Menü

Leptin hormon növelése

A túlsúlyos vagy elhízott emberek rendszerint mindig éhesek, függetlenül attól, hogy mennyit ettek korábban, agyuk azt az üzenetet küldi, hogy vigyenek be még több kalóriát. Ráadásul külön paradoxonnak számít, hogy a legtöbb túlsúlyos ember alultáplált, mivel a legtöbb hizlaló, egészségtelen műkaja nem tartalmazza azokat a tápanyagokat, amikre a szervezetnek szüksége van.

Általánosságban elmondható, hogy a túlsúlyos, elhízott emberek sok magas feldolgozottságú ételt esznek, rostbevitelük azonban meglehetősen alacsony. Az alacsony mennyiségű rostbevitel a túlsúly kialakulásának egyik fontos tényezője.A túlzott mennyiségű kalória bevitel a leptin rezisztencia kialakulásának leggyorsabb útja. És mivel a kalóriatöbblet a rossz minőségű táplálékokból származik, gyakran magnéziumhiány is kialakul mellette.

A tudósok szerint a leptin a felelős azért, hogy milyen ételeket tartunk kívánatosnak. Minél kevesebb a leptin a szervezetünkben, annál többféle ételt tartunk ínycsiklandónak.

A legújabb elméletek szerint létezik ún. leptinrezisztencia, azaz bizonyos emberek szervezete nem "veszi" a vérében keringő leptin jelzéseit. A szakemberek szerint a leptinrezisztencia is felelős lehet az elhízásért.

A leptin diéta alapszabályai:

soha ne együnk vacsora után

egy nap háromszor étkezzünk

egyszerre ne fogyasszunk sok kalóriát

magas fehérjetartalmú legyen a reggeli

csökkentsük az elfogyasztott szénhidrátok mennyiség

Több halat

Számos kutatás kimutatta már, hogy a rendszeres halfogyasztás több szempontból is jó hatással van az egészségre. Az omega-3 zsírsavakban bővelkedő tengeri halak fogyasztásával meghosszabbíthatod az életed. Egy padovai kutatás szerint a halban gazdag étrend javítja a szervezet leptinválaszát. Érdemes tehát hetente legalább kétszer tengeri halakat - makrélát, heringet, tonhalat - fogyasztanod.

Figyelj a glikémiás indexre!

A glikémiás index egy szám 0 és 100 között, mely azt mutatja meg, hogy egy adott élelmiszer szénhidráttartalmát milyen gyorsan használja fel a szervezet. Minél magasabb ez a szám, az étel fogyasztását követően annál gyorsabban emelkedik meg a szervezetben az inzulinszint, majd ugyanilyen gyorsan vissza is zuhan. Mivel a z inzulin és a leptintermelés kapcsolatban áll egymással, még inkább érdemes az alacsony glikémiás indexű ételekből összeállítanod a napi étrendedet. Ha ugyanis magas rosttartalmú, alacsony glikémiás indexű táplálékokat fogyasztasz, lassabban alakul ki éhségérzet.

A következő egyszerű szabállyal helyreállíthatjuk a leptin érzékelőinket: a "bűnözési naptól" eltekintve, törekedj arra, hogy csak egy-összetevős ételt fogyasszál.

Mit értünk egy-összetevős étel alatt? Ezek olyan ételek, melyek összetevője csak az az egy étel.

Például: paradicsom, csirke, marhahús, hal, zöldbab, spenót, alma, körte, dió, mandula, tojás, joghurt, cseresznye stb.

Ide tartozik nagyjából bármely hús, hal, zöldség, gyümölcs, szárított gyümölcs, méz, tej, sajt, rizs, magok, olajos magvak, olajok. Ezek természetes élelmiszerek, melyek egy összetevőből állnak, illetve az ezekből készült ételek, ahol szintén minden összetevő felismerhető. (Pl. krumpli hússal, gyümölcsturmix, zöldséges rizs stb.)

Ezeket a gyógyszereket tegyük a bőröndbe!

Ha nyaralni készülődünk, mindig gondoljuk át, milyen gyógyszereket vigyünk magukkal. Bár nagyon sok helyen van már gyógyszertár, azonban nem jó utolsó pillanatban futkosni nyitva tartó patika után, jobb, ha nálunk van néhány alap készítmény, egy kis összerakott „házipatika”.

Fiatalítja a sport az agyunkat?

Megfiatalítja meg a sport agyunkat? Ha igaz, amit a tudósok állítanak, akkor a rendszeres sportolás lelassítja az agy öregedését, a korral járó szellemi visszafejlődést, tehát akkor van ilyen, igen.

A vitaminhiány jelei

A hiánybetegségek többsége megfelelő vitaminpótlással problémamentesen megszüntethető. Vitaminhiány nem csak hiányos táplálkozásból adódhat, hanem bizonyos betegségek, illetve külső tényezők is hozzájárulhatnak kialakulásához.

A kínzó térdfájás csillapítása

A gyógyszeres megoldások mellett otthoni és alternatív módszerekkel is felvehetjük a harcot a kellemetlen tünet ellen, de elhúzódó fájdalom esetén mindenképpen keressük fel az orvost.

Táplálkozási tanácsok 65 év felettieknek

A 65 év felettiek táplálkozása külön odafigyelést igényel, esetükben ugyanis gyakoribb, hogy az emésztés, így a tápanyagok felszívódása sem működik már megfelelően. Különösen fontos számukra a fehérjebevitel, a rendszeres folyadékfogyasztás, illetve szükség esetén a kalcium, a B12- és a D-vitamin pótlása.