Menü

Lehet, hogy ezért nem alszol jól?

Ha jól alszol, akkor is érdemes felfigyelni ezekre a tényekre, hiszen sose tudni, mikor jön jól egy ilyen információ, én ugyan jól alszom, azért ezt a témát én is átböngésztem.

Tulajdonképpen végtelenül egyszerű dolgokról van szó, amelyek mégis befolyásolhatják a mi vagy családtagjaink alvását, s nem is gondolnánk rám. Nagyon sok szép, mutatós, modern, díszes hálószoba létezik, de közel sem biztos, hogy mindegyik a pihentető és nyugodt alvást szolgálja.

Egy-egy erősebb, vagy rosszul megválasztott, hivalkodó szín, vagy oda nem illő minta könnyen nyugtalanságot is okozhat, ha nem is közvetlen, de közvetve, tudat alatt igen.

Az ágynemű színe is jó, ha visszafogott, bézs vagy világos színű egy vörös szatén helyett, az elalvásunk szempontjából.

Engem mindig zavart a zsúfoltság, a túlpakolt nyitott polcok, a szétdobált ruhák, könyvek látványa, nem segít ellazulni, megpihenni. Ha laptop is és telefon, tévé is megy a szobában, szinte biztos, hogy nem alszunk pihentetően.

A hálószobát olyasmivel kell megtölteni, ami megnyugvást jelent, segíti az elalvást.

Sokan szeretik az illatgyertyákat és a füstölőket, azonban ez veszélyessé, tűzveszélyessé is válhat, ha esetleg elalszunk, mielőtt eloltjuk a lángot, illetve oxigént von el, könnyen fejfájást okozhat. Az erős illatok sem segítik a pihenést, én magam a füstölőket nem is bírom elviselni.

Csodálatos látványt tud nyújtani egy elhelyezett csokor virág is, de némelyik olyan intenzív illatanyagot párologtat magából, ami elnyomja a szobai oxigén mennyiségét. Vannak virágok, amelyek akár még bódult állapotot is előidézhetnek, például a liliom. A természetes illóolajakat érdemes előnyben részesíteni, ha mindenképp valamilyen aromával szeretnénk megtölteni a szobát.

A fények is zavaróak lehetnek az alvás szempontjából, nálunk jó ideig nem volt redőny, a függöny meg nem volt megfelelő és korán világos lett reggel a szoba, nem lehetett sötétíteni megfelelően este sem. A túl erős fények nem segítik a pihenést, amikor a szervezetünk már épp felkészülne az esti pihenésre. A hangulatvilágítás, a szolid fények viszont kellemes körülményeket teremtenek az esti lefekvéshez.

Azt gondolom – bár annyira nem értek a modern művészetekhez – lehetnek zavaró festmények, képek a falon, amelyek esetleg ránézésre művésziek, azonban alváshoz felkavaróak lehetnek, vagy tudat alatt felzaklatják az ember lelki világát. Talán hagyjuk meg az ilyesmit más helységekben. Vagy a képgalériákban.

A pihentető és minőségi alvást rengeteg tényező befolyásolhatja, akár munkahelyi vagy párkapcsolati gondok, gyerekneveléssel kapcsolatos aggodalmak, betegségek, egészségi állapot és még sok más, ezért ha tehetjük, akkor a berendezési tárgyakkal igyekezzünk segíteni és támogatni a megfelelően pihentető alvást.

Martinka Dia

Mit sportolhatnak a cukorbetegek?

A cukorbetegek egyik legfontosabb feladata, hogy a vércukorszintjüket ideális szinten tartsák, azonban tévedés azt gondolni, hogy a sport veszélyt jelent erre az állapotra. Mindössze be kell tartani az alapvető és legfontosabb szabályokat. De milyen mozgásformát választhatnak a cukorbetegek?

Hirtelen a magad lábára állni

Krízishelyzetek mindig adódnak. Ezekkel vagy megbirkózunk egyedül, vagy magunk előtt tornyosítunk egy jó adag problémát, amiben aztán rendszeresen megakadunk. Az egyik nehézséget az okozza, amikor az ember hirtelen egyedül lesz, vagy anyagi vagy érzelmi szempontból a maga útját kell járnia, noha addig ez nem fordult elő. Ezzel megbirkózni nem egyszerű

Tippek megtakarításhoz

Bármit hoz az élet egy kis megtakarítás soha nem jön rosszul, ezért érdemes félretenni amikor több jön be, mint folyik ki.

Tippek a testzsír csökkentéséhez

A koplalással, nem megfelelő edzéssel és az olyan okos dogmák, mint a „ne egyél este hat után” követésével egy dolgot fogsz elérni: rosszabbul fogsz kinézni. Testedben tombolni fognak a katabolikus folyamatok, amelyek következményeként, szépen lebontja izomzatod.

Hangulatjavító gyógynövények nyomában

A hangulatingadozás, a lehangoltság és a stressz fárasztó hatása rendkívül megviseli az embert, ám nem muszáj rögtön nyugtató gyógyszerekhez nyúlni, jobb előbb a természetes megoldásokat áttekinteni.