Menü

Torkosság vagy függőség?

Ha engem kérdeznél, mit nem tudok abbahagyni, akkor az kétségtelenül a sós mogyoró. Hétfőn a kollegámét is megettem, mondtam direkt, hogy ne hagyja az asztalán, sajnos gyengepont. Másoknak más ételek jelentik ugyanezt, egy tanulmány szerint a pizza az első helyen áll a függőséget okozó élelmiszerek listáján (ha megnézem e cikkhez tartozó ételfotókat, bizony meg is értem), ezt követi a csoki a második előkelő hellyel, majd a chipszek mindenféle ízben. Nem sokkal jobb, mint a sós mogyoró sajnos.

A cukros, zsíros, vajas kekszek nálam szintén vezető pozíciót kaphatnak, a gyerekeimnek a jégkrémből nem elég soha. A sült krumpli népkaja, mindenhez passzol, csak sok legyen belőle, bár zsírtartalma az egekben. A hamburger tele van kalóriával és transzzsírokkal, mégis népszerű, amit az esetek nagy részében leöblítünk valamilyen cukros üdítővel. A torták és sütemények is jelen vannak a tiltólistán, de a péksütemények, csigák, croissantok, kelt tésztás reggelik is viszik a pálmát.

Mozi nincs pattogatott kukorica nélkül, egy hatalmas dobozzal elrágcsálunk egy kétórás film alatt belőle.

A kisebbik fiam a reggeliző pelyhektől tud függni, a csokis müzli, vagy vaníliás krémmel töltött gabonapárnácska nélkül bizony behisztizik reggel egyhamar, pedig felvonultatjuk előtte az egészségesebb reggeliverziókat.

Gumicukor nélkül nálunk megáll az élet, nem tudom a fiaim, vagy a férjem szereti-e jobban, de oda kell figyelnem az adagolásra, ha kaphatnak belőle, s arra is, hogy mindig máshová dugjam el a zacskót. Nem tudják abbahagyni a színes cukorgumimacik habzsolását.

A kávé nélkül is megáll az élet sokszor, igazi kávéfüggőket ismerek, akikhez szólni se merek az első két kávéjuk előtt.

S most lássuk az egészséges alternatívát, ami elvileg nem okoz függőséget, de ha okoz is, mindegy tulajdonképpen, mert ezekből lehet enni bármikor.

Natúr magvak, dió, mogyoró, kesudió, mandula. Gyümölcsök, alma például. Zöldségek, barna rizs, bulgur és egyéb egészséges köretek a mekis sült krumpli helyett, a főtt kukorica a pattogatott helyett, müzliszelet cukor nélkül és gabonapehely helyett csökkentett cukor tartalmú müzli, gyümölcsös reggelizőkeverék. Egy bögre koffeinmentes kávé, vagy egy bögre forró leves.

Így már nem is olyan nehéz talán kompromisszumot kötni. Rossz hír, hogy egy szigorú diéta csak még inkább fokozza az evés utáni sóvárgást, így nem megoldás. Jó hír azonban, hogy ha valaki alkalmanként habzsol ezekből az egészségtelenebb ételekből, az még nem jelenti azt, hogy függő is. Élelmiszer-függőségről akkor beszélhetünk, ha rendszeresen, folyamatosan és mértéktelenül faljuk a függőséget okozó tömegkajákat.

Stressz vezetés közben: így csökkenthetjük a feszültséget

Manapság alig akad olyan ember, aki rövidebb vagy hosszabb ideig ne érezné magát stresszesnek. A stressz a 21. század egyik népbetegsége, amely nemcsak az egészségünkre, hanem az autóvezetésre sincs jó hatással.

Ribizlis édességek receptekkel

Egyesek szerint túl macerás a fürtök száracskáiról leszedni a kis terméseket, mások viszont nem sajnálják az időt a pikáns, fanyarkás desszertért.

Tudatos otthonalakítás: hogyan csináljuk?

Milyen legyen az otthonunk? Mindenki szeretne olyan házban, lakásban élni, ahol otthon érzi magát. Nézzünk meg néhány szempontot, ami segíthet a tudatos otthonalakításban. Fontosak a belsőépítészeti, energetikai, épületgépészeti és lakberendezési szempontok egyaránt.

Isteni sajtfélék, amiket diéta alatt is fogyaszthatunk

Ezek a sajtok nemcsak magukban nagyon finomak, hanem az ételeket is sokkal ízletesebbé varázsolják.

Túl lehet-e adagolni a magnéziumot?

Bár az emberek többségének inkább a magnéziumhiány kialakulásától kell tartania, fontos beszélni a túladagolás következményeiről is.