Menü

Tippek a karcsú derék eléréséhez

A darázsderék és a lapos has minden nő legnagyobb álma, de a jó hír az, hogy kitartó edzéssel nem lehetetlen elérni. Különösen a téli időszakban érdemes erre odafigyelni, hogy ne közvetlenül a bikiniszezon előtt kapkodjon az ember az alakformálással.

Három zöldség

Ha egyféle zöldség helyett három is tarkállik a vacsoraasztalon, észrevétlenül többet eszik belőle a társaság. Többféle választási lehetőség esetén az ember kevesebbet eszik. A sok rost és magas víztartalom hamar eltelít és a tápanyag is több benne. Öntetnek elég a citromlé és néhány fűszer a nehéz, zsíros dresszingek helyett.

Levesbirodalom

A húsleves segítségével kevesebb kalóriával is jól lehet lakni. Ott van például az olasz zöldségleves vagy a csirkehús-leves. Nagyon jó ezzel kezdeni az étkezést, mert lassítja az evés folyamatát és csökkenti az étvágyat. Nem árt azonban óvakodni a magas zsírtartalmú krémes változatoktól. A kreativitásnak szinte semmi sem szabhat határt.

Nem kell a szalonna

Felesleges a két szelet bacon a reggelihez, vagy a déli szendvicsbe. Ez az egyszerű mozdulat 100 kalóriát takarít meg, ami egy év alatt 4,5 kg fogyást eredményezhet. Olyasmivel kell helyettesíteni, ami kevésbé energiadús: paradicsom szelet, banán, sült paprika, mustár vagy fűszeres kecskesajt.

Alkohol-stop

Ha egy eseményen inni kell, az első alkoholos italt kísérje alkoholmentes, alacsony kalóriatartalmú folyadék, például ásványvíz, ne pedig sör vagy bor. Az alkoholban sok a kalória, ráadásul az önkontrollt is befolyásolja, így könnyebben enged az ember a rágcsálnivalók és más ételek csábításának.

Zöld tea

A zöld tea közismerten segíti a fogyást és egészséges is. Néhány tanulmány azt állapította meg, hogy átmenetileg növeli a kalóriaégetés mértékét, valószínűleg a katekin nevű anyag révén. Az antioxidánsok miatt az immunrendszerre is jótékony hatást gyakorol. A koffeintartalmára azért nem árt odafigyelni.

Trükkök az étteremben

A vendéglátóhelyek rendszeresen hatalmas adagokat szolgálnak fel, de túl lehet járni az eszükön:

- Az előételt meg lehet osztani egy jó baráttal, sőt, akár önálló fogásként is szerepelhet.

- Felnőttek is ehetnek gyerekmenüt.

- Az étel 80 százalékának elfogyasztása után a maradékot azonnal be kell csomagoltatni.

- Hajléktalanokból sehol sincs hiány, nagylelkű gesztus nekik adni a kis csomagot, nem pedig később elnassolni.

- Egy kisebb előétel kiegészíthető salátával, így a tányér fele zöldségekkel lesz tele a megfelelő egyensúly érdekében.

- Az étlapon a legszebb szavak a "grillezett" és a "párolt". Az "olajban sült", a "gazdag" és a "szósz" kifejezések nem fogyókúrázóknak valók.

100 kalóriával többet elégetni

Évente 15 kiló is leadható csak azzal, ha naponta 100 kalóriával többet égetünk el. Az alábbi könnyű mozgásformák közül legalább háromszor egy héten ki kell választani az egyiket, de lehet akár minden nap is:

- 1,5 km séta (kb. 20 perc).

- Kertészkedés egy órán át, vagy kaszálás 20 percig.

- Takarítás 30 percig.

- Lift és felvonó helyett ott a lépcső.

- Reggel vagy este 15 perc laza torna.

Jutalmazás

Ha sikerült leszokni az üdítőkről, vagy eltelt egy nap túlevés nélkül, jutalmat érdemel a diétázó. Mondjuk egy pedikűrt, egy új ruhát... esetleg alkalmanként egy kis darab, antioxidánsokban gazdag étcsokoládét. Fontos számon tartani a mérföldköveket, mert a jó szokások lépésről lépésre alakulnak át egészséges életmóddá.

A vékonyak titka a visszafogott adagolás. Elég csak néhány alkalommal megmérni az étel mennyiségét, utána megy már automatikusan is. Kisebb ételcsomag is elég. Veszélyes az is, ha többet főzünk, mint amennyi elfogy, mert így könnyű a túlevés hibájába esni.

Szerző: Udvari Fanni

A meditáció fajtái

Tudtad, hogy a meditációnak vannak különböző fajtái, és mind máshogy hatnak az elménkre? Ebben a cikkben most ezekről olvashatsz…

Idősgondozás otthon

Az otthoni ápolás meghatározása nagyon egyszerűnek tűnhet, de itt is jogszabályok vannak, amelyeket be kell tartani. Rövid definíciója: Egy beteg hozzátartozónkat, szeretünket az otthonunkban, vagyis nem egészségügyi intézményben látjuk el, gondoskodunk a testi-lelki jólétéről, segítjük a gyógyulását, elviselhetőbbé tesszük a mindennapjait. Azonban ezen szabályozás alapján a legtöbb ember volt már otthonápolt. Most azt fogjuk megnézni, hogy mi történik abban az esetben, ha valaki idős segítségre szoruló hozzátartozóját szeretné ápolni.

Tippek a fogyáshoz idősebb korban

A fogyás nem csak a fiatalok problémája, hanem idősebb korban is aktuális lehet a súlyvesztés kérdése. Azonban ilyenkor több oka is lehet az elhízásnak, és figyelni kell arra is, hogy tényleges zsírt adjanak le, ne pedig izmot veszítsenek. Mi most arra keressük a választ, hogy hogyan lehet idősebb korban súlyt leadni úgy, hogy ne jöjjön vissza egyből és ne is járjon szigorú koplalással.

Mit árul el rólunk a vércsoportunk?

Mindenki tehet azért, hogy megváltoztassa életmódját, étrendjét, vagy az edzéstervét, de a vércsoportunk a születésünktől kezdve ugyanolyan marad. Közel száz évvel ezelőtt Karl Landsteiner Nobel-díjat kapott azért, mert felfedezte, hogy nem egyforma a vérünk, hanem különböző vércsoportok vannak. Az a mai napig rejtély, hogy miért vannak más vércsoportok, de azt tudni, hogy a vérben található cukor és fehérje kombináció alapján különböztetik meg a különböző típusokat.

Kicsoda az, aki „workaholic”?

A szenvedélyek és függőségek sok ember és a környezetükben élők életét is megnehezíti, sőt van, hogy fenekestől felborul az egész addigi életvitelük. És bizony egy munkamániás vagy másnéven workaholic is komoly függőségben szenved.