Menü

Futófelszerelés

A hobbifutáshoz igazából a futócipőn kívül nem kell egy bőröndnyi drága, márkás holmi. Kocogni egy kicsit egy „susogós” mackónadrágban is éppúgy lehet, mint színeiben harmonizáló, komplett, márkás futóruházatban. Azonban amikor komolyabb szinten űzzük ezt a sportágat, vagy versenyre készülünk, esetleg az életünk fontos részévé válik, akkor bizony a futócuccokra képesek vagyunk többet költeni, mint a hétköznapi ruházatunkra.

Bizony a legdrágább cipőm, a futócipőm, többet ér, mint az összes többi együttvéve. Nem kötelező divatbemutatót tartani a városnak futás közben, de van jónéhány olyan kiegészítő, ami komfortosabbá teszi a sport élményét.

Kicsit kedvet kap az ember a mozgáshoz, ha megfelelő futófelszerelés és ruházat közül válogathat. Én a holmijaim nagy részét - futócipőn kívül minden mást – turikból szerzem be, nincs azzal sem baj, ha úgy, akkor úgy. Sok márkás cuccom van a sarki használtruha üzletből, nekem teljesen megfelel.

A legfontosabb kiegészítő egyértelműen a futócipő, de szintén nagyon fontos, hogy minden időjáráshoz legyen megfelelő ruházatunk. Tehát legyen egy esős időre alkalmas vízálló futófelső, legyen aláöltöző és vastagabb futófelső a hideg napokra (túlöltözést és mellényt, meg egy sor felesleges réteget kerüljük el, nincs rá szükség és káros is, hiszen beleizzadunk és megfázunk). Rossz idő nem létezik, csak nem megfelelő futóöltözet! Futósál, vagy csősál és sapka meg kesztyű is fontos a téli szabadtéri futásoknál, ezekből én jó meleg termo anyagút veszek, de semmiképp se kötött vastag sapkát, abba szintén beleizzad az ember és vizes fejjel kint futkosni, ismét a megfázás veszélyét rejti.

Nyáron elég egy könnyű, rövid futónadrág és világos színű póló (trikót nem javaslom, könnyen leég az ember válla), illetve sosem futok nyáron árnyékot adó napellenzős sapka nélkül, amely jó esetben szintén világos színű. Ha este futunk vagy korán és még sötét van, nem szabad elfeledkezni a láthatósági kiegészítőkről. A láthatósági mellény vagy világító öv ilyenkor elengedhetetlen. Használok nem túl régóta fejlámpát és mindig van a karomon valami villogó.

Sok esetben a futóruházatok tartalmaznak beépített láthatósági csíkokat, érzékelőket, de ebben ne bízzunk 100%-ig, inkább tegyük magunkat láthatóbbá az autósok számára.

Sokan töltenek a telefonjaikra futóapplikációt, ezzel nyomon tudod követni és tárolni az edzéseket, vagy megosztani futóteljesítményed. Ha van futóórád, az is sokat segít, hiszen segítségével láthatod a pulzust, aminek nyomon követése és kontrollálása az én véleményem szerint kulcsfontosságú a futásainknál. Ha komolyabb szinten űzöd ezt a sportot, érdemesebb beruházni egy futóórára.

Én magam szeretek zenével futni, más épp a csendet, a természet hangjait élvezi, kinek mi számít kikapcsolódásnak, egy fülhallgató számomra megkönnyíti az edzést, szinte észrevétlenebbül telik az edzéssel töltött idő.

Elég sok mindent magamra tudok pakolni egy hosszú futásnál, lehet kissé nevetségesen hangzik, de bizony a fent leírtakon kívül még magamra tépőzárazok egy kulcstartót és egy zsepitartó rekeszt is, mert tudom, hogy ezeket is magammal kell vinnem. Telefontartó tok is kerül a karomra, de léteznek kompakt futó övtáskák is, amibe kulacsot, géleket, vitaminokat, müzliszeletet is el tudok rejteni.

Magyarország leggyönyörűbb őszi kirándulóhelyei

Az ország egyre nagyobb térségében színeződnek át szépen lassan a fák levelei. Ősszel a fák levelei festik színesre a tájat országszerte, én pedig megpróbáltam összeszedni hazánk legvarázslatosabb kirándulóhelyeit a következő hónapokra.

Televíziózási szokások a családban, avagy hogyan tévézzünk okosan a gyerekekkel!

Hogy a „doboz” milyen hatással van a családunkra, legfőképp a gyermekeinkre, azzal pszichológusok, pedagógusok, s különféle tudósok, szakemberek rengeteget foglalkoznak. A kérdés mindig az marad, hogy – mert tiltani nem lehet – hogyan tévézzünk okosan, felelősen, tudatosan a gyerekekkel.

Miért jó a TRX edzés?

A TRX edzés nem véletlenül népszerű, közkedvelt edzéstípus, vajon melyek az előnyei, kik alkották, hogy fejlődött edzésmódszerré, kiknek ajánlott és mi kell hozzá? Cikkünkből többek között ezekre is fény derül.

Az étkezés utáni séta jótékony hatásai

Talán evés után sokan inkább ejtőznének, mégis érdemes egy rövid sétát beiktatni, hiszen szervezetünk és egészségünk is meghálálja hosszú távon.

Mire figyeljünk szaunázáskor?

A szaunázás nem csak a télen jelent felfrissülést, bármikor máskor is javítja a közérzetet, jó az ereknek és a vírusok ellen is hatásos. Nézzük mire kell figyeljünk szaunázáskor?