyakran a párkapcsolatokban jelenik meg, nem kizárólag ezekre korlátozódik: testvérek, barátok, kollégák között is előfordulhat.