Menü

A tiszta juharszirup jótékony hatásai

A tiszta juharszirup

A juharszirupot akkor kapunk, ha a juharfa cukros, vizes nedvét többszörösen leszűrik. Ma már Délkelet-Kanada és New England az egyetlen juharszirup termelő régiók a világon, bár a juhar szélesebb körben terem meg ebben a régióban. A juharszirup tömegének 66-67 százaléka cukor, Cornell szerint 66, az University of New Hampshire Cooperative Extension szerint 67, emiatt éppen nem a leginkább fogyasztó élelmiszerek közé tartozik, viszont azt meg kell jegyezni, hogy értékes ásványi anyagai, nyomelemei és vitaminjai miatt érdemes ezt az alternatívát választani édesítésre és főzésre, mivel sokkal egészségesebb a tiszta cukornál.

Jó antioxidáns, mivel nagyszerű forrása a mangánnak. Ez az ásványi anyag amellett hogy energiát ad, segít az immunrendszer megerősítésében, ezáltal szembeszáll a különböző baktériumok és fertőzések ellen. A juharszirup antioxidáns vegyületeiről megállapították, hogy semlegesíthetik a szabadgyököket is, és csökkenthetik a sejtek oxidatív károsodásának mértékét. Antioxidáns vegyületei közül az egyik legfontosabbak a fenolok, amelyek segíthetnek cukorbetegeknél szinten tartani a vércukrot, mivel megakadályozzák, hogy az enzimek a szénhidrátokat cukorrá alakítsák.

A juharszirup fontos tápanyagok tárháza: Tartalmaz cinket, vasat, magnéziumot, mangánt, kálciumot és káliumot. A juharszirup tápanyagai támogatják a szervezet egészségét, és segítenek fenntartani a fehérvérsejtek számát – közvetve harcolnak a megfázás és a vírusok ellen.

Tartalmaz flavonoidokat, amelyek köztudottan jó hatással vannak a szervezetre – Maga a juharfa a flavonoidokkal öli meg a számára ártó baktériumokat. A szirup sem működik másképp: Az értékes vegyületeknek köszönhetően véd a betegségekkel szemben.

A juharszirup segít csökkenteni a zsírbevitelt. A ’Fat Secret’ élelmiszer és táplálkozási adatbázisa szerint nem is tartalmaz zsírt, így a tiszta juharszirup a legjobb minőségű főzésre alkalmas zsiradékok egyike. Használhatjuk a húsok ízének fokozására, a sütemények és az édes kenyerek édesítésére.

A kutatások bebizonyították, hogy a juharszirup polifenolokat is tartalmaz. A polifenolokról köztudott, hogy antioxidáns - és gyulladáscsökkentő hatásúak, illetve képesek szabályozni a vércukorszintet is.

Egyes dietetikusok a szuperételek egyre bővülő skálájára sorolják a juharszirupot. Hogy miért? Például mindössze 100g juharszirup elegendő, hogy biztosítsuk a mangán napi bevitelének 100%-át, vagy éppen a cink ajánlott napi mennyiségének 28%-át.

Fenolok

A fenolos vegyületek közé tartoznak a flavonoidok. Ezek általában a bogyós gyümölcsökben, a szőlőben, a szederben, a tőzeg áfonyában, az acai berryben stb. találhatóak meg és köztudott róluk, hogy igen jó hatással vannak a szervezetre. Navindra Seeram szerint a fenolos juharszirup a juharfa önvédelmi fegyvere, mivel ezzel öli meg a számára ártó baktériumokat és kórokozókat. És hasonlóan működik a szervezetben is: értékes anyagainak köszönhetően megvédi a szervezetet a betegségekkel szemben. Összességében tehát elmondható, hogy érdemes a juharszirupot fogyasztani, de nem szabad túlzásba esni vele, mert nagy mennyiségben gátolhatja a fogyást, a súlycsökkenést.

Szerző :Udvari Fanni

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Alap dolgok a szépségünkért

Sokszor a legalapvetőbb dolgok elmulasztásával ártunk a legtöbbet szépségünknek. Bőrünk, hajunk, körmünk, arcunk szépségéhez, egészségéhez elég betartani néhány egyszerű aranyszabályt.

Tippek a karcsú derék eléréséhez

A darázsderék és a lapos has minden nő legnagyobb álma, de a jó hír az, hogy kitartó edzéssel nem lehetetlen elérni. Különösen a téli időszakban érdemes erre odafigyelni, hogy ne közvetlenül a bikiniszezon előtt kapkodjon az ember az alakformálással.

Bűntudat nélkül este 6 után is

Van, hogy csak este 8 körül (és mellesleg farkaséhesen) érek haza. Ilyenkor eddig mindig nagy gondot okozott, hogy mivel csillapítsam az éhségemet, ha a szervezetemet nem akarom megterhelni, és hízni se nagyon szeretnék

Gyümölcsevés szabályai

A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy naponta öt adag gyümölcsöt - illetve zöldséget - kellene enniük egészségük érdekében.