Menü

Smoothie, szigorúan házilag!

A „smoothie” szó nálunk nem olyan rég jött divatba, én abban sem vagyok biztos, hogy helyesen ejtem ki, de azt tudom, hogy nemcsak telítenek, laktatnak, egészségesen és fitten tartanak, fogyasztanak, rostokkal és vitaminokkal látnak el, hanem finomak is. Az egészséges verziók alatt persze nem a boltit értem.

Házilag egyrészt pikk-pakk összedobja az ember, másrészt olcsóbban is kijövünk, illetve ha nem nyomjuk tele hozzáadott cukorral, akkor még egészséges is.

Most, hogy hetek óta otthon dekkolunk, igazán van idő arra, hogy kísérletezzünk kicsit az ízekkel, lehet zöldséges, gyümölcsös, zöld, vagy más színű, ez a kis turmix nagyon szemet gyönyörködtető reggeli, délelőtti ital egy magas falú kis csinos pohárban.

De ismétlem, tényleg csak akkor bajlódjunk vele otthon, ha nem rontjuk el a lényegét cukorral.

Én valamiért a zöld színű turmixokért vagyok oda, s inkább a gyümölcsös, édes verziókat kedvelem, de elkészítettem már zöldségeset is, az bár nem volt a kedvenc, de mivel tudtam mi mindent tartalmaz, simán elkortyolgattam.

No, nem mindenki akar fogyni feltehetőleg, a gyerekeim biztosan nem e célból kapják, azonban nekik is érdemes adni, a nagyobbik fiam székrekedésére ez az egyetlen és legjobb csodaszer, a rostok fontosak, a vitaminokról nem is beszélve, bár a gyerekek inkább a gyümölcsös smoothiekat kedvelik, az enyémek egy zöldségesre nem igazán vevők. Nem baj, több jut nekem.

De milyen turmixok is lehetnek, milyen alapanyagokban gondolkozzunk?

A répa-narancs kiváló párosítás, igazi vitamin bomba, a fodros kel-alma, gyömbér adja az egyik legszebb variációt zöldturmixra, a szilva-tej-fahéj pedig az a bizonyos csodafegyver bizonyos emésztési problémákra.

Az eper-rebarbara verzió a piros csodát valósítja meg a poharunkban, a banán – kivi – körte pedig a zöldturmix gyümölcsös verzióját adja, esetleg kis zöldteával meglocsolva.

Nagyon szeretek zabkorpát vagy zabpelyhet és egy teáskanál útifűmaghéjat tenni a koktélokba, esetleg egy teáskanál (és nem több!) chia magot, majd picit állni hagyva sokkal jobban laktat, hiszen ezek a rostok megdagadnak a gyomorban és remekül telítenek, órákig nem éhezik meg az ember, s mivel a gyümölcs kicsit felviszi a vércukrot, ezért rostokkal remekül lehet lassítani a felszívódásukat.

A zöldturmixokba tehetünk sóska- vagy spenótlevelet, bébispenótot, uborkát, almát, avokádót és zellerszárat. Aki a zöldséges ízvilágot kedveli, jóízűen fogja elkortyolgatni.

Az biztos, hogy az otthonlét kevesebb mozgással jár, s megköveteli az odafigyelést a táplálkozásra, én sem engedhetek meg magamnak nagy evészetet, mikor nem futok semmit, így inkább turmixokhoz folyamodom, most tényleg nem mondhatom, hogy nekem erre reggel nincs időm. Vigyázzanak magukra, jó egészséget!

Zöld tea fogyasztás hatásai

Kutatások igazolják, hogy akik rendszeresen fogyasztanak zöld teát, nem csak egészségesebbek, de gyorsabb az anyagcseréjük, és sportolás közben is több kalóriát égetnek el.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Bűntudat nélkül este 6 után is

Van, hogy csak este 8 körül (és mellesleg farkaséhesen) érek haza. Ilyenkor eddig mindig nagy gondot okozott, hogy mivel csillapítsam az éhségemet, ha a szervezetemet nem akarom megterhelni, és hízni se nagyon szeretnék

Gyümölcsevés szabályai

A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy naponta öt adag gyümölcsöt - illetve zöldséget - kellene enniük egészségük érdekében.

A spenót egészségügyi hatásai

A spenót, a tápanyagokat tekintve, valódi kincsesbánya. Energiával tölt fel, hozzájárul a mentális- és fizikai egészségünkhöz, számos betegség megelőzésére és kezelésére alkalmazható.