Menü

Hozd ki a maximumot az erkélyedből!

A koronavírus miatti kijárási korlátozás, karantén már hetek óta egyfajta beszűkült térbe kényszerít minket, saját otthonunk falai között telnek napjaink és olykor bezártságnak éljük meg a helyzetet, ami talán teljesen érthető az elmúlt hetek távlatából és az előttünk álló bizonytalan jövő függvényében, azonban az otthoni teret is feldobhatjuk kreatív ötletekkel!

Egy aprócska erkély is lehet trendi és hangulatos, praktikus és hasznos, ahol szívesen levegőzik, napozik, dolgozik, étkezik, vagy olvas az ember. Sajnos sokan csak így tudják megoldani a kinti létet, a friss levegőzést.

Fontosak a megfelelő fények, a világítás. Kellemes hangulatot kölcsönöz a parányi helynek, a stílus kiválasztásához pedig a világhálón számtalan ötlet kínálkozik.

Bármely stílus tetszik is meg, mindegyikhez megtalálható a hozzáillő lámpa, világítástechnika, dekoráció.

Szőnyeget talán sokan nem tennének erkélyre, de egy cikket végig olvasva és a képeket végig nézve bizony nem egy rossz megoldás. Otthonosabb, puhább a felület, természetesen megfelelő anyagot kell választanunk, hiszen ez kültéri kiegészítő.

A praktikus, kényelmes bútor mondhatni alap, egy igazán puha kanapé, vagy fotel, ahova besüpped az ember a kedvenc könyveivel, vagy egy támlás szék és hozzá asztal, ahova a kis kávésbögréket vihetjük ki egy tányér sütivel, netán egy munkához alkalmas asztalka laptopnak, tabletnek, amelyről a munka is gördülékenyen megy egy termosz tea mellett.

Amennyiben otthonról (is) dolgozol, akkor szükséged lesz egy olyan asztalra, ami esetleg falra szerelhető, amit akár le is csukhatsz, ha épp nincs rá szükséged.

A virágok is az erkély tartozékai, még füvesített erkély is elképzelhető ma már egy panellakásban, de ha ezt nem szeretnénk, pár virággal mindenképp megidézhetjük a természet hangulatát. Bizonyos kaspókat a plafonra, falra is fel lehet fúrni, korlátra erősíteni, igazán hangulatos, mutatós és megnyugtató a virágok látványa.

Természetesen a művirágok is nagyon élethűek ma már, nekem bevallom állandó része a dekorációnak, nagyon szeretem őket, így aki ezt a megoldást választja, ő is garantáltan trendi stílusú erkélyt varázsolhat magának.

Az embernek nem mindig adatik meg kacsalábon forgó kertes ház, csodaudvarral, virágoskerttel, medencével, hatalmas terasszal, sziklakertekkel, de azt hiszem, egyáltalán nem ettől függ, hogy ki hogyan érzi magát otthonában. Lehet egy hodály is rideg és élettelen, és lehet egy parányi kis lakás is otthonos kuckó egy párnak, a nyugalom szigetével (=erkélyével). Minden csak azon múlik, tudunk-e elég kreatívak, kísérletezőkedvűek lenni. És tudunk!

Martinka Dia

Gyógynövények, amelyek segítenek fáradtság ellen

A fáradtságot többek közt okozhatja a nem megfelelő, többször megszakított alvás, rossz étrend, stressz, depresszió, dohányzás, alkoholfogyasztás, testmozgás hiánya, a sokat repülőknél pedig a jet lag (időeltolódással járó fáradtság).

A kék hajnalka növény hatása

A kék hajnalka hallucinogén hatását már az aztékok felismerték, jövőbe látó és rituális szertartásokhoz is használták. Európába a XVI. században érkezett a növény, magyar költők verseiben is olvashatunk a virágról. Tompa Mihály Hajnalka című költeményét már 1847-ben megírta.

Kertfrissítés nyárra

A nyár ideális időszak a kerti tevékenységekhez és a szabadtéri élményekhez. Egy jól díszített udvar nemcsak esztétikailag vonzó, hanem kényelmes és meghitt légkört is teremt, amelyben élvezhetjük az időt a családdal, és a barátokkal. Az alábbi cikkben megtudhatunk néhány inspiráló ötletet arra, hogy hogyan frissíthetjük fel a kertet a nyári hónapokra.

BPA, a káros műanyag – ezért figyelj rá

Az élelmiszerek, italok csomagolása során a legkézenfekvőbbek jelenleg a műanyag dobozok és üvegek. Nem csak rengeteg nehezen vagy egyáltalán nem lebomló szemetet termelünk vele, de ha BPA-t tartalmaznak, az egészségünkre komoly káros hatással lehet.

Alvásproblémák elleni gyógynövények

A felborult cirkadián ritmus hosszú távon nem csupán koncentrációzavarokhoz vezethet, de akár még a rákos daganatok növekedését is elősegítheti. Azt eddig is tudni lehetett, hogy a sok éjszakázással járó munkahelyek nagyon egészségtelenek, hiszen felborítják a biológiai órát, csökkentik a melatonin-termelés hatékonyságát, és az is köztudomású, hogy a hét közben kihagyott alvásidőt sajnos nem lehet hétvégénként bepótolni.